O projekcie
Kim jesteśmy?
Jesteśmy grupką studentów z Politechniki Wrocławskiej, zwykłymi ludźmy takimi jak Ty, których połączyła wspólna pasja i wspólne marzenie.
W naszych szeregach są:
Qbala - Student trzeciego roku Budownictwa, człowiek od wszystkiego i niczego
Karolina - Studentka drugiego roku Budownictwa, jest odpowiedzialna za sprowadzanie nas na ziemie
Szymon - Student trzeciego roku na wydziale Mechaniczno-Energetycznym, on jest od mówienia co jest niemożliwe.
Mateusz - Student drugiego roku na wydziale Mechanicznym, nasz zespołowy optymista.
Kacper - Student pierwszego roku na wydziale Mechaniczno-Energetycznym człowiek od ciekawych pomysłów.
Cel Projektu?
Głównym celem projektu jest zainteresowanie społeczeństwa technologiami pozwalającymi zmniejszyć zużycie benzyny czy ropy, zmniejszając tym zanieczyszczenie środowiska i koszty podróżowania.
Celem pobocznym jest przeżycie przygody życia i zgromadzenie nowych doświadczeń.
Skąd pomysł?
Źródeł pomysłu jest kilka:
Pierwsze - chęć podróżowania i poznawania świata oraz pasja zbierania nowych wspomnień, lecz jak to zrobić gdy funduszy mało, a ceny paliwa stale rosną?
Drugie - mamy dość spalin i coraz to wyższych cen paliwa, dlatego, gdy dowiedzieliśmy się o wynalazku naszego rodaka, Jana Gulaka, po pierwszych niedowierzaniach stwierdziliśmy, że trzeba to sprawdzić, ale nie tylko, czy działa, ale także jak sprawdza się w trudnych warunkach.
Oto kilka linków przekazujących kilka informacji na temat instalacji Gulaka:
http://www.youtube.com/watch?v=l2vi-TvyA3Q
http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
http://www.youtube.com/watch?v=fxpgKBLfQN4
Dlaczego WODA?
To proste, woda jest powszechnie dostępna, nie jest nałożona na nią akcyza, i można ją mieć za darmo, a zatankować można w pobliskim strumyku. Poza tym tylko woda nie obciąża środowiska.
Opis projektu:
Pomysł jest prosty, kupujemy samochód, starego używanego busa. W samochodzie montujemy instalację Jana Gulaka i sprawdzamy czy działa, robimy to z własnej ciekawości i po to, byś Ty nie musiał robić tego w domu sam, my sprawdzimy to za Ciebie, a Ty dostaniesz od nas odpowiedź.
Po zamontowaniu instalacji, poddajemy samochód badaniom, sprawdzamy emitowane spaliny, bezpieczeństwo instalacji, ewentualny wzrost lub spadek mocy, a wszystkie wyniki badań umieścimy na stronie internetowej.
Jeżeli okaże się że wszystko działa i postaramy się ją udoskonalić, tak by zwiększyć jej sprawność i sprawić by używanie jej było wygodniejsze.
Ostatnim testem instalacji będzie podróż do Skandynawii, zamierzamy dojechać busem jak najdalej na północ, a instalacja ma zapewnić nam zmniejszenie spalania przynajmiej o połowę. Wybór celu podróży nie jest przypadkowy, otóż z tego co wiemy słabą stroną instalacji są niskie temperatury, a wszystkie samochody nie przepadają za zbyt stromymi wzniesieniami. Po drodze do Skandynawii będziemy mogli przekonać się, jak taki samochód daje sobie radę w ekstremalnych warunkach.
A jeśli wszystkie testy przejdą pomyślnie, napewno udamy się w kolejne podróże naszym H2Obusem i napewno ciekawie i szczegółowo je zrelacjonujemy dla was.
Czego potrzebujemy?
Przede wszystkim potrzebujemy pieniędzy i wiary, każda złotówka się liczy, jeżeli tak jak my zastanawiasz się, czy parą wodną można zmiejszyć spalanie, wpłać nam chociaż 10 zł, a my sprawdzimy to także dla Ciebie. Prosimy, pomóż spełnić nam nasze marzenie, a my odwdzięczymy się rzetelną pracą.
Na co przeznaczymy pieniądze?
Cała suma zostanie przeznaczona na realizację projektu.
- Zakupimy starego używanego busa, nie wiemy jeszcze, jakiej marki, skłaniamy się ku Transitowi, ale jeżeli macie jakieś propozycje, to jesteśmy na nie otwarci. Na busa zamierzamy przeznaczyć nie więcej niż 6 tys. tak, aby nie wkładać dużo w naprawę busa i żebyśmy mogli się skupić na montażu instalacji.
- Na zamontowanie instalacji i mały remont busa przeznaczymy jakieś 2 tys. zł lub więcej. Jeśli uda nam się zebrać większą kwotę, będziemy mogli bardziej poeksperymentować, dopracować instalację, nie tylko technicznie ale i wizualnie.
- Pozostała kwota zostanie przeznaczona na prowizję portalu i badania techniczne pojazdu.
Podana przez nas kwota wsparcia jest absolutnym minimum, umożliwiającym nam w całości zrealizowanie projektu, ewentualne nadwyżyki pozwolą nam na lepsze dopracowanie pojazdu, możliwe uzyskanie lepszej sprawności instalacji i estetyczniejsze wykonanie.
Cały projekt (zdjęcia, opisy, sprawozdania) zostaną umieszczone na stronie internetowej która ruszy wraz z rozpoczęciem projektu. Na stronie każdy będzie mógł znaleźć wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły dotyczące projektu, a przez cały okres realizacji projektu wspierający będą otrzymywać maile z opisem postępu prac.
Co jeśli się nie uda?
Co jeśli okaże się ze instalacja Gulaka nie działa? Napewno się nie poddamy i będziemy walczyć dalej. Jeśli ta nie zadziała to weźmiemy na warsztat inną instalacje, w tym przypadku będzie to instalacja HHO, lecz w takim wypadku projekt będzie trwał dłużej.
Kontakt:
Jeśli macie jakieś pytania, możecie znaleźć nas na facebooku
https://www.facebook.com/H2Obus
lub pisać na naszego maila:
Prosimy o wsparcie, każda złotówka się liczy.
Ten projekt ma przyszłość, pomóżcie nam go zrealizować.
*Logotyp nie moze zawierać treści wulgarnych, obraźliwych i ogólnie zakazanych