Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Jacek Burban

Jacek Burban

Warszawa

Twórca sztuk wszelakich. Głównie reżyser. Specjalizuje się w wyłapywaniu i rozwijaniu potencjałów. Lubi przepływ, kreację oraz komunikację. Nieustannie w procesie twórczym. Od czasów wczesnego dzieciństwa czerpie inspirację ze snów. Więcej informacji na stronie www.burbanfilm.pl

Napisz wiadomość do Projektodawcy

8146 PLN z 16000 PLN

68 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

50%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 31.01.2014.

Pokarm # co cię napędza? monodram

O projekcie

Nie wiesz co się z Tobą dzieje?  Przyjdź na spektakl „Pokarm # Co cię napędza?”  i daj się zainspirować.

Witaj, nazywam się Jacek Burban, jestem reżyserem i razem z aktorem Wojtkiem Kalitą i muzykiem Mateuszem Bazgierem (więcej na naszej stronie w zakładce: twórcy) szykujemy unikalny z uwagi na metodę pracy monodram. Sztuka porusza temat pokarmu, który spożywamy na co dzień oraz tego co przyjmujemy mentalnie. Jest również o odzyskiwaniu kontaktu z samym sobą, o odnajdywaniu radości w byciu zwyczajnym.

Jest jedno ale – musimy zebrać środki. Jeśli projekt Cię zaintryguje, to możesz nas wesprzeć przy okazji stając się posiadaczem wejściówki lub innego prezentu. Mamy nadzieję, że naszym pomysłem i wcześniejszymi dokonaniami wzbudzimy Twoje zaufanie. Twoje wsparcie będzie jasnym komunikatem, że ta sztuka jest potrzebna. W naszym odczuciu, to ważny manifest, pokazujący, że teatr mogą finansować ludzie - po prostu.

                            

W tym szaleństwie jest metoda.

Nie mamy całego scenariusza, ale bazę pomysłów, dialogów, obrazów, prawdziwych historii,  własne doświadczenia i przenikliwe obserwacje. Chcemy eksperymentować z tak zwaną pracą z procesem, znaną jako nurt psychologii. Zdobywa ona coraz szersze uznanie jako forma terapii z uwagi na skuteczność i szerokie spektrum zastosowania. Traktuje ona człowieka całościowo, dlatego pozwala pracować z każdym ludzkim doświadczeniem, np. z ciałem, ze snami, z głosem, z relacjami czy z trudnymi przeżyciami odsłaniając ich ukryty sens i znaczenie dla osoby oraz wspólnoty, do której osoba ta należy.

Mnie jako twórcę interesuje praca artystyczna ze zjawiskiem procesu. Uczestnicząc przez ostatnie lata w wielu sesjach pracy z procesem, w tzw ustawieniach systemowych (inaczej konstelacjach), które bazowały na pracy z szeroko postrzeganym symptomem - zainspirowała mnie niepowtarzalna jakość tych doświadczeń. Powstają „figury” lub całe sytuacje, mówiące oryginalnym i nieoczywistym językiem, równocześnie bardzo angażującym uczestników ew. widzów. Niewiarygodne jest to, jak pięknym i mądrym teatrem potrafią być te procesy. Uznałem,  że na podstawie tych obserwacji można napisać scenariusz.

Krótka filmowa metafora o naszym stylu pracy nad źródłami inspiracji – obejrzyj:

Dobra, chcę to poczuć, może jakiś przykład?

