Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Artur Słotwiński

Artur Słotwiński

Warszawa

Artur Słotwiński - kompozytor i pianista, absolwent UMFC w Warszawie (lic. u prof. S. Moryto, studia magisterskie u prof. P. Łukaszewskiego). Jest wielokrotnym stypendystą, m. in. MKiDN i laureatem wielu nagród konkursach kompozytorskich, m. in. ostatnio I nagroda na Opus966 w 2014 i wiele innych. Jest też czynnym pianistą. Podczas studiów uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich u takich kompozytorów jak: m. in. Joel Hoffman (CCM Cincinnati), czy Lowell Liebermann (Mannes College of New Music, Nowy Jork). Ma w swoim dorobku m. in. IV Symfonie, dzieła chóralne, kameralne i elektroniczne.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

921 PLN z 6000 PLN

9 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

15%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 17.07.2015.

Sesja nagraniowa i projekt płyty 'Missa Pro Populo'

O projekcie

Artur Słotwiński (po lewej) wraz z dyrygentem, Michałem Śmigielskim

po prawykonaniu IV Symfonii Artura Słotwińskiego (kliknij aby obejrzeć) 

 

NA CO ZBIERAMY?

Celem projektu jest sfinansowanie sesji nagraniowej utworu Artura Słotwińskiego, pt. Missa Pro Populo w Kościele oo. Kapucynów w Zakroczymiu. Wraz z Michałem Śmigielskim (dyrygentem) planujemy realizację tego projektu, który w przyszłości miałby zaowocować płytą. Nagrany utwór miałby być w przyszłości wydany przez wytwórnię Musica Sacra na płycie kompaktowej i dystrybuowany w salonach EMPiK czy SAWART. Utwór przeznaczony jest na zespół wykonawców, m. in. chór i organy oraz partie głosów solowych. Missa Pro Populo to msza muzyczna, napisana do tradycyjnego łacińskiego tekstu mszalnego. Nie jest to muzyka do nabożeństwa, czy też msza muzyczna, lecz utwór muzyczny o budowie wieloczęściowej, którego warstwa słowna pochodzi z tekstu z mszy łacińskiej. W swojej estetyce odwołuje się do tradycji, ale też wprowadza nowe wartości do języka dźwiękowego muzyki sakralnej. 

Wykonawcy to studenci i absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, m. in. Michał Śmigielski - dyrygent, Jadwiga Niebelska - alt, Piotr Hruszwicki - bas/baryton, Krzysztof Niezgoda - kotły, Bernard Łasecki - fagot, Daria Falkiewicz - flet, Julia Gniadek - wiolonczela. 

Budżet projektu obejmuje honoraria dla wykonawców, reżyserów dźwięku, ewentualne koszta związane z wypożyczeniem wysokiej jakości sprzętu nagraniowego i koszty związane z transportem mikrofonów, kabli i innego osprzętu.

Ewentualne dodatkowe środki, które uda mi się uzbierać przeznaczę na poczet sfinansowania wydania przyszłej płyty z utworem Missa Pro Populo.

Wybrałem formę finansowania crowdfunding'owego ze względu na bezpośredni kontakt z ewentualnymi darczyńcami. Nie ma tutaj pośredników, stronniczych komisji, konkursowej formy oceny projektów i innej biurokracji.

Zachęcam do kontaktu przez facebook: www.facebook.com/ArturSlotwinski

lub mailowo: [email protected] //

Termin realizaji projektu to jesień 2015 roku, w zależności jak szybko uda się uzbierać wymaganą kwotę. 100% to kwota 6000 zł, lecz im więcej uzbieram, tym bardziej realny staje się następny etap, w którym dodatkowe środki przeznaczę na sfinansowanie produkcji i wydania płyty. Przeprowadziłem już rozmowy z prezesem wydawnictwa płytowego Musica Sacra, Pawłem Łukaszewskim, który jasno i jednogłośnie aprobuje niniejszy projekt. Zanim jednak ukaże się płyta, musi zostać sfinansowane nagranie. Miałoby ono obejmować kilka dni sesji nagraniowej w Zakroczymiu (Kościół oo. Kapucynów), gdzie znajdują się specjalne organy ze stołem gry przy ołtarzu. Bez trudu będzie można dyrygować całym kilkudziesięcioosobowym zespołem (chór, soliści, instrumenty)

Artur Słotwiński wraz z Krzysztofem Pendereckim i Pawłem Łukaszewskim (pierwszy od lewej) po prawykonaniu "Seven Last Words Of Christ". Za ten utwór Artur Słotwiński otrzymał I nagrodę na Konkursie Musica Sacra.

