Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Beniamin Dudek

Beniamin Dudek

Kościan

Na przełomie 5 i 6 klasy rozpocząłem swoją przygodę z programowaniem. Poza tym przez pewien czas uczyłem się gry na pianinie co dało mi solidną podstawę w zrozumieniu procesu powstawania muzyki.
W kolejnych latach oscylowałem pomiędzy nauką programowania, tworzenia muzyki oraz grafiki komputerowej. Od czasu rozpoczęcia studiów znacznie dokładniej zgłębiłem techiki programistyczne, grafikę oraz zacząłem uczyć się elektroniki.
W chwili obecnej studiuję informatykę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i nadal staram się rozwijać na własną rękę.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

40 PLN z 4900 PLN

3 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 20.07.2014.

EverySim - Gra strategiczno-ekonomiczna

O projekcie

Fragment ConceptArt1

 

Spis treści:

  • Jak mamy zamiar działać
    • Plan działania
    • Prostota
    • Współpraca ze społecznością
    • Free To Play
  • Założenia gry
    • Ogólne założenia pomysłu
    • Ogólne założenia rozgrywki
    • Założenia modułu Firmy Transportowej
    • Założenia modułu Przedsiębiorstwa
    • Założenia modułu Zarządzania Miejscowościami
  • Krótko o nas
  • Concept arty
  • F.A.Q. - Często Zadawane Pytania

 

Mamy nadzieję że informacje przedstawione w nagraniu są zrozumiałe i rozjaśniły nieco naszą ideę.

Musimy przyznać że projekt jest ambitny a nas jest tylko dwoje. Jednak to co przedstawiliśmy jest celem do którego chcemy dążyć przez dłuższy okres czasu. Tym co staramy się tutaj sfinansować jest możliwość stworzenia rdzenia na którym będzie się opierała cała gra i napisaniu podstawowych modułów odpowiadających za minimalną ilość rozgrywki. Chcemy jak najszybciej przekazać Wam "doświadczalny" rezultat. W tej części opisu naszego pomysłu postaramy się wyjaśnić jak mamy zamiar to osiągnąć.

 Fragment ConceptArt1

 

Plan działania:

Ufundowane pieniądze pozwolą nam natychmiast zacząć prace nad grą, jednak jeśli będzie to kwota większa niż staramy się uzbierać, znacznie przyspieszy to postęp, gdyż mniej czasu będziemy musieli poświęcać innym czynnościom oraz będziemy mogli pozwolić sobie na wydajniejsze rozwiązania.

Fragment ConceptArt2

 

Po sfinansowaniu projektu:

Jest to linia czasu przedstawiająca przewidywane terminy wystąpienia pewnych wydarzeń przy założeniu braku większych problemów podczas tworzenia gry:

Po upublicznieniu gry w wersji grywalnej istniejące moduły będą nadal rozwijane, a ich wersje testowe będą udostępniane w formie wersji Beta.

Będą też powstawały nowe moduły, które przejdą przez pełną fazę wersji developerskich. Jeśli uzbieramy znacznie więcej pieniędzy niż prosimy, znacznie przyspieszymy prace nad nowymi modułami.

 Fragment ConceptArt2

 

Prostota:

Naszą najważniejszą zasadą jest KISS - Keep It Simple Stupid. Oznacza to, że niczego nie będziemy niepotrzebnie komplikować. Kod gry będziemy pisali w przejrzysty i łatwy do zrozumienia sposób aby zawsze można było wrócić, coś zmienić bądź dodać w sposób szybki i bezproblemowy.

Grafikę gry chcemy utrzymać w dość specyficznej, przyjemnej i przede wszystkim przejrzystej stylistyce, która pozwoli nam się skupić na skuteczniejszym tworzeniu rozgrywki, a Wam graczom, na łatwym i intuicyjnym poruszaniu się po świecie gry.

EverySim chcemy oprzeć o modułowy system, dzięki czemu każdy rodzaj rozgrywki będzie mógł działać w większości niezależnie od innych co pozwoli na odizolowanie problemów oraz bogate wsparcie dla niezależnych osób chcących tworzyć własne modyfikacje.

