Kanu 2/3

Czasami potrzebujemy łódkę z dwiema lub trzema ławeczkami. Odpowiednie rozmieszczenie ławek pozwala nam na taką konfigurację. (więcej…)


Posted in Blog, Porady by

Z kanadyjskim pazurem


Wiele razy, podczas rozmów z Kanadyjczykami, słyszałem z ich ust że według nich łódka powinna mieć kil oraz wysoko podwieszone ławeczki tak by można było pływać w klęku. Tak powstało to cedrowe kanu. (więcej…)


Posted in Blog, Porady by

Wiosełka

Wiosełko powinno być, wytrzymałe, wyważone, posiadać małą wagę oraz zabezpieczoną krawędź. Waga obu tych wioseł wynosi 843 g. (więcej…)


Posted in Porady, Pozostałe wpisy by

16,5 kg

Ciągłe poszukiwania takiego ułożenia zbrojenia i wzmocnienia w kadłubie, doprowadziły mnie do wniosku, że w warunkach amatorskich ciężko jest uzyskać łódkę o wadze poniżej 15 kg.

(więcej…)
Posted in Pozostałe wpisy by

Spotkanie szkoleniowe PSKK 2018 r.

W dniach 14 – 15 kwietnia 2018 r. odbyło się spotkanie szkoleniowe PSKK w Drzewicy. Na tym pierwszym spotkaniu po przygotowaniu PSKK 2018, była możliwość praktycznie przetestować nowe zasady weryfikacji.

Sobotni dzień upłynął na szkoleniu “Podstawowe ratownictwo” na wszystkich ogólnodostępnych rodzajach łódek. Zajęcia te były czysto praktyczne, obejmujące w szczegółach elementy ratownictwa zawarte poziomach PSKK które poprowadzili Piotr Gudan i Piotr Sikora  (więcej…)


Posted in Blog, Porady and tagged , by

Dodatkowe komory

Ciekawym rozwiązaniem, zwiększającym bezpieczeństwo podczas spływu, są dodatkowe pompowane komory wypornościowe. Zwiększymy w ten sposób pływalność i przy wywrotce łatwiej będzie można postawić łódkę na wodzie. Niebawem testy własnoręcznie zrobionych komór. (więcej…)


Posted in Blog, Porady by

Jaskółka

jaskolka

Jaskółka jest łódką w której bardzo dobrze wiosłuje się siedząc na ławeczce, ale też i w klęku. Dzięki swojej konstrukcji zachowuje się lekko i jest wrażliwa na każde pociągnięcie wiosła. Bardzo łatwo przyspiesza, zaś linia obła burty nie wymusza na wioślarzu wychylania się na bok podczas wiosłowania. Możemy zauważyć dobrą stateczność początkową, która wrasta wraz z prędkością. Pakowność łódki zapewni zabranie sporej ilości bagażu a jednocześnie nie wpłynie mocno na jej prowadzenie i będzie można swobodnie podróżować. (więcej…)


Posted in Na wyprawę, Porady by

PSKK – Kanadyjki nizinne

SzkolenieWenecja

Ten rok wprowadza spore zmiany w Polskim Systemie Klasyfikacji Kajakowej. Największą zmianą jest dodanie w pionie nizinnym naszych łódek kanadyjek. Wyodrębnienie ich w systemie. W sezonie będzie sporo szkoleń i weryfikacji opartych kanu i wiosłach jednopiórowych. (więcej…)


Posted in Blog, Porady by

Równowaga wiosła

wioslo_weglowe

Gdy weźmiemy wiosło do ręki, to przede wszystkim  zwróćmy uwagę na jego wyważenie.  Chwytając drążek tuż przy samej szyjce, wiosło nie powinno przeważać na stronę pióra. Czym mniej siły potrzeba do przeciwwagi, tym łatwiej będzie się nam nim wiosłowało. Stosując lekkie węglowe drążki również możemy tak wyprofilować pióro i uchwyt by zachować równowagę wiosła. Jest to najtrudniejsze parametr do uzyskania przy wiosłach. Krawędzie pióra starajmy się zabezpieczać przed uszkodzeniem, zaś drewno warto dodatkowo pokryć cienką tkaniną szklaną.  (więcej…)


Posted in Blog, Porady by

Po warsztatach w Wenecji

3_dzień (8) (Copy)Warsztaty z technik wiosłowania w kanu oraz ratownictwa odbyły się w bardzo miłej atmosferze. Gościł nas Tadek Kubicki w bazie harcerskiej w Wenecji nad jeziorem Ruda Woda. Uczestnicy na miejsce szkolenia docierali do późnych godzin wieczornych. (więcej…)


Posted in Porady, Spływy, Zloty Kanu by