Zapraszam do wysłuchania symulacji wybranych fragmentów Missa Pro Populo:

Kyrie z Missa Pro Populo

Gloria z Missa Pro Populo

Credo z Missa Pro Populo

tutaj można obejrzeć partyturę utworu: Missa Pro Populo - partytura

poniżej prospekt Zakroczymskich organów:

 

Artyści:

 

Artur Słotwiński - kompozytor i pianista

 

Transatlantyk Festival 2014, Instant Composition Contest (występ w II etapie)

 

Jestem członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. W 2009 ukończyłem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn. W latach 2009-2012 studiowałem kompozycję pod kierunkiem prof. Stanisława Moryto na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako utwór dyplomowy przedstawiłem III Symfonię Symfonię pieśni miłosnych na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę do słów Owidiusza. W 2012 roku uzyskałem dyplom licencjata z oceną bardzo dobrą. Następnie w latach 2012-2014 studiowałem kompozycję na studiach magisterskich pod kierunkiem dr hab. Pawła Łukaszewskiego także na UMFC w Warszawie. Jako utwór dyplomowy przedstawiłem kantatę Noachis terra, półtoragodzinny utwór w dziewięciu odsłonach na wielką obsadę wokalno-instrumentalną do słów Kopernika i T. K. Smith. Studia kompozytorskie na UMFC w Warszawie ukończyłem w 2014 roku z tytułem magistra. Za utwór otrzymałem ocenę celującą. Jestem też czynnym pianistą: podczas Międzynarodowych Kursów Mistrzowskich im. F. Liszta we Wrocławiu w 2012, występowałem na koncertach z muzyką Bacha i Beethovena. W czasie studiów pobierałem lekcje fortepianu u Marii Gabryś i Emiliana Madeya oraz improwizacji fortepianowej u Szábolcs’a Esztényi’ego. Mam w swoim repertuarze poza wieloma kompozycjami Chopina (koncert f-moll, etiudy, nokturny, polonezy) i Beethovena (Appassionata, Burza, Pastoralna), także mało znany Koncert fortepianowy Władysława Żeleńskiego. W 2011 roku otrzymałem stypendium banku Societé Generale. Jestem także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 2008 roku, a w 2011 zostałem uhonorowany nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za dotychczasową twórczość i osiągnięcia. W 2012 otrzymałem wysokie stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek JM Rektora UMFC Ryszarda Zimaka za dotychczasowe osiągnięcia. Podczas studiów brałem udział w kursach i lekcjach mistrzowskich następujących kompozytorów: Joel Hoffman (CCM Cincinnati), Vladimir Scolnic (Jerusalem Academy of Music and Dance), Lowell Liebermann (Mannes College of New Music, Nowy Jork). Mój Kwartet smyczkowy ukazał się się w tym roku na płycie CD nakładem wytwórni Ablaze records. Jestem laureatem wielu nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach kompozytorskich:

I nagroda na IX Ogólnopolskim Uczniowskim Forum Muzycznym za utwór na orkiestrę kameralną Od Chaosu Po Kosmos (2008)

I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Na Utwór Na Klawesyn Solo – za utwór One Step Further (2008)

II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Pamięci Mariana Gordiejuka za utwór „Uporczywość Pamięci”, AM w Bydgoszczy 2008 (prawykonanie podczas XIII UFM)

I nagroda na IV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Stalowej Woli za utwór na orkiestrę symfoniczną i chór/organy „Dzieło Stworzenia” PSM II st. w Stalowej Woli 2008 (prawykonanie podczas XIII UFM; Ork. Symf. PSM im. J. Elsnera pod dyrekcją Piotra Wajraka)

III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Muzyka Ogrodowa” za utwór do słów J. Keatsa „Fairy Song” na mezzosopran i ork. kam. Kraków 2008,

III nagroda na X Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór „Sufitofonia” na ork. kam. i taśmę; Warszawa 2009 (prawykonanie podczas XIII UFM w sali kameralnej Filharmonii Narodowej)

III nagroda na IV Konkursie Kompozytorskim Śląskiej Trybuny Kompozytorów im. Witolda Szalonka za utwór Concors Discordia na kameralną orkiestrę smyczkową, (2009)
Wyróżnienie na Konkursie Muzyka Ogrodowa 2010 za utwór na sopran i ork. kameralną "Ogród nie jedno ma oblicze"

