Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

jacekfit

jacekfit

Warszawa, Polska

Jacek Grabowski — polski podróżnik, dziennikarz, fotograf i reportażysta. Ukończył studia na kierunku Marketingu i Reklamy w Wyższej Szkole Biznesu i Administracji im. Tadeusza Koźluka, na wydziale Dziennikarstwa w Wyższej Szkole Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie oraz studia podyplomowe Akademii Młodych Dyplomatów w Warszawie. Jako dziennikarz pisze dla New York Times oraz polskich miesięczników podróżniczych i kulinarnych. Autor książki "Oko w oko z podróżą" podsumowującej jego najciekawsze podróże. Pracuje nad kolejną książką będącą zbiorem wywiadów ze znanymi Polakami.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

573 PLN z 25000 PLN

11 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 19.08.2016.

50 sekretów Polaków znanych i wybitnych

O projekcie

Celem naszego projektu jest wydanie książki "50 sekretów Polaków znanych i wybitnych" w formie tradycyjnej (papierowej) i elektronicznej (e-book). 

A co to za książka? Oddajmy najpierw "głos" autorowi – Jackowi Grabowskiemu; dziennikarzowi New York Times i Washington Post, podróżnikowi, fotografowi i sportowcowi – przytaczając słowa wstępu:

"Wywiad to nic innego jak szczera rozmowa. Pracując nad tą książką miałem przyjemność i zaszczyt przeprowadzenia takich szczerych rozmów "oko w oko" z pięćdziesiątką spośród najbardziej znanych i najwybitniejszych  Polaków. 

Wybór czasem był oczywisty, innym razem wydawał się bardzo kontrowersyjny, ale jedno mogę dziś rzec na pewno. Każda z tych osób była wyjątkowa, błyskotliwa i inteligentna. Wszystkie one posiadały też wyraziste, zdecydowane i mocno ugruntowane poglądy.

Na szczyt karier politycznych, sportowych czy aktorskich nie trafia się przypadkowo – jest to efekt wybuchowej mieszaki składającej się zwykle z talentu, ciężkiej pracy i wiary w siebie, a także szczęścia i odrobiny ekscentryczności".

Jacek Grabowski 

 

Na potrzeby wstępu książkę scharakteryzował też krótko wydawca:

"Gdy książka zaczynała powstawać, jasnym było, że bez względu na dobór rozmówców, czytelnik zawsze znajdzie wśród nich nie tylko swoich idoli, ale też antypatie. Na szczęście Autor nie próbował tego unikać. Zamiast silić się na karkołomne próby poprawności politycznej i dogodzania wszystkim jednocześnie – zainwestował w szaloną wręcz różnorodność wyborów.

Jacek magicznie sprawia też, że czytelnik – bez wzgędu na osobiste sympatie – poznaje "tych znanych" zupełnie de novo, na wyjątkowo neutralnym gruncie i z zupełnie zaskakujących perspektyw".

Filip Wrocławski
(Wydawnictwo Pisarze.pl)
 

 

Ledwie rozpoczęliśmy prace redakcyjne, a już tzw. "wczesny" maszynopis otrzymał wiele ciepłych opinii od swoich pierwszych czytelników...

 

 

"Czego najchętniej szukamy w życiorysach znanych i wybitnych? Sekretów oczywiście! Jacek Grabowski odkrywa je dla nas. Wywiady te nie tylko zaspokajają ciekawość, ale również inspirują do działania".

Jacek Walkiewicz

 

"Czy autor wywiadów ma być osobą przeźroczystą, czy odwrotnie; ma mieć własne poglądy, wyraźną osobowość, być rozmówcą – a nie tylko słuchaczem? Mieć wyraźny osąd spraw o których rozmawia, a pośrednio i osąd tych, których słowa zapisuje? A wybór rozmówców; czy podlega moralnej ocenie? Zebrane poniżej teksty pozwalają serio zastanowić się nad tym pytaniem".

