Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Fundacja Luna Plus

Fundacja Luna Plus

Warszawa, Polska

Fundacja Luna Plus specjalizuje się w projektach kinowych (m.in. 50-lecie Kina Luna w Warszawie, Poniedziałki z Teatrem TV w Kinie Luna, Wyznania Lunatyka - cykl spotkań z reżyserami), projektach operowych wspierających młodych twórców ( m,in. doceniona przez krytyków i znawców opery Scena Młodych w Warszawskiej Operze Kameralnej), a także w prezentowaniu kultury zagranicznej nieznanej polskiej publiczności (m.in. prezentacja uznanego przez krytyków na całym świecie spektaklu „The Tiger Lillies perform Hamlet“ Teatru Republique z Kopenhagi podczas XIX Festiwalu Szekspirowskiego
w Gdańsku).

Napisz wiadomość do Projektodawcy

Ekipa Projektu

beata.bieronska

beata.bieronska

Warsaw, Poland


8900 PLN z 15000 PLN

14 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

59%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 29.08.2017.

PSALM - OPERA MODERN

O projekcie

O PROJEKCIE:
PSALM - MODERN OPERA to modernistyczny spektakl operowy, oparty na oryginalnym scenariuszu i librettcie Jerzego Lacha, jak również w jego reżyserii, opracowany na podstawie opowiadania „My, marzyciele” Mbue Imbolo, z wykorzystaniem wybranych tekstów z "Księgi Koheleta", Apokalipsy św. Jana, Psalmów oraz współczesnych kompozycji muzycznych skomponowanych przez Krzysztofa Kozłowskiego, wykonanych przez zespół "Hashtag Ensemble" z udziałem aktorów, solistów operowych i mimów z Warszawskiego Centrum Pantomimy Bartłomieja Ostapczuka. Spektakl jest nowym dziełem, które przełamuje konwencjonalne postrzeganie Opery. 

W obecnej sytuacji napływających do Europy imigrantów, spotykamy się z przejawami nietolerancji wobec przedstawicieli innych kultur i religii.” Psalm” ma zwrócić uwagę na pojawiający się problem ksenofobii i nietolerancji. W spektaklu zostanie przywołany podstawowy mit wywiedziony z ideologii chrześcijańskiej, mit o Adamie i Ewie - biblijna opowieść o wypędzonych z Raju . Jest to historia pary kochanków, wygnańców, dzisiaj można powiedzieć uchodźców, którzy próbują szukać zrozumienia i akceptacji w świecie zewnętrznym. Podstawową wartością dla kochanków jest miłość, dla świata zewnętrznego wierność dogmatom. "Psalm" - to przedstawienie, które w dużym stopniu rozgrywa się na styku opozycji, w której jedna ze stron mówi o konieczności nadaniu rzeczywistości nowego ładu, bez grzechu, bez poczucia winy, a druga o niemożności wyrzeczenia się Kanonu, który organizuje ich życie i nadaje mu sens. Powszechnie panujący relatywizm jest nie do przyjęcia, potrzebujemy punktu odniesienia. Chcemy wolności, ale tylko dla siebie, zapominamy o drugich, którzy niezależnie od koloru skóry i wyznawanej religii też pragną wolności. 

Premiera odbędzie się 31 sierpnia, kolejny speklakl 1 września 2017 o godz. 19:00 w Teatrze Studio w Warszawie. Teatr Studio, Pl. Defilad 1, Warszawa. 

oraz 11 października, Akademia Sztuk Pięknych w w Warszawie.

FB: https://www.facebook.com/teatroperamodern/?ref=br_rs

https://www.facebook.com/events/301148326962226/

NA CO ZBIERAMY PIENIĄDZE?

Brakuje nam funduszy na dokończenie realizacji spektaklu (pokrycie kosztów scenografii , kostiumów i rekwizytów),  a także na promocję. Jesteśmy teatrem niezależnym. Aby spektakl miał oprawę wizualną na najwyższym poziomie, potrzebujemy przynajmniej 15 000 zł. Zależy nam również na tym, żeby spektakl był ponownie grany, co wiąże się z kosztami stworzenia materiałów promocyjnych i marketingowych.

