Lecz to jeszcze nie koniec!
Wszelkie dodatkowe fundusze, które zostaną nam wpłacone, planujemy przeznaczyć na stworzenie stowarzyszenia, którego celem będzie pomoc młodym ludziom przy podobnych projektach. Sami włożyliśmy wiele trudu i czasu, aby zebrać całą niezbędną wiedzę i uważamy, że jest to najlepszy sposób, w jaki możemy się odpłacić za tak wspaniałą pomoc jaką otrzymaliśmy. Chcemy przekazać dalej nasze doświadczenie i zarazić innych entuzjazmem. Gdy już raz pokazaliśmy ludziom, że się da, mamy nadzieję, że pojawi się więcej drużyn chcących brać udział w tak ambitnych przedsięwzięciach i naszym celem będzie im w tym pomóc.
Dlatego oficjalnie oświadczamy, że od tego momentu wszelkie dodatkowe wpłaty przeznaczane będą na rozwój stowarzyszenia.
Pokażmy innym krajom, że Polak Potrafi!
Zwracamy się do Was z prośbą o wsparcie naszego projektu. Dlaczego potrzebna nam Wasza pomoc? Wiadomość o tym, że dostaliśmy się do finału międzynarodowego konkursu, który odbędzie się pod koniec stycznia w Teksasie, została ogłoszona pod koniec listopada. Od tego czasu mocno pracujemy nad zdobyciem funduszy, które są dla nas niezbędne aby wysłać minimalną, dwuosobową, delegację naszej drużyny, która zaprezentowałaby nasz projekt. Ciągle poszukujemy partnerów, ponieważ nie jesteśmy w stanie sfinansować wszystkiego samodzielnie. Koszty naszego przedsięwzięcia są bardzo duże, a ze względu na tak krótki termin, nie mamy wystarczająco czasu, żeby zebrać tradycyjnych sponsorów. Dlatego prosimy Was o pomoc.

W 2013 roku Elon Musk, szef firmy SpaceX (przedsiębiorstwo przemysłu kosmicznego), opublikował zarys koncepcji stworzenia innowacyjnego środka transportu polegającego na kapsule pasażerskiej przemieszczającej się w specjalnej tubie z prędkością bliską prędkości dźwięku. Pod koniec sierpnia bieżącego roku SpaceX ogłosił konkurs na szczegółowy plan konstrukcji i design całego systemu.


Jesteśmy drużyną studentów Politechniki Łódzkiej biorącą udział w konkursie. Stworzony przez nas projekt kapsuły (od konstrukcji, przez napęd, aerodynamikę po kompleksowe systemy bezpieczeństwa) zakwalifikował się do ścisłego grona finalistów. Zostaliśmy zaproszeni na kolejny etap rozpoczynający się 29 stycznia 2016 roku w Stanach Zjednoczonych, w Texasie. Jesteśmy jedynymi reprezentantami z Polski i jedną z tylko jedenastu drużyn europejskich.

Naszym celem jest wzięcie udziału w finale konkursu organizowanym na Texas U&M University i zaprezentowanie naszego projektu. Aby było to możliwe, potrzebujemy funduszy, które przeznaczymy na podróż, zakwaterowanie i koszty utrzymania podczas pobytu.




Aby zmniejszyć opory ruchu kapsuły, jednocześnie zwiększając jej prędkość poruszania się, kapsuła Hyperloop nie powinna dotykać podłoża. Zdecydowaliśmy się na zastosowanie lewitacji magnetycznej. Technologia eliminuje problem niekorzystnych zawirowań powietrza wokół kapsuły. Poprzez zastosowaniu specjalnie skonstruowanych silników magnetycznych kapsuła będzie mogła unosić się nad podłożem, składającym się z warstw różnych metali. Hamowanie awaryjne będzie odbywać się również za pomocą mechanizmu lewitacji. Zastosowany system magnesów, poprzez wychylenie od osi jest w stanie generować siłę, która może posłużyć do hamowania.


Podczas normalnego funkcjonowania, kapsuła będzie rozpędzana za pomocą elektromagnetycznych silników liniowych, rozmieszczonych w wyznaczonych miejscach w tunelu. Pozwoli to na dokładne sterowanie prędkością kapsuły, bez obaw o nadmierne rozpędzenie.


Kształt kapsuły dopracowany jest tak, aby stawiała jak najmniejszy opór przepływowi oraz żeby nie powodował on niekorzystnych zjawisk aerodynamicznych, takich jak powstawanie fali uderzeniowej. Znaczącym czynnikiem w obniżeniu oporów powietrza kapsuły jest zastosowanie sprężarki, znajdującej się na przodzie kapsuły, która przepompowuje powietrze sprzed kapsuły, za nią. Sprawia to, że powietrze nie uderza w kapsułę spowalniając ją, a jest wsysane do jej wnętrza a następnie wąskim kanałem przenoszone za nią.

Sprężenie powietrza pozwala na zwiększenie jego gęstości, przez co przy zachowaniu identycznej prędkości, powietrze może być transportowane znacznie mniejszym kanałem niż kanał wlotowy sprężarki. Odpowiednie ukształtowanie kanału (zastosowanie dyszy de Lavala), przez który prowadzone będzie powietrze pozwoli uzyskać dodatkowo odrzut, który również będzie napędzał kapsułę.


Ponadto zaprojektowaliśmy szereg systemów bezpieczeństwa, na które składają się m.in.: stabilizacja i ochrona czaszki oraz kręgosłupa podróżujących na wypadek zbyt dużych przeciążeń; sensory monitorujące warunki podróży i stan pasażerów oraz zapobieganie ewentualnym pożarom dzięki natychmiastowej dekompresji przestrzeni objętych ogniem.
Zapraszamy na naszą stronę internetową aby poznać szczegóły koncepcji.

Wsparcia poprzez crowdfunding szukamy przede wszystkim z powodu tego jakie terminy zostały narzucone przez organizatora konkursu. O tym, że przeszliśmy do finału dowiedzieliśmy się pod sam koniec listopada. Data finału to 29 stycznia, ale tak naprawdę już w połowie stycznia powinniśmy wiedzieć na czym stoimy i dla ilu członków drużyny mamy fundusze na wyjazd, żeby można było go zorganizować. 2 tygodnie zajęło nam wypromowanie fanpage’u na Facebook’u i zainteresowanie mediów naszym projektem. Zostaje nam więc miesiąc na zebranie funduszy. Znalezienie wystarczającej ilości sponsorów w tak krótkim czasie jest niezwykle trudne. Dlatego też liczymy na Waszą dobrą wolę, wsparcie naszego projektu i umożliwienie nam spełniania marzeń, i dołożenia czegoś od siebie w walce o lepsze jutro.

Zbierana przez nas kwota jest niezbędna aby dwoje z nas mogło polecieć do Teksasu i reprezentować naszą drużynę. Wszelkie pieniądze powyżej tej sumy, zostaną przeznaczone na opłacenie wyjazdu reszty członków ekipy. Każde dodatkowe 6000 złotych pozwoli wzmocnić naszą reprezentację o jedną osobę.



Zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną internetową:
hyperlodz.wordpress.com
A także do odwiedzenia naszego fanpage'u na Facebook'u:
Skontaktuj się z nami:
tel.: +48 513 052 686
e-mail: hyperlodzteam@gmail.com