O projekcie
WHAT'S UP?!
Robimy teledysk! Zainspirowani zagranicznymi short stories do utworów wykonawców takich jak Kodaline czy Bear's Dean postanowiliśmy stworzyć poruszającą historię toksycznej miłości przedstawionej w formie rozbudowanej metafory wizualnej. Cały projekt ma na celu promocję młodziutkiej, polskiej wokalistki- Marie Hedge, która marzy o tym, aby pewnego dnia móc dzielić się swoją pasją z ludźmi na całym świecie.
EMERGENCY CALL FAILED.
Blue hour, tuż przed świtem. Trupioblada dziewczyna leży na łóżku szpitalnym, u jej stóp stoi chłopak- jedyna osoba, która może ja uratować.
Ah, no i jeszcze jedno. Sala szpitalna to zbyt oklepany temat, więc postanowiliśmy przenieść łóżko na środek pola. Po trawach spływają poranne mgły, podczas gdy chłopak podejmuje decyzję.
To tylko pierwsza scena teledysku do akustycznego coveru 'Alive' ( Sia) wykonywanego przez Marie. Cały scenariusz, gruntownie rozpisany ujęcie po ujęciu i rozplanowany z największą precyzją, to tak naprawdę żonglerka wszelkimi dostępnymi dla nas narzędziami narracji wizualnej oraz zabawa z metaforyką- chcemy zagrać obrazkiem, stworzyć operatorski majstersztyk.
Możecie być pewni, że nie pozwolimy sobie na przypadkowość w doborze sprzętu, sposobu oświetlenia czy prowadzenia kamery.
MOOD
INSPIRATION
SWEET SIXTEEN
Zośka Dowiatt, autorka scenariusza i 'Pani Reżyser'. Fotograf na pół etatu i maniak kinematografii na pełny. Już od dziecka zakręcona na punkcie teatru i tworzenia. Cóż, niewiele się zmieniło. Nadal dzieciak, nadal zakręcona, ale z pewnym doświadczeniem ( w końcu noszenie kawy na planach to nie byle co!) zdobywanym po nocach z nosem w książkach o sztuce operatorskiej i reżyserskiej. Fotografuje we współpracy z agencjami modelingowymi takimi jak Orange Models Agency Warsaw, MORE Models czy Neva Models. Na jej prace można natknąć się w różnych magazynach internetowych ( w tym w Vogue.it). Marzy o karierze reżysera.
DON'T STOP BELIVIN'
Dziewiętnastoletnia Maria Jeż, lub raczej Marie Hedge od 11. roku życia kształci się muzycznie. Wokalu uczyła się w kilku szkołach ( min. w dwóch szkołach muzycznych, ASM oraz u prywatnych trenerów). Wielokrotnie zajmowała wysokie miejsca w wojewódzkich i ogólnopolskich konkursach i festiwalach. Może pochwalić się tytułem półfinalistki międzynarodowego festiwalu Grand Prix Edith Piaf oraz zdobywczyni I miejsca w ogólnopolskim festiwalu piosenki Francuskiej. Muzyka to jej pasja, uważa ją za dziedzinę sztuki, która w szczególności oddziaływuje na życie każdego z nas , dlatego w swoich utworach poszukuje siebie i swoich emocji, które pragnie przekazywać słuchaczom.
EARTH WITHOUT 'ART' WOULD BE JUST 'EH'
Katarzyna Olkowska jest Makijażystką i Fotografką. Przy naszym projekcie pełni również rolę charakteryzatorki. Prywatnie jest pełną energii i ciekawych pomysłów osobą, czerpiącą przyjemność ze współpracy z ludźmi.
AND OSCAR GOES TO...
Damian Benon Kret, absolwent PWSFTviT w Łodzi, wydz. Aktorski oraz model w agencji Orange Models Agency Warsaw. Aktualnie pracuje przy spektaklu 'Śluby Panieńskie' w reżyserii Stefana Shmidta. Doświadczenie zawodowe zdobywał w ramach realizacji profesjonalnych projektów filmowych we współpracy z reżyserami i operatorami PWSu, WSFu oraz Ravensbourn Filmschool w Londynie. Występował również w teledyskach zarówno polskich, jak i zagranicznych wykonawców ( min. Greg Holden, Manoid, Sensi Outro).
KISSED BY THE FIRE
Ognistowłosa Paulina Zawierta, 18-letnia uczennica nigdy nie marzyła o karierze aktorki. Wybrała klasę o profilu matematycznym, co nie przeszkodziło jej w w oczarowaniu nas swoim talentem i dojrzałością emocjonalną. Z castingu, na który właściwie przyszła potowarzyszyć znajomej, wyszła 'z tarczą'. Jest otwarta na nowe doświadczenia i przygody takie jak chociażby ta- ponieważ nie zdecydowała jeszcze co tak naprawdę chce robić w przyszłości. Jest pełną optymizmu i otwartą na ludzi osobą.
MONEY MONEY MONEY, MUST BE FUNNY...- Budżet projektu, dlaczego Crowdfunding?
Kręcenie teledysku to nie tylko ustawiona na statywie kamera. To przede wszystkim wynajem sprzętu: obiektywy ( my wybraliśmy bardzo specyficzny rodzaj- stare, 'zmiękczające' obraz, nadające ezoteryki i delikatności), rigi, roniny, drony, baterie, lampy, jazda, portale... Wyliczać a wyliczać. Nie zapominajmy również o cateringu dla ekipy ( pizza i chinol, na bogato), dojazdach, transporcie sprzętu, noclegach, opłaceniu statystów. Właśnie w tym celu zdecydowaliśmy się na crowdfunding. Ze względu na to, że projekt realizujemy non- profit, a duża część naszej ekipy to ludzie bardzo młodzi, jest to dla nas idealne rozwiązanie. Sam teledysk ma dużą szansę zakończyć się sukcesem i zdobyć pokaźna liczbę wyświetleń.
BACK TO THE FUTURE
Kolejnym krokiem, zaraz po nakręceniu i poskładaniu teledysku będzie jego promocja. Już podczas postpropdukcji zamierzamy ruszyć z instagramowo-facebookowo-twitterową kampanią naszego klipu. Dzięki fotosom z planu będziemy mogli na miesiąc przed premierą wzbudzić ciekawość potencjalnych widzów i liczyć na większy zasięg odbiorców.
SO CALL ME MAYBE...?
E-mail: dowiatt.z@gmail.com
Prywatny profil na facebooku: https://web.facebook.com/dowiatt.zosia
Galeria: http://dowiattzosia.wix.com/dowiattz#!portraits/ckiy
Strona producenta: http://ravenfilmstudio.pl/
Instagram: https://www.instagram.com/sophie_dowiatt/
Tumblr: http://sophiedowiatt.tumblr.com/
A TICK TICKY TICKY TACK, TIME’S UP!
Nasz termin realizacji to ostatni tydzień sierpnia. Tyle czasu zajmie nam organizacja wszystkiego, wynajem brakującego sprzętu, znalezienie statystów i dopięcie wszystkich terminów.
KEEP YOU FINGERS CROSSED!!!