II nagroda na Konkursie Kompozytorskim towarzyszącym Międzynarodowemu Konkursowi Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach w 2011 roku za Credo na wielką orkiestrę symfoniczną (I cz. II Symfonii). (2011)

I nagroda na IX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra za Seven Last Words of Christ na chór mieszany. (2013)

 

I nagroda na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Opus966 za Baptismós na chór mieszany a cappella

 

W 2012 roku mój utwór From the deepest deep na orkiestrę wykonany był podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Mój dotychczasowy dorobek to kilkadziesiąt kompozycji, m. in. 4 symfonie, Magnificat, koncert fortepianowy, a także dzieła kameralne oraz chóralne. Tworzę również muzykę elektroniczną. Moje kompozycje były wykonywane w Warszawie, Częstochowie, Lwowie, Krakowie, Katowicach i Milnie w Chorwacji.

Artur Słotwiński grywa także na czeleście: uczestniczył w sesji nagraniowej II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, gdzie w składzie Sinfonia Iuventus grał partię tego instrumentu (płyta wydana przez DUX), ponadto w sierpniu 2013 uczestniczył czynnie w kursach ILYO w Szczecinie, gdzie pod batutą Ewy Strusińskiej występował w charakterze wykonawcy partii czelesty w utworach Lutosławskiego i Ch. Roe; trzykrotnie wykonywał partię czelesty w Mszy Człowieka Współczesnego, utworze Kamila Staszowskiego. Gra także na organach i syntezatorach. Na marginesie zajmuje się muzyką elektroniczną i live electronics (np. RGBy II na altówkę i komputer).

Do ostatnich moich sukcesów pianistycznych można zaliczyć występy w charakterze klawiszowca solowo i w zespole jazzowym „nic innego”, gdzie

wykonywałem autorskie partie improwizowane w standardach muzyki rozrywkowej (Tarczyn, czerwiec i lipiec 2014), a także awans do II etapu Instant Composition Contest w Poznaniu (Festiwal „Transatlantyk”, sierpień 2014). W lutym 2015 roku zadebiutowałem na małym srebrnym ekranie jako odtwórca roli pianisty w serialu TVP „Strażacy” (odc. 1, scena w Uniwersytecie Muzycznym), gdzie wystąpiłem u boku Weroniki Rosati, a już 3 czerwca odbędzie się mój recital chopinowski w DK "Świt".

Moja muzyka wykonywana była na wielu koncertach, m. in.:

Koncert Katedry Kompozycji, prawykonanie Epizodów jesiennych na zespół kam. (dyrygował kompozytor, Sala koncertowa UMFC, 27 kwietnia 2012)

 

Prawykonanie „Wrath” na kwintet jazzowy, 27 IV 2013, Koncert dyplomowy specjalności rytmika, układ ruchowy: Maja Lenar, sala koncertowa UMFC

 

Koncert z okazji 80 urodzin prof. Krzysztofa Pendereckiego, prawykonanie „Seven Last Words Of Christ” (5 maja 2013, Bazylika Jasnogórska, Jan Łukaszewski, Schola Cantorum)

Koncert „Kim jest dyrygent”, prawykonanie „Zwariowanych melodii” na smyczki (MTM im. Kiepury, Bielańska Scena

Kameralna, 12 V 2013 Warszawa, Unplugged Orchestra pod dyr. M. Śmigielskiego)

Koncert monograjiczny utworów kompozytora, m. in. prawykonanie IV Symfonii, Galeria Porczyńskich, 24 VI 2014, Michał Śmigielski, UNPLUGGED ORCHESTRA

 

Prawykonanie Symphony of Independence – MDK Sulejówek, 11.11.2014, M. Śmigielski UNPLUGGED ORCHESTRA

 

Prawykonanie „Księżycowego spaceru” na chór mieszany a cappella, chór VRC, Joanna Maluga, Aula Kryształowa SGGW, 22.11.2014

 

Michał Śmigielski - dyrygent

Urodził się w 1983 roku. Jako dyrygent zadebiutował w wieku 16 lat. Ukończył muzykologię teoretyczną i stosowaną na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego (dyplom z wyróżnieniem). W latach 2002-2004 kształcił się jako dyrygent pod kierunkiem dr Sławka A. Wróblewskiego. Od 2008 do