 TWÓRCY SPEKTAKU, OBSADA:

Libretto, inscenizacja i reżyseria: Jerzy Lach, 
Muzyka: Krzysztof Kozłowski 
Ruch sceniczny: Bartłomiej Ostapczuk, 
Scenografia: Sławomir Szondelmajer, 
Kostiumy: Studentki Wydz. Scenografii ASP w Warszawie - Klaudia Klimka, Olga Mazur, Aleksandra Seges, Katarzyna Zabłocka
Obsada/soliści: 
Hasmik Sahakyan (Ona), 
Jasin Rammal-Rykała (On), 
Monika Łopuszyńska (Żona), 
Artur Janda (Prezes), 
Grzegorz Hardej (Śmierć) 
oraz aktorzy z Warszawskiego Centrum Pantomimy: Paulina Staniaszek, Ewelina Grzechnik, Paulina Szczęsna, Magdalena Kultys, Karolina Stanisławska, Kinga Wojaczek, Moti Vation, Bartłomiej Ostapczuk
Muzyka na żywo w wykonaniu zespołu Hashtag Ensemble w składzie: Marta Grzywacz - głos, elektronika, Paweł Janas - akordeon, Wojciech Psiuk - saksofony, Aleksandra Demowska - Madejska altówka, Krzysztof Kozłowski - syntezatory.

 

 Menedżer, reżyser, poeta, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej (2012-2016).  Założył Teatr im. Alberta Tison w Żninie (1986-98), z którym zrealizował ok 20 spektakli teatralnych,  widowisk plenerowych i ulicznych oraz etiud filmowych. W WOK-u wyreżyserował opery: „Operetkę” Michała Dobrzyńskiego według dramatu W. Gombrowicza prezentowaną na Festiwalu Armel w  Wiedniu oraz „Immanuela Kanta” Leszka Możdżera według dramatu T. Bernharda. Z zespołem artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej przygotował dwa operowe widowiska plenerowe na dziedzińcu Pałacu w Wilanowie – „Don Giovanniego” oraz „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta. W 2015 roku dla Opery Bałtyckiej wyreżyserował „Olimpię z Gdańska” Zygmunta Krauzego. W swoim dorobku reżyserskim posiada łącznie przeszło trzydzieści spektakli teatralnych.  W 2014 roku został nagrodzony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

 

Absolwent UMFC w Warszawie w klasie fortepianu prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn oraz studiów podyplomowych na AMiKS w Katowicach w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego. Laureat I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. M. Magina, laureat "Estrady Młodych" podczas 47. festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Kilkukrotnie wyróżniany na ogólnopolskich konkursach kompozytorskich. Od dziesięciu lat zajmuje się przede wszystkim działalnością improwizatorską (fortepian i syntezatory), głównie z triem Sonofrenia (wspólnie z kompozytorami Bartoszem Kowalskim i Wojciechem Błażejczykiem) i w kolektywie Hashtag Ensemble. Z tymi zespołami występował na najważniejszych polskich festiwalach muzyki współczesnej, m.in. "Musica Moderna" (Łódź), „Audio Art" (Warszawa), „Poznańska Wiosna”, "Warszawska Jesień", „Musica Electronica Nova” (Wrocław), a także poza granicami kraju. Jest twórcą i programistą audiowizualnych/interaktywnych instalacji, m.in. "Dendrofonii" - wirtualnego drzewa, rosnącego dzięki dźwiękom.  

 

