Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

Warszawa

Kochamy książki miłością prawie, że fizyczną!

Napisz wiadomość do Projektodawcy

579 PLN z 15000 PLN

38 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.12.2012.

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

O projekcie

Zapraszamy na nasz fanpage: http://www.facebook.com/nieczytasz lub na naszą stronę internetową: http://www.nieczytasz.pl

 nc w polske

O Kampanii:

"Sensualnie – nie tylko intelektualnie". „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” jest społeczną kampanią z czytelnicznym erotyzmem w tle, do której inspiracją stał się cytat z Johna Watersa, trashowego reżysera wszechczasów: „We need to make books cool again. If you go home with somebody and they don’t have books, don’t fuck them.” Nasze hasło jest prostą kontynuacją tej myśli. 

nc

Dzięki platformie polakpotrafi.pl chcemy zrealizować cel złożony, na który składać się będzie:

 1)      Finałowy kalendarz "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” w edycji 2013, który zostanie wydany w limitowanym nakładzie 1000 egzemplarzy;

 2)      wystawa fotografii w postaci 30 plansz wydanych w formacie A0;

Wystawa będzie dostępna dla każdego bezpłatnie, a planujemy ekspozycje w wybranych instytucjach kultury na terenie całego naszego pięknego kraju. Jesteśmy otwarci na zaproszenia, więc jeśli macie propozycje, gdzie moglibyśmy przyjechać i zaprezentować naszą wystawę, chętnie się im przyjrzymy i rozważymy (najprawdopodobniej pozytywnie).  

Kalendarz - już tradycyjnie - nie będzie dostępny w swobodnej sprzedaży, ale zostanie przekazany jako wsparcie wydarzeń o charakterze charytatywnym lub społecznym.

Bohaterami fotografii składających się na 12 kart kalendarza oraz 30 plansz wystawowych, podobnie jak w mijającym roku, będą znane twarze świata kultury. 

femen Bryndal 

KZWW NN JJ

Więcej na temat samej kampanii:

„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” – to kampania społeczna stworzona przez ludzi, którzy po prostu lubią czytać. A że niektórzy z nas robią też zdjęcia, są grafikami i scenografami, to wyszła z tego kampania wizualna, której zwieńczeniem w roku 2011 stał się kalendarz w formie serii 12 zdjęć osób znanych i nieznanych, które złapane w swoich własnych łóżkach, pokażą nam, co czytają do poduchy. Ci znani – to nie miałkie wannabe’s, tylko faktycznie ludzie kojarzeni i utożsamiający się z książkami – dobrymi książkami.  Dotychczas bohaterami akcji zostali: Warsaw Village Band, FEMEN, Paweł Althamer, Jaroslav Rudis, Kazimiera Szczuka, Nasta Niakrasava (FolkRoll), Rafał Bryndal, Marcin Szczygielski, Anna Laszuk, Sylwia Chutnik, Jeż Jerzy, Gabriel Fleszar, Iza Meldo oraz wiele innych…

Kochamy książki miłością prawie że fizyczną. Chcemy zachęcać do odkrywania czytania na nowo – tym razem w kontekście nieco erotycznym. Aby ludzie widzieli się w intymnym towarzystwie ksiażek. Żeby stawały się one elementem ich wizerunku. Nie ma nic bardziej sexy, niż fajna osoba, w fajnym łóżku z odpowiednią lekturą. Dlatego też chcemy pokazać książkę w nowej odsłonie – jako atrybut seksualny, decydujący o naszej atrakcyjności. Nasze foty poza kampanią w internecie i zaprzyjaźnionych mediach, ukazały się w formie kalendarza na 2012 rok, którego reedycję planujemy na rok następny.  Udało nam się przekonać fanów, aby wysyłali nam swoje własne zdjęcia w łóżku z książkami, z których to powstałą wystawa, której wernisaż zrealizowany 15 grudnia w warszawskim Traffic Clubie zapoczątkował „turnee” w kilku większych miastach Polski (Wrocław, Zielona Góra, Kraków, Katowice). W roku 2012 kampania została uhonorowana pierwszą nagrodą dla najlepszej kampanii społecznej roku 2011 przez portal kapmaniespoleczne.pl, zdobyła główną nagrodę IMPACTOR dla branży PR w kategorii „Kampanii Społecznych”, a także została nominowana do nagród: PIKowy Laur dla dziennikarzy promujących czytelnictwo w mediach elektronicznych, Papierowy Ekran na najlepszy serwis elektroniczny o czytelnictwie oraz do niezwykle prestiżowej nagrody „Złoty Spinacz” (ogłoszenie wyników w listopadzie).

MGKKIJWKNSKTK

Kampania skupia wokół siebie już blisko 36 tysięcy aktywnych fanów z całego świata, a miesięczny zasięg to ponad 200 tysięcy odsłon. Pod szyldem „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” zrealizowaliśmy dotychczas całkowicie społecznie kilka przedsięwzięć promujących czytelnictwo:
- flashmob „Wyprowadź książkę na spacer” zrealizowany na Placu Zamkowym w Warszawie,

- happening „Świńskie Czytanki” w ramach festiwalu Pomada w warszawskiej Jerozolimie,

- otwarta sesje dyskusyjnego klubu książkowego podczas pikniku „Imieniny Janka Kochanowskiego)” zrealizowanego w Ogrodzie Krasińskich w Warszawie, przy współpracy z Biblioteką Narodową,

- happeningi fotograficzne „Nie oceniam po okładce” oraz „Z książką mi do twarzy” w ramach IV Kongresu Kobiet w Warszawie,

- happening „The Pillow Book” inspirowany filmem pod tym samym tytułem w ramach festiwalu Mi{a}STO Gwiazd w Żyrardowie,

- panele dyskusyjne „Czy czytanie jest w modzie” oraz „Jak założyć własny klub książkowy” w ramach XVI Krakowskich Targów Książki w Krakowie.

Objęliśmy również patronatem medialnym wiele inicjatyw wspierających promocję czytelnictwa – wystawa mody inspirowana literaturą „Perfume – Reading is a fashion” etc.

Warto dodać, że wszystkie kwestie związane z realizacją kampanii, mają charakter społeczny, niekomercyjny. Kalendarz wydany na rok 2012 w ekskluzywnym nakładzie 1000 egzemplarzy nie był dostępny w sprzedaży, a został przekazany na wsparcie akcji charytatywnych (Fundacja Rak’n’Roll, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Porozumienie Kobiet 8 Marca) oraz rozdysponowany w konkursach czytelniczych.

Jako, że nasza wystawa bardzo szybko została "wyoglądana" i po czwartej ekspozycji przestała nadawać się do pokazywania, chcemy stworzyć nową, na trwalszym materiale i kontynuować odwiedzanie miejsc, do których zostaliśmy zaproszeni, a niestety nie udało nam się dotrzeć. Fotografie do kalendarza będą zdobić gwiazdy światowego formatu, z którymi prowadzimy już rozmowy.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.12.2012 18:06