Inną kwestią jest też oprogramowanie jakiego chcemy używać. W większości będzie to oprogramowanie darmowe (Netbeans, Java, 7zip, Blender). Zdecydowaliśmy się na taki krok z kilku powodów. Po pierwsze dzięki temu znacznie zmniejszamy koszt tworzenia gry. Po drugie, oprogramowanie to ma świetną społeczność dzięki której zawsze można uzyskać szybkie i dobre wsparcie w razie problemów. Po trzecie, ułatwia to tworzenie modyfikacji oraz dodatków przez innych graczy.

Różnego rodzaju upraszczanie procesu tworzenia gry, nie znaczy jednak że chcemy aby była łatwa i nierozbudowana. Jeśli uda się sfinansować ten pomysł, chcemy zbudować podstawę do której będzie można stworzyć mnóstwo szalenie rozbudowanych rodzajów rozgrywki.

Fragment ConceptArt3

 

Współpraca ze społecznością:

Jedną z pierwszych rzeczy jakie chcemy zrobić, to założenie strony internetowej gdzie będziemy mogli mieć z Wami stały i wygodny kontakt. Jak powiedzieliśmy wcześniej, nie chcemy dyktować co dodamy a czego nie dodamy do gry. Zależy nam aby gra spełniała też Wasze wymagania, a nie tylko nasze. Poprzez różnego rodzaju ankiety chcemy wspólnie ze wszystkimi zadecydować na czym powinny się skupić prace w danym momencie. Jeśli większość stwierdzi, że teraz powinniśmy się skupić na ulepszeniu systemu projektowania torowisk, zrobimy to. Jeśli większość zadecyduje o tym aby usprawnić sztuczną inteligencję, zajmiemy się tym.

Aby móc pokazać Wam postęp w tworzeniu gry, założymy blog, na którym często będziemy zamieszczać informacje o tym co aktualnie robimy, jaki napotkaliśmy problem, albo jak udało nam się osiągnąć to czy tamto. Doceniamy każdą zainwestowaną w nas złotówkę i chcemy się odwdzięczyć najlepiej jak to tylko możliwe.

Fragment ConceptArt3

 

Free To Play:

Gier Free To Play jest na rynku coraz więcej. Dla tych którzy nie wiedzą czym jest Free To Play, już tłumaczymy:

Jak podaje Wikipedia: Free-to-play (F2P) – model płatności występujący w grach komputerowych, niewymagający kupna lub płacenia abonamentu. System F2P polega na kupowaniu poprzez tzw. mikrotransakcje opcjonalnych dodatków do gier, w sytuacji gdy znaczna część świata gry, rozgrywki czy fabuły jest darmowa. Dodatkami tymi mogą być też różnorakie przedmioty czy umiejętności, pomagające w dalszej grze lub ją usprawniające. Przykładem takiego usprawnienia jest przyspieszenie zdobywania doświadczenia lub ulepszenie jakiejś umiejętności na określony czas. Przykładami przedmiotów mogą tu być np. dodatkowe czołgi w grze World of Tanks czy nowi oficerowie dyżurni w Star Trek Online. W grach F2P można dokonywać płatności również za przedmioty czy usługi – z punktu widzenia rozgrywki – niepotrzebne, jak np. nowy ubiór lub maskotka czy też zmiana koloru włosów awatara lub zmiana wystroju domu.

W przypadku EverySim wszelkiego rodzaju mikropłatności są bardzo odległą przyszłością. Jesteśmy świadomi, że przesadzone ułatwienia dla płacących lub blokowanie różnego rodzaju opcji często rujnuje grę, dlatego zdecydowanie nie posuniemy się w takim kierunku. Jak to widzimy w chwili obecnej? W przyszłości mamy zamiar utworzyć sporej wielkości otwarte serwery, gdzie wszyscy gracze będą mogli prowadzić wspólną rozgrywkę. Mikropłatności będą odpowiadały głównie za opcje społecznościowe, skracanie czasu trwania niektórych czynności oraz zwiększanie szans na niektóre wydarzenia. Wszystko to jednak da się osiągnąć za pomocą waluty w grze. Tak jak już mówiliśmy, jest to odległa przyszłość wyrażana w latach.