Aktor-mim, reżyser przedstawień teatru pantomimy, autor mimoografii, ruchu scenicznego, konsultacji ruchowych i działań pantomimicznych w przedstawieniach teatrów dramatycznych i filmach, nauczyciel.Od 2005r. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu odbywającego się w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Pomysłodawca i założyciel Warszawskiego Centrum Pantomimy oraz Teatru Pantomimy Mimo. Współzałożyciel Europejskiej Federacji Pantomimy (PL/CZ/D). Współtwórca projektów i produkcji artystycznych w zakresie teatru pantomimy oraz teatru ruchu. Od 2005 roku prowadzi w Warszawie własne Studio Pantomimy. Prowadzi również cykliczne warsztaty teatralne m.in. Mazowieckiego Instytutu Kultury.Swoją wiedzą dzielił się również ze studentami szkół teatralnych w Czechach, Korei Płd i USA. Biorąc udział w spektaklach i projektach reżyserowanych m.in.przez Roberta Wilsona, Lionela Menard, Leszka Mądzika,Krzysztofa Warlikowskiego, Mariusza Trelińskiego, Petra Bochaca, Mikołaja Grabowskiego, Tomasza Koninę, Achima Freyera,Jana Buchwalta, Laco Adamika,występował lub występuje na scenach warszawskich teatrów repertuarowych m.in. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Teatrze Na Woli, Teatrze Powszechnym, Och-Teatrze, Teatrze Dramatycznym m.st W-wy.

 

Absolwent Wydziału Scenografii ASP w Warszawie (2015) oraz Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu I i II st. im. Krzysztofa Komedy w Warszawie (2014). Zajmuje się scenografią teatralną i filmową, projektowaniem kostiumów, grafiką, muzyką i poezją. Prowadzi zajęcia ze studentami  na macierzystej uczelni z komputerowego wspomagania projektów scenograficznych.Autor scenografii do dokumentu fabularyzowanego „Radosław II” (2014), oraz „Leski”, reżyseria – Małgorzata Brama (2016) Współpraca scenograficzna przy filmie „Baby Bump”, reżyseria – Kuba Czekaj (2015), Projektant scenografii wystawienniczej w firmie „Kłaput Project” (styczeń – lipiec 2016). Teatr Lalki i Aktora "Kubuś" w Kielcach: "Opowieść o Piotrusiu i Wilku" na podstawie bajki symfonicznej "Piotruś i Wilk" Sergiusza Prokofiewa, reżyseria - Bartłomiej Ostapczuk, premiera: styczeń 2017 (scenografia) Wyróżnienie w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala, Festiwal Nowej Scenografii, Katowice (2015). 

 

SOPRAN

Studentka pierwszego roku studiów magisterskich w klasie prof.zw. dr hab. Ewy Iżykowskiej- Lipińskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina , absolwentka studiów licencjackich w klasie dr hab. Marka Rzepki w Akademii Muzycznej w Krakowie na wydziale wokalno-aktorskim. Urodzona w Yerewanie , mieszkająca 16 lat w Polsce. Uczestniczka kursów : Christiana Elssnera, Ihora Kushplera, Jan Balarin, Iwony Sobotka, Doris Cross, Ryszarda Cieśli,Piotra Kusiewicza, Ryszarda Karczykowskiego,Mariusza Kwietnia, Jagny Sokorskiej,Ewy Podleś . Finalistka XVII Międzynarodowego konkursu im.Ady Sari w Nowym Sączu. Zdobywczyni I nagrody II Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej ARS ET GLORIA w Katowicach, nagrody Grand Prix w III Ogólnopolskim Konkursie w Drezdenku. Laureatka II miejsca naMiędzynarodowym Konkursie „Złote Głosy” w Warszawie. Zdobywczyni wyróżnienia w konkursie XV „W kręgu Muzyki słowiańskiej” w Katowicach, oraz finalistka III Konkursu im Jana Kiepury w Krynicy Zdrój. W 2014 roku debiutowała w roli Łucji na deskach teatru Opery Kameralnej w Warszawie w operze Karola Kurpińskiego „Zamek na Czorsztynie”.

 