Z podobnych praktyk korzystała Pina Bauch, która zrewolucjonizowała zjawisko tańca. Pracę nad przedstawieniem zaczynała od zadawania tancerzom dziwnych pytań: Jak wyrażasz czułość? Jak pokazałbyś uczucia towarzyszące pierwszej miłości? Nie każdy od razu potrafił znaleźć na nie odpowiedź, lecz gdy ją przedstawiał ruchem, ona obserwowała i zapisywała coś w swoich notesach. Potem, po kilku tygodniach niespodziewanie powtarzała pytanie. Ta metoda miała jednak wyraźny cel, Pinie chodziło o to, by spontaniczność i naturalność połączyć z precyzją. Tancerze mieli swobodę improwizacji, ale gdy ona zaakceptowała ich propozycje, oczekiwała, że staną się częścią spektaklu, która nie będzie już podlegać żadnym zmianom. Treści w jej przedstawieniach wyrażane były wyłącznie ruchem i muzyką.

Praca nad Pokarmem ma być bardzo zbliżona, jednak rozszerzona o monologi i projekcje video.  Jesteśmy po to, aby wyrazić “TO” , co chce się przez nas wyrazić. To coś już się zbliża, można poczuć zapach, smak, mrowienie w plecach, to właściwie już się dzieje. Nagrywanie filmów do kampanii, promowanie, opowiadanie w radiu to cześć tego procesu. Pomysły i koncepcje przepuszczamy przez ciało, podążamy za pojawiającymi się skojarzeniami, filtrujemy przez to, co jest w nas zapisane, dopiero na końcu ogarniamy to intelektualnie i warsztatowo. Podobnie będzie wygladał proces powstawania myzuki do spektaklu.

Krótko o muzyku i muzyce w spektaklu – obejrzyj:

 

Więcej o bohaterze i tematyce, którą poruszamy.

Miejsce i czas akcji - dzisiejsza Warszawa. Przedstawiciel handlowy, właściciel sieci kochanek w całym kraju, lat trzydzieści, wiecznie zajęty, gdy odpoczywa to aktywnie! Dużo doświadcza, gubi tożsamość - no bo, kiedy ją budować, gdy wszystkie kończyny zawsze zajęte. Ignoruje pisany małym druczkiem skład “pokarmu”- on wie swoje, sięga po swoje, stawia na swoim, nie wie co czuje, zapomniał, że czuje.

Wyrazisty schemat toczony przez miliony z nas, ujęty bez zbędnych zawiłości, proste codzienne sytuacje. Konsekwentne i permanentne utrzymywanie się “na fali” skutkuje zawałem. Po prostu. Gdzieś głęboko jego serce bardzo chciało żyć i się wyrażać i po prostu powiedziało - Kurwa, dość. Pojawił się kryzys, to najszczęśliwszy dzień w życiu naszego bohatera, jest szansa na zmianę. Obserwujemy narodziny dziecka, bohater uczy się od nowa chodzić, potrzebuje pomocy, a rynek aż kipi chęcią pomocy. Tu zaczyna się historia o odkrywaniu zaginionej wrażliwości.

Stawiamy pytania i snujemy niektóre z wielu wersji rozwiązań. Gdzie naciągacz, gdzie przyjaciel? Jak ujarzmić temperament i wykorzystać własną moc w nowej rzeczywistości? Czy to co umiemy, kogo znamy, jakie odnosimy sukcesy stanowi naszą prawdziwą wartość? Gdzie kończą się odruchy, a gdzie zaczyna świadoma decyzja? Jak zbudować relację z samym sobą? Z czego płynie radość życia? A może chodzi o jakość? Jesteś tym, co jesz?

O Wartościach i idei stojącej za tą historią przeczytaj na naszej stronie w zakładce: idea

Twórcy.

Jacek Burban - reżyser, scenarzysta

Od 12 lat zajmuje się tworzeniem różnych form filmowych i teatralnych. Pomysłodawca i współzałożyciel Mieszadła, inicjator Kombinat Warszawa i SieJe w mieście. Aktualnie kształci się w facylitacji.
Od dziecka fascynuję się snami, zgłębiając podejście do nich psychologią jungowską, psychologią procesu, szamanizmem.