Fragment ConceptArt3

 

Założenia gry:

Ogólne założenia pomysłu:

Chcemy stworzyć podstawę gry strategiczno-ekonomicznej umożliwiającą na (teoretycznie) wieczne rozwijanie jej. Po uzyskaniu kwoty: 

4900zł: Stworzymy 3 moduły rozgrywki: jeden grywalny i dwa, za które będzie odpowiadała w pełni sztuczna inteligencja.

7100zł: Jeden z modułów niegrywalnych zostanie rozszerzony do wersji grywalnej.

9200zł: Wszystkie 3 moduły powstaną w wersji grywalnej.

10300zł: Dodanie wsparcia dla modderów poprzez udostępnienie wygodnego i potężnego API.

Decyzja, który z 3 modułów będzie grywalny, a który nie, będzie należała do osób które pomogą sfinansować ten projekt. Odbędzie się to w formie internetowych ankiet.

Fragment ConceptArt4

 

Ogólne założenia rozgrywki:

  • Możliwość zagłębiania się w szczegóły przeprowadzanych operacji (np podpisywania kontraktu z inną firmą) co może dać dużo większy zysk niż te zaproponowane przez grę.
  • Generator olbrzymich losowych map
    • Mapy mogą mieć realistyczne różnice wysokości, np od 100m poniżej poziomu morza do 4000m nad poziomem morza.
    • Różne warunki do produkcji różnego rodzaju produktów lub półproduktów
    • Realistyczne rozłożenie złóż naturalnych co będzie miało duży wpływ na rozgrywkę i ekonomię.
  • Zachowanie prawdziwej skali między budynkami, pojazdami itp.
  • Możliwie najlepsze zachowanie realistycznej odległości między miejscowościami. Będzie to zależało od tego, czy moduł zarządzania miastem będzie grywalny ze względu na możliwość zakładania własnych miejscowości.
  • Ze względu na duże rozmiary map, przybliżanie oraz oddalanie będzie w sposób kontekstowy oddziaływało na interfejs gry.
  • Ekonomia podczas gry będzie opierała się głównie na działaniach wykonywanych przez graczy. Jedynie na początku rozgrywki ceny będą ustalone przez sztuczną inteligencję na podstawie wygenerowanej mapy.
  • Postęp technologiczny uzależniony będzie od poziomu gospodarki: dostępności odpowiedniej jakości materiałów, produktów itp.
  • Całość gry zostanie przygotowana pod możliwość implementacji na dużych serwerach.
  • Rozbudowane interakcje między graczami oparte na kontraktach i umowach - udostępnianie torowisk, kontrakty na przewóz lub dostarczanie produktów, zezwolenia na budowę na obszarze należącym do innego gracza, udostępnianie przestrzeni magazynowej, wypożyczanie pojazdów itp.

Fragment ConceptArt4

 

Przedstawienie założeń modułu Firmy Transportowej w przypadku największej ilości głosów:

  • Istnienie transportu:
    • Samochodowego
    • Kolejowego
    • Możliwość późniejszego dodania transportu wodnego oraz lotniczego
  • Duża różnorodność pojazdów i ich właściwości
  • Duża różnorodność rodzajów dróg i torowisk
  • Występowanie ograniczeń prędkości, wysokości, generowanej ilości spalin itp
  • Istnienie różnego rodzaju kosztów - Podatki od generowanych spalin, ubezpieczenia pojazdów, opłaty za przejazd drogami płatnymi, pensje kierowców, mandaty, koszty napraw, koszty konserwacji torowisk i dróg prywatnych
  • Zarządzanie kierowcami - dostęp do dużej gamy statystyk i cech poszczególnych kierowców, możliwość ustalania pensji adekwatnie bądź nieadekwatnie do zdolności pracownika itp.
  • Budowy dróg oraz torowisk będą wymagać dostarczenia materiałów oraz wywozu np nadmiaru ziemi, gruzu itp. Budowa taka będzie zajmowała pewną ilość czasu a gracz będzie miał kontrolę nad jakością oraz szybkością wykonania.