Krzysztof Zanussi

 

"To niezmiernie ciekawa książka, swoistego rodzaju leksykon osób niezwykłych. Wydaje się, że je znamy, gdyż pojawiają się na pierwszych stronach gazet, na deskach teatrów, w polityce, biznesie.
A jednak dzięki autorowi odkrywamy je na nowo"...

Dr. Irena Eris

 

 (ilustracja na okładkę, autor: Monika Piotrowska)

 

 

# Imię Nazwisko Zawód
1 Krzysztof Baranowski Żeglarz
2 Zbigniew Boniek Trener piłkarski
3 Jerzy Bralczyk Językoznawca
4 Wojciech Cejrowski Podróżnik
5 Jacek Cygan Autor
6 Jacobs Dali Projektant
7 Aleksander Doba Podróżnik
8 Dariusz Dziekanowski Piłkarz
9 Elżbieta Dzikowska Historyk sztuki
10 Jan Englert Aktor
11 Wojciech Fibiak Tenisista
12 Katarzyna Figura Aktorka
13 Lejb Fogelman Prawnik
14 Adam Gessler Restaurator
15 Magda Gessler Restauratorka
16 Mateusz Grzesiak Psycholog
17 Mirosław Hermaszewski Kosmonauta
18 Kora Jackowska Piosenkarka
19 Emilian Kamiński Aktor
20 Marek Kondrat Aktor
21 Janusz Korwin-Mikke Polityk
22 Roman Kosecki Piłkarz
23 Cezary Kucharski Piłkarz
24 Mateusz Kusznierewicz Żeglarz
25 Jolanta Lubomirska Przewodniczka
26 Szymon Majewski Prezenter
27 Robert Makłowicz Kucharz
28 Wojciech Malajkat Aktor
29 Grzegorz Markowski Piosenkarz
30 Adam Małysz Kierowca
31 Amma Omenaa Mensah Prezenterka
32 Wojciech Modest-Amaro Kucharz
33 Andrzej Mleczko Grafik
34 Kasia Nosowska Piosenkarka
35 Tatiana Okupnik Piosenkarka
36 Janusz Palikot Polityk
37 Jacek Pałkiewicz Reporter
38 Cezary Pazura Aktor
39 Maryla Rodowicz Piosenkarka
40 Krzysztof Rutkowski Detektyw
41 Krzysztof Skiba Muzyk
42 Paweł Skrzecz Pięściarz
43 Karol Strasburger Aktor
44 Irena Szewińska Lekkoatletka
45 Grażyna Torbicka Dziennikarka
46 Jerzy Urban Dziennikarz
47 Zbigniew Wodecki Piosenkarz
48 Martyna Wojciechowska Podróżniczka
49 Patrycja Zaczyńska Projektantka
50 Marcin Żewłakow Piłkarz

 

 

Elżbieta Dzikowska: „Podczas przeprawy przez Meksyk spotykamy Polaka, który bez ogródek pyta: a skąd wy macie kasę na podróże? Na co mój Tonny wypala: ja jestem złodziejem dyliżansów, a to moja żona, zawodowa prostytutka”… 

 

Grażyna Torbicka: „Kiedy zakładamy maskę stajemy się innymi ludźmi. Zmieniamy osobowość jednocześnie zachowując intymność”.

 

Zbigniew Boniek: „Wcześniej czy później – jeśli jesteś naprawdę dobry – zostaniesz zauważony”.

 

Wojciech Cejrowski: „Byliśmy kiedyś w Ekwadorze i uczyliśmy lokalne plemię. Tamtejszy wódz bierze rolkę papieru toaletowego i dumnie mówi: a teraz idziemy do kupy”.

 

Maryla Rodowicz: „Pojechałam taksówką pod Opole, zastałam zamknięte drzwi, ponieważ to była sobota. Weszłam więc dziurą w siatce, zerwałam kilka kwiatków. Pogonił mnie pies i uciekając pogubiłam buty. Ale kwiaty przetrwały i zrobiłam z nich opaskę, w której wystąpiłam na festiwalu".