BAS. Jest studentem I roku studiów magisterskich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego. Przed rozpoczęciem studiów ukończył ZPOSM nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie, gdzie przez 12 lat nauki uczęszczał kolejno na lekcje gitary klasycznej, perkusji oraz śpiewu solowego. Od 8 roku życia był związany z chórem „Alla Pollacca” działającym przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, z którym brał udział w wielu projektach operowych (m. in. „Carmen” G. Bizeta, „Tosca” G. Pucciniego, „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta). Grał rolę małego Wozzecka w „Wozzecku” A. Berga w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego oraz jednego z trzech Chłopców „W krainie Czarodziejskiego Fletu”, spektaklu dla dzieci na podstawie „Czarodziejskiego Fletu” w opracowaniu prof. Ryszarda Karczykowskiego. Jako student zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w studenckich projektach oper W. A. Mozarta jako Masetto w operze „ Don Giovanni” oraz Bartolo w operze „Wesele Figara”. Na tej samej scenie kreaował również role Matki w operze „Siedem Grzechów Głównych” K. Weila oraz Kecala w „Sprzedanej Narzeczonej” B. Smetany. Brał również udział jako solista Filharmonii im. Romualda Traugutta w spektaklu „Warszawskie dzieci” w Chicago. Obecnie występuje jako Nikita w „Zamku na Czorsztynie” K. Kurpińskiego w audycjach Filharmonii Narodowej w Warszawie o nazwie „Poranki Filharmonii”. W 2014 roku wykonywał partię basową w Requiem W.A. Mozarta z towarzyszeniem orkiestry „Camerata Viva”. Od sierpnia 2017 roku jest adeptem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Jest laureatem pierwszej nagrody oraz wyróżnienia dla najlepszego głosu męskiego na III Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach. Zdobył wyróżnienie na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Złote Głosy” w Warszawie.

 

SOPRAN

Absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w klasie dr hab. Anny Radziejewskiej. Absolwentka studia aktorskiego LartStudio w Krakowie oraz wydziału aktorskiego WSKiMS im. J. Giedroycia w Warszawie. W 2015 roku debiutowała w tytułowej roli w operze „Rodelinda” G.F. Haendla w reżyserii Tomasza Cyza w Teatrze Collegium Nobillium w Warszawie. W tym samym roku współpracowała także ze Sceną Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej  debiutując na jej deskach jako Anna w „Siedmiu Grzechach Głównych” K. Weilla w reżyserii Miki Rosenfeld. Z racji zamiłowania do muzyki nowej współpracuje z gronem kompozytorów młodego pokolenia czego owocem jest m.in. prawykonanie opery multimedialnej Rafała Ryterskiego pt. „Anonymous”(2017), gdzie wcieliła się w postać Ani. W czerwcu 2017 wystąpiła również na koncercie dyplomantów UMFC w Filharmonii Narodowej prezentując wybór pieśni H. Duparca. Bierze udział w licznych koncertach kameralnych w Polsce i za granicą.

 

Bas-baryton. Pianista. Jako Solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. 

 Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano („Tankred” - G. Rossini), Alidoro („Kopciuszek” – G. Rossini), Selim („Il Turco in Italia” - G. Rossini), Imeneo („Imeneo” – G. F. Haendel), Figaro („Le nozze di Figaro” - W. A. Mozart), Masetto („Don Giovanni” – W. A. Mozart), Dulcamara („Napój Miłosny” – G. Donizetti), Marszałek („Halka Wileńska” – S. Moniuszko), Azariasz („The Burning Fiery Furnace” – B. Britten), Sewer („Polieukt” – Z. Krauze), Profesor („Operetka” - M. Dobrzyński). W listopadzie 2016 roku zadebiutował w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w roli Zbigniewa w "Strasznym dworze" S. Moniuszki. Będąc członikiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012-2015) otrzymał 2 nagrody Fryderyk 2015, m.in. w kategorii "Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej" za album Where are you. Pieces from Warsaw.

 

 

 KONTRATENOR, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof Anny Radziejewskiej . Pomysłodawca i realizator licznych projektów artystycznych w tym Scena Młodych i Mozart Off przy Warszawskiej Operze kameralnej. W 2007 roku jako stypendysta „Fundazione Romualdo del Bianco” ukończył "V Międzynarodowy Kurs Muzyki Barokowej we Florencji", pod kierunkiem Paula Esswooda.  Zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej partią Mingone w operze L’amante di tutte B. Galuppiego.  Występował między innymi w Teatrze Wielkim Opery Narodowej w operze "Sen Nocy Letniej" B.Brittena, Teatrze Wielkim w Łodzi w operze " Juliusz Cezar w Egipcie" G.F. Haendla, w Teatrze Rozmaitości w spektaklu TitAnik Warszawie. Pod koniec 2015 roku wziął udział w prawykonaniu opery "Immanuel Kant" Leszka Możdżera w Warszawskiej Operze Kameralnej a marcu 2016 roku w premierze "Out at Sea" Blanki Stachelek w The Crescent Theatre w Birmingham w Anglii. W 2017 roku wziął udział w realizacji spektaklu "Bzik Tropikalny" na dwudziestolecie spektaklu Grzegorza Jarzyny w TR Warszawa.  W czerwcu 2017 roku bierze udział w realizacji spektaklu 500 meters, awangardowego chińskiego reżysera Tian Gebinga i kompozytora Piotra Kurka na Festiwalu Theater der Welt w Hamburgu.