Fragment ConceptArt5

 

Przedstawienie założeń modułu Przedsiębiorstwa w przypadku największej ilości głosów:

  • Duża różnorodność rodzajów działalności.
  • Zaawansowane możliwości rozbudowy poszczególnych placówek o dodatkowe moduły (np linie produkcyjne, magazyny, pakowalnie, przepompownie, stacje kolejowe itp).
  • Możliwość delikatnego dostosowywania wyglądu placówek do własnych wymogów.
  • Możliwość kontroli nad kosztem, jakością i szybkością produkcji. Dotyczy to również poszczególnych parametrów produktu/półproduktu.
  • Olbrzymia różnorodność materiałów, produktów, półproduktów, w pełni uzależniona od posiadanych i ogólnie dostępnych technologii.
  • Możliwość produkcji własnych samochodów, pociągów, samolotów, torowisk itp opartych na odgórnie ustalonych szablonach. Dzięki temu można wprowadzić na rynek samochód o wybranym wyglądzie i parametrach ustalonych samemu.
  • Zarządzanie pracownikami produkcji, inżynierami itp co wpływa na posiadane technologie oraz możliwości produkcyjne.

Fragment ConceptArt6

 

Przedstawienie założeń modułu Zarządzania Miejscowościami w przypadku największej ilości głosów:

  • Możliwość zakładania własnych miejscowości, co wiąże się z ogromnymi kosztami - zakupienie terenu, dostarczeniem podstawowych usług, budową dróg itp.
  • Możliwość budowy dróg, ustalaniu ulic jednokierunkowych, ograniczeń, pierwszeństwa ruchu, ustalaniu sygnalizacji świetlnej itp.
  • Możliwość budowy różnego rodzaju budynków - mieszkalnych, pod wynajem dla firm (sztucznej inteligencji lub innym graczom), obiektów publicznych, służb miejskich itp.
  • Możliwość wprowadzenia transportu miejskiego zarządzanego przez sztuczną inteligencję bądź gracza.
  • Tworzenie się logicznych połączeń "mieszkania - miejsca pracy" wpływających na ruch w mieście.
  • Różnego rodzaju wydarzenia - koncerty, wypadki, ataki terrorystyczne itp.
  • Ograniczona możliwość wspinania się na wyższe szczeble władzy oparta na poparciu w mieście.
  • Możliwość ustalania opłat i podatków - np opłaty za wjazd do jakiejś strefy.
  • Przymus dostarczania podstawowych usług mieszkańcom oraz kontrola nad ich jakością. Np dostarczanie wody z wypompowni (sterowanej przez gracza lub sztuczną inteligencję) co się wiąże z kosztami oraz decyzjami np o filtrowaniu.

Fragment ConceptArt7

 

O nas:

Beniamin:

Jestem osobą o tysiącu pomysłów na minutę. Od zawsze i już chyba na zawsze fascynuję się informatyką oraz grami komputerowymi. Programowaniem zajmuję się (hobbystycznie) od czasów podstawówki. W chwili obecnej studiuję informatykę i w wolnym czasie zajmuję się elektroniką, programowaniem, tworzeniem co tylko przyjdzie do głowy. Zawsze staram się być wszechstronny. Mam jedną zasadę w życiu: Jak już coś robić to porządnie.

Jeśli chodzi o styczność z grami komputerowymi, mam ją od dziecka i próbowałem chyba wszystkich możliwych gatunków. Szczególnie lubię FPSy, rozbudowane gry ekonomiczne, ambitne symulatory oraz bezpośrednią zabawę z silnikami gier.

Fragment ConceptArt8

 

Kamil:

Mnie od zawsze pasjonowała historia i wszystkie aspekty z nią związane. Bardzo interesuję się także militariami i ostatnimi czasy spodobała mi się szeroko pojęta logistyka. Aktualnie uczę się na archiwistyce, ale powoli przekonuję się do tego, aby pójść w stronę informatyki.

Pierwszą grą w jaką kiedykolwiek grałem był chyba Mario. Potem przyszedł czas na PC i wtedy to już poszło z górki. Zafascynowały mnie strategie turowe i RTS, szczególnie Age of Empires II. Poza tym bardzo lubię także gry FPS, ekonomiczne i symulatory.

 

Wszystkie concept arty są dostępne pod tym adresem:

http://everysim.xkonti.pl

 

F.A.Q. - Często Zadawane Pytania:

  • Dlaczego nie ma żadnych pytań? -> Nikt jeszcze żadnego nie zadał :)

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 20.07.2014 18:06