 

Aleksander Doba: „Podczas sztormu w obrębie Trójkąta Bermudzkiego kusiły mnie nimfy wodne”.

 

Grzegorz Markowski: „Na koncertach tylko kierowca jest trzeżwy. Bo w tym świecie inaczej się nie da”. 

 

Adam Małysz: „Finowie są w stanie bić rekordy świata i sięgać po najwyższe laury... na bani”.

 

Emilian Kamiński: "Co roku, na Wielkanoc – od Wielkiego Piątku do Mokrego Poniedziałku – zamykam się tu, w teatrze i medytuję. Jestem o chlebie i wodzie, oczyszczam się i zastanawiam nad sensem życia".

 

  

Aby zbiórka i realizacja projektu były przeprowadzone zgodne z polskim prawem i lokalnym regulaminem, kwota wsparcia z platformy PolakPotrafi.pl pokryje trzy segmenty budżetu (wkład procentowy ma charakter szacukowy):

  1. CEL PROJEKTU (~77%): całkowite zrealizowanie planu wydawniczego
    Przeprowadzenie wszystkich prac wydawniczych (edytorskich, kreatywnych i produkcyjnych) zgodnie z przedstawionym dalej planem wydawniczym i jego terminarzem.
  2. FISKUS (~16%) : pełne uregulowanie kwestii podatkowych
    Mało kto wie, że crowdfunding "bywa" opodatkowany a do tego często obowiązek podatkowy spoczywa na niczego nieświadomym Darczyńcy. Gramy fair-play, zarówno wobec naszych Darczyńców, jak i fiskusa. Bieżemy na siebie uregulowanie podatków od wszystkich wymagających tego darowizn. Stawkę 18% w formie podatku dochodowego odprowadzimy od różnicy między wysokością danej darowizny a wartością rynkową przyznanej za nią nagrody. Dzięki temu w naszym projekcie wszyscy Darczyńcy są "wyręczeni" (zwolnieni) z obowiązku podatkowego (podatek od czynności cywilno-prawnych).
  3. REALIZACJA ZBIÓRKI (7%)koszt organizacyjny/regulaminowy
    Prowizja w wys. 7% od końcowej kwoty zebranej podczas tej akcji zostanie – zgodnie z regulaminem – przekazana platformie PolakPotrafi.pl – za dobrą robotę i na dalszy rozwój. :)

BUDŻET CELU ZBIÓRKI: PLAN WYDAWNICZY
deadline: koniec września 2016 / min. budżet: 25.000 zł.

  1. Prace korektorskie i redakcyjne (trwają)
  2. Opracowanie graficzne, ilustracje (trwa)
  3. Łamanie tekstu, przygotowanie składu cyfrowego (trwa)
  4. Opracowanie pliku gotowego do druku (do końca czerwca)
  5. Opracowanie różnych formatów e-book'a (do końca czerwca)
  6. Druk, prace introligatorskie (do końca sierpnia)
  7. Wysyłka nagród – przedpremierowych egzemplarzy wydania papierowego  (pierwsza połowa września)
  8. Dostarczenie nakładu dystrybutorom (połowa września)

Tu kończy się zakres wykorzystania budżetu crowdfundingowego. Kolejne etapy (premiera, wsparcie dystrybucji, pr+marketing a także realizacja pozostałych nagród) pozostają poza finansowaniem ze zbiórki Polak Potrafi (zrealizujemy je ze środków własnych oraz w oparciu o sponsoring czy barter).

 

PARAMETRY PRODUKCYJNE
(charakterystyka wydania)

Jakie przygotujemy formaty wydania elektronicznego?

  • PDF
  • E-PUB
  • MOBI (Amazon Kindle)

 

Jakie będą parametry wydania papierowego?

Parametry podstawowe:

  • Format: B5
  • Obszerność: minimum 160 stron
  • Okładka: twarda, laminowana folią satynową
  • Łączenie stron: blok klejony wachlarzowo
  • Papier: 90 gsm, staramy się o ekologiczny papier (bezdrzewny)
  • Nakład: minimum 2000 egz.