Czytaj więcej (BIO)

CV

Wybrane prace filmowe:
Krótki film dokumentalny “Lutnik”
Teledysk Neony “Gorący styczeń”
TeledyskTede “Dokąd idziesz Polsko”
Średniometrażowy film dokumentalny “Cohabitat the movie”
Krótki film dokumentalny “Zapisane w ciele”

 

Wojciech Kalita - aktor

Wojciech Kalita 1986 - aktor, absolwent wydziału dramatycznego PWST. Współpracował z takimi reżyserami jak Redbad Klijnstra, Paweł Miśkiewicz, Krystian Lupa, Michał Zadara, Łukasz Korczak.

Demo aktorskie

 

Mateusz Bazgier - muzyk - multinstrumentalista, producent muzyczny

Moja podróż muzyczna rozpoczęła się od garażowego punk rocka w czasach licealnych. Potem tworzyłem i grałem muzykę klubową. Kolejnymi etapami podróży były: muzyka improwizowana, obróbka dźwięku na żywo (live electronics) aż po ambientowe pejzaże. W swojej pracy z muzyką wciąż dążyłem do źródła, chciałem dotrzeć do samych jej podstaw. Zafascynowany dźwiękiem rozpocząłem studia na wydziale inżynierii dźwięku w Konserwatorium w Hadze. Od tego czasu nagrywam muzykę, rejestruję dźwięki – zarówno przestrzeni miejskiej, jak i przyrody. Interesuje mnie muzyka ponad podziałami. Dźwięk i muzyka jako forma wyrazu. Muzyka, która prowadzi i opowiada historię. Muzyka, która pomaga. Muzyka, która uzdrawia…

FanPage
Kanał muzyczny

Projekty:
Mauve Dust
FLAX

Informacje bardziej techniczne.

Od momentu ufundowania projektu przez 5 tygodni będą trwały intensywne próby aktorskie i muzyczne. W tym czasie będą realizowane przez nas filmy. To będzie czas wyjątkowo intensywnej pracy. W momencie ukończenia kampanii wyznaczymy 3 terminy pokazów premierowych.

Za aktorem duży ekran, na którym wyświetlany jest obraz - momentami dialogujący z postacią, innym razem tworzący komentarz. Wyświetlane treści czerpiemy z samego końca internetu oraz realizujemy sami. Proste środki, niewiele rekwizytów, minimum scenografii. Do tego muzyka na żywo w stylu live act, żywe instrumenty, samplery, wokal aktora na mixerze.

Czas trwania około godziny. 3 pierwsze spektakle premierowe zostaną wystawione w Warszawie.

Budżet:

Środki zostaną przeznaczona na:

1. Diety dla reżysera, muzyka i aktora, które umożliwią pracę w pełnym wymiarze czasu.

2. Obsługę techniczną: oświetleniowca, akustyka, vj’a.

3. Wynajem sali na 150 osób na 3 pokazy premierowe.

4. Sprzęt: mocny projektor, oświetlenie, mixer, ekran na pokazy premierowe.

5. Rekwizyty, które ulegają zużyciu.

6. Szkolenia i kursy m.in. ustawienia rodzinne Hellingera, ceremonie szamańskie, szkolenie, warsztaty pracy z ciałem. Część scen będzie Tworzona na gorąco pod ich wpływem.

Zapoznaj się z nagrodami, które przygotowaliśmy za Twoje wsparcie.

 

Media o Twoim projekcie:

WARSZAWSKI PROJEKT: POKARM. CO CIĘ NAPĘDZA [WIDEO]

wawalove.pl | 2014-01-13

Miejsce i czas akcji to dzisiejsza Warszawa. Bohaterem jest przedstawiciel handlowy, właściciel sieci kochanek w całym kraju, lat trzydzieści, wiecznie zajęty, gdy odpoczywa to tylko aktywnie! "Być jeszcze dalej, robić jeszcze więcej, zarabiać jeszcze mocniej i myśleć jeszcze potężniej" - to jego motto.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 31.01.2014 18:06