Nice to see you!

Ładowanie strony

About the project owner

Kampania Przeciw Homofobii

Kampania Przeciw Homofobii

Warszawa

KPH jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która od 2001 roku działa na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową.
Organizowaliśmy m.in. pierwszą w Polsce kampanię społeczną na temat osób LGBT: "Niech nas zobaczą". Zajmujemy się też rzecznictwem i edukacją oraz badaniami nt. sytuacji prawnej i społecznej osób LGBT.

Send message to the project`s creator

325 PLN out of 325 PLN

2 Supporters

Success! Goal reached

100%

Funding model: "all or nothing". To receive funds this project has to reach at least 100% of it's goal before 04.04.2013.

Częstochowa - Rodzice, Odważcie się Mówić

About this project

Rodzice, odważcie się mówić to kampania społeczna adresowana do rodziców osób LGB (lesbijek, gejów i osób biseksualnych). Szczególnie do tych rodziców, którzy orientację seksualną swego dziecka akceptują, ale z różnych powodów, np. z obawy przed odrzuceniem i ostracyzmem społecznym uważają, że lepiej jest się z nią ukrywać.

 

Sytuacja lesbijek, gejów i osób biseksualnych w Polsce uległa na przestrzeni ostatniej dekady poprawie. Są zauważani, a dzięki temu ich prawa i potrzeby są coraz szerzej rozpoznawane. Istnienie rodziców osób LGB i trudności z jakimi się borykają z powodu wrogiego nastawienia wobec ich dzieci, w dalszym ciągu pomija się milczeniem.

 

Mówi się, że dzień w którym dziecko ‘wychodzi z szafy’, czyli odsłania swą bi- lub homoseksualną orientację przed otoczeniem, jest dniem, w którym do szafy wchodzą rodzice. Bywa, że doznają szoku a obawa przed odrzuceniem i ostracyzmem ze strony dalszej rodziny, sąsiadów i w miejscu pracy powoduje, że skrzętnie skrywają prawdę.

 

Życie w ukryciu niesie ze sobą lęk przed ewentualnym ujawnieniem, poczucie wstydu, często winy i porażki. Większość rodziców nie zna nikogo, kto miałby podobne doświadczenia. Może to prowadzić do wycofania a nawet izolacji, odbija się na jakości życia i zdrowiu psychicznym. Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby podjąć działania na rzecz grupy, jaką stanowią rodzice i rodziny osób LGB.

 

Kampania Rodzice, odważcie się mówić, to trzy plakaty, które w marcu 2013 r. eksponowane są na przystankach autobusowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. W sumie można je zobaczyć w 300 lokalizacjach.

 

Za 325 złotych jesteśmy w stanie wykupić ekrany LCD w Częstochowie. Chcemy w ten sposób pokazać, że osoby LGB nie są 'za murem', tylko wśród nas - w społeczeństwie i że mają rodziny, które 'murem' za nimi stoją.


Plakaty kampanii Rodzice, Odważcie się Mówić

Funding model: "all or nothing"

To receive funds this project has to reach at least 100% of it's goal before 04.04.2013 00:12