Powyższe parametry i wyliczenia oparte są o najbardziej korzystne oferty jakie dotychczas otrzymaliśmy od podwykonawców (drukarnie i intrologatornie). Jednak przez cały czas zbiórki będziemy szukać jeszcze korzystniejszych opcji. Jeśli uda nam się obniżyć koszty produkcyjne lub uzyskamy dodatkowe środki ze zbiórki, to reszta budżetu pokryje kolejno:

  • Wzbogacenie wykończenia
    1. dodanie obwoluty
    2. dodanie wstążeczki czytelniczej
    3. wykończenie okładki lakierem punktowym UV (efekt połyskujących liter)
  • Stopniowe zwiększenie nakładu

O tym obszarze rozwoju projektu będziemy informować w aktualnościach. Damy znać jeśli pojawi się korzystniejsza oferta produkcji i przedstawimy zaktualizowane parametry. Gdy nasz budżet zapewni już produkcję 2000 egz. o wzbogaconym wykończeniu będziemy na bieżąco publikować kolejne pułapy krokami o pół tysiąca egz., tj.: 2500 egz., 3000 egz., 3500 egz., itd. W miarę wzrostu nakładu cena egzemplarza będzie znacząco spadać, dlatego każdy kolejny krok będzie wymagał coraz mniejszego budżetu.

 

Dlaczego postawiliśmy na wzbogacenie i nakład?

  • Wysoka jakość i bibliofilskie wykończenie są dla nas istotne ze względu na rangę książki. Zależy nam, by zarówno współautorzy (bohaterowie wywiadów) jak i czytelnicy, otrzymali do swych rąk wydanie ekskluzywne i eleganckie.
  • Nakład jest dla nas równie istotny, bo bez stosownego nakładu – niestety nie ma mowy o bestselerze.

A tak właściwie dlaczego już teraz pozwalamy sobie mówić o sukcesie czytelniczym?

  

Chęć współpracy przy projekcie wyraziły już liczne sieci dystrybucyjne, m.in. te obsługujące księgarnie Empik czy Matras. Ich przedstawiciele na spotkaniach twierdzili jednogłośnie, że "50 sekretów Polaków znanych i wybitnych" ma na naszym rynku otwartą drogę do uzyskania statusu bestselera! Już od kilku lat dystrybutorzy na takich spotkaniach są zawsze bardzo ostrożni i  skupiają się głównie na przypominaniu o trudnych warunkach na rynku książki. Byliśmy zupełnie zaskoczeni ich reakcją! Na tym etapie (w przeciągu zaledwie kilku dni) zdaliśmy sobie sprawę z ogromnego potencjału projektu i postanowiliśmy zrobić wszystko, by wykorzystać go w pełni.

Bierzemy pod uwagę, że zdobyte tu środki mogą nie pokryć aż tak licznego nakładu, by książka od razu miała szansę osiągnąć wskazany przez dystrybutorów status (do tego celu potrzebujemy wielokrotnie przekroczyć podstawową kwotę zbiórki. Jednak – w głębi serc – otwarcie wierzymy również w cuda, które przejdą nasze najśmielsze oczekiwania*! :)
__________________
 najwyższa kwota jaką rozważaliśmy w kalkulacjach to 75.000 zł.

Tymczasem osiągnięcie podstawowego budżetu również nas zaspokoi, bo wiemy, że już nawet 2000 egz. pozwoli nam szeroko zaprezentować tytuł na rynku i zdobyć poważny rozpęd. Jesteśmy więc gotowi na dalszą ciężką pracę na ostateczny sukces. Być może Polak Potrafi zaskoczy nas i pozwoli od razu wydrukować naście/dziesiąt tysięcy egzemplarzy? A jeśli nie, to mamy gotowy...