HASHTAG ENSEMBLE  to grupa założona przez flecistkę Anię Karpowicz w 2013 roku. Inicjatywa łączy wybitnych młodych wykonawców i kompozytorów. Członkowie Hashtag Esnemble mają w dorobku łącznie 72 prawykonania, 103 nagrody w konkursach jako wykonawcy muzyki klasycznej oraz występy na 78 polskich i międzynarodowych festiwalach muzycznych.

Hashtag Ensemble ma w repertuarze utwory klasyków muzyki XX wieku: Petera Maxwella Daviesa, Louisa Andriessena, Georga Crumba, Gerarda Griseya, Luciano Berio, zespół intensywnie współpracuje także z polskimi kompozytorami poszerzając repertuar o nowe pozycje (m.in. Dariusz Przybylski, Wojciech Błażejczyk, Adam Porębski, Mikołaj Majkusiak).Ważną sferą działalności Hashtag Ensemble jest improwizacja, co znajduje swój wyraz na pierwszej płycie zespołu "Visegrad Songs" wydanej przez Requiem Records Opus Series (2015). Płyta zebrała znakomite recenzje od portalu Polskiego Radia, magazynów muzycznych Lizard i HiFi Muzyka. Hashtag Ensemble angażuje się w edukację artystyczną, w roku 2016 i 2017 realizuje regularny cykl edukacyjnych koncertów muzyki współczesnej w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w ramach projektu Smykowizje.

Hashtag Ensemble nagrywa dla Polskiego Radia oraz współpracuje z polskimi scenami teatralnymi. Muzyka Ignacego Zalewskiego do spektaklu Polskiego Radia "Raj" Dantego w wykonaniu zespołu, została nagrodzona na XV Festiwalu Polskiego Radia i Telewizji Polskiej Dwa Teatry w Sopocie (2015), muzyka Wojciecha Błażejczyka do spektaklu „Księga Dżungli” została nominowana do nagordy Złota Maska 2015.

Marta Grzywacz - głos, elektronika,

Paweł Janas -akordeon,

Wojciech Psiuk - saksofony,

Aleksandra Demowska - Madejska - altówka,

Krzysztof Kozłowski - syntezatory

  

 

WARSZAWSKIE CENTRUM PANTOMIMY 

Nadrzędnym celem Warszawskiego Centrum Pantomimy jest tworzenie przestrzeni dla rozwoju sztuki pantomimy. WCP organizuje liczne warsztaty prowadzone przez znakomitych aktorów pantomimy z Polski i z zagranicy. Umiejętności i wiedza zdobyta podczas nich niejednokrotnie stanowi źródło inspiracji podczas tworzenia kolejnych spektakli pantomimy.

WCP jest też współorganizatorem Międzynarodowego Festiwal Sztuki Mimu. Jednym z najważniejszych działań jest prowadzenie całorocznego Studia Pantomimy otwartego dla wszystkich zainteresowanych.

”Wierzymy że nasz profesjonalny Teatr Warszawskiego Centrum Pantomimy, Fundacja, Federacja Europejskiej Pantomimy oraz różne publikacje a także prowadzona na wielu płaszczyznach działalność edukacyjna wzbudzi zainteresowanie na nowo odkrywaną sztuką mimu i ukaże pełnie jej możliwości.”

Bartłomiej Ostapczuk- dyrektor artystyczny.

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 29.08.2017 22:10