Dalszy plan na drogę do rynkowego sukcesu czytelniczego 
Wykorzystamy potencjał pierwszego wydania do zorganizowania potężnej promocji tytułu i tuż przed wyczerpaniem pierwszego nakładu rozpoczniemy prace nad drugim. Wykorzystamy środki ze sprzedaży pierwszej puli, pozyskamy nowych partnerów. Wiemy dobrze, że czeka nas jeszcze długa droga, jednak, choć cel jest bardzo ambitny, to jesteśmy pewni:

 

 

Nie wypada inaczej gdy zainspirowali nas bohaterowie wszystkich pięćdziesięciu rozmów; swoją niesamowitą odwagą i energią, wyjątkowymi doświadczniami i nieprawdopodobnymi osiągnięciami.

Wierzymy w sukces tej książki. Nie tylko ze względu na wyjątkowy pomysł, życiową wartość czy charakter, ale również ze względu na nas, stojących za nią ludzi. Mamy w sobie mieszankę pasji, odwagi, zaangażowaniadeterminacji a także profesjonalizmu i odrobiny ekscentryczności. ;)

Dołącz do nas; już dziś wesprzyj projekt finansowo nadając mu rozpędu, a my zadbamy o dobrą karmę i odwdzięczymy się niezwykłymi nagrodami!


 

Dlatego, bo przy tak poważnym projekcie musieliśmy przyjąć kilka bezkompromisowych założeń (ale o tym zaraz). Tatiana Okupnik przyznała w swoim wywiadzie, że lubi zapach farby drukarskiej. Sądzimy, że za tym nieco osobliwym wyznaniem stoi coś głębszego; mnóstwo ludzi wciąż ceni sobie tradycyjną, papierową książkę. Czytają między wersami, rozkoszując się wszystkimi niuansami warstwy edytorskiej książki: od profesjonalnego przygotowania redakcyjnego, przez atrakcyjną szatę graficzną, aż po wyjątkowy papier, jakościowy druk czy starannie wykonaną oprawę introligatorską wraz z towarzyszącym jej bibliofilskim wykończeniem. Inni czytelnicy są z kolei bardziej praktyczni i cenią walory mobilnych rozwiązań. Lubią mieć ulubione pozycje w czytniku bądź tablecie, by móc sięgnąć do nich w każdej chwili...

 

By podołać odpowiedzialności ciążącej na prestiżu tak poważnego tytułu i stojących za nim wybitnych nazwisk, wydawca musi zaspokoić potrzeby wszystkich czytelników – dbając zarówno o najwyższą jakość powstającej pozycji, jak też zapewnienie jej najlepszych warunków dystrybucyjnych i promocyjnych.

 

O ile spisanie sekretów było dla Jacka niewyobrażalną inwestycją czasu, cierpliwości i pracy, o tyle opracowanie materiału i produkcja znaczącego nakładu wydawnictwa wysokiej jakośći niesie za sobą duże zaangażowanie finansowe.

Zdobycie ich oznaczało: albo oddanie części książki na masę reklam sponsorów (zrobienie z niej broszury reklamowej), albo sprzedanie praw dużemu i niepewnemu inwestorowi (pozbycie się tytułu – ciężkiej i wartościowej pracy – za bezcen)... Wybraliśmy więc trzecią opcję! 

Dziś to właśnie crowdfunding oraz szczodrość miłośników lekkiej acz inteligentnej rozrywki jest w stanie zaspokoić potrzeby finansowe pierwszego nakładu, zachowując pełną niezależność projektu, a także pozwalając nam uniknąć kompromisów w kwesti jakości czy zawartości wydania.

 

 

Wierzymy w siłę crowdfundingu.

Inicjatywy stawiające pierwsze udane kroki na platformach crowdfundingowych z dnia na dzień zyskują szczególną "otoczkę". Tu na wsparcie mają szanse tylko wyjątkowe i znaczące projekty. Na szczęście to właśnie Ty – tu i teraz – jesteś całą naszą komisją stypendialną w jednej osobie.

Cieszy nas to, bo uważamy, że projekt powstający przy współudziale społeczności nabiera niezwykłego charakteru wynikającego z powstającej wcześnie "pionierskiej" społeczności powstającego projektu; to tu właśnie pojawia się pierwsze zaufanie społeczne wobec ekipy realizującej projekt, ponieważ to ono przynosi zangażowanie setek Darczyńców.

Tu i teraz prosimy Cię o przychylność i zwykłą, ludzką pomoc. Za kilka dni zamykamy skład; projekt jest już na bardzo zaawansowanym etapie. Jeśli zdołamy sfinansować produkcję, to w kwestii wydania pierwszego nakładu czeka nas już tylko "ostatnia prosta".

Uwaga uwaga! Nie chcemy nic za darmo. Jeśli masz środki finansowe i zechcesz nas wesprzeć, to zapraszamy do całkiem pokażnej listy naszych nagród (będziemy ją jeszcze zwiększać). Mamy zarówno te standardowe i "obowiązkowe" jak i absolutnie nietuzinkowe prawdziwe unikaty! Zależało nam na zatarciu granicy między czytelnikiem, autorem i bohaterami książki, dlatego zapraszamy do osobistego poznania Polaków znanych i wybitnych. W nagrodach oferujemy ku temu różne sposobności, jak np. kolacje z Bohaterami książki bądź możliwość przeprowadzenia z nimi swojego wywiadu na specjalnym chacie internetowym przygotowanym ekskluzywnie dla fundatorów naszej akcji.  :)

A jeśli teraz jeszcze nie możesz nam pomóc finansowo, to nie ma problemu. Zbiórka potrwa dość długo. Tu i teraz możesz pomóc nam również "za darmo"; udostępnij nasz projekt swoim znajomym, bliskim, czytelnikom. To dla nas również bardzo znaczące.

Właśnie w tej chwili cały trud dotychczasowej pracy i wszystkie nakłady czasu inwestowane od wielu miesięcy w realizację projektu, mogą w końcu zacząć wracać, jak dobra karma – odkrywając prawdziwą celowość i wartość naszego pomysłu; dając mu szansę, by ujrzał światło dzienne i mógł cieszyć oczy pierwszych czytelników.

 

 

Całkowity czas produkcji nakładu (drukarnia + introligatornia) szacujemy na miesiąc od momentu zakończenia zbiórki. Prace redakcyjne trwają już od wielu tygodni, trwa również opracowywanie składu cyfrowego i dopieszczanie ilustracji.

Z dniem ukończenia zbiórki, z uzyskanej kwoty wyliczamy maksymalny możliwy nakład i zlecamy prace drukarskie. Następnie wydruki trafiają do introligatorni gdzie są oprawiane. Gotowe egzemplarze jadą do magazynów dystrybutorów i tam czekają na przedpremierę zaplanowaną na 17 września b.r. i oficjalną premierę również we wrześniu. Oczywiście część książek, tuż po opuszczeniu produkcji, trafi niezwłocznie do Darczyńców.

 

Nagrody w postaci przedpremierowych wydań:

  • elektronicznych – będą rozsyłane podczas druku;
  • tradycyjnych – roześlemy po ukończeniu prac introligatorskich;
  • złączonych w pakiecie – wyślemy obie wersje oddzielnie; terminy j.w.

 

Spotkania i inne nagrody zorganizujemy/umówimy indywidualnie tuż po premierze książki.

 

* * * * * * * * * * * * * * *

Prosimy Cię, pomóż nam w promocji naszej zbiórki i książki!
Podoba Ci się ten projekt? Polub naszą stronę FB i udostępnij ją.

  :
fb.com/50sekretow

 

Aby skontaktować się z nami na naszym profilu Facebook
zeskanuj 
poniższy kod za pomocą aplikacji Messanger lub kliknij w niego:

 

* * * * * * * * * * * * * * *

W razie pytań, propozycji bądź sugestii
zapraszamy również do kontaktu z redakcją wydawnictwa:

 


ul. Mostowa 2/4
00-260 Warszawa

Tel/kom: +48 796-336-457
wydawnictwo@pisarze.pl

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 19.08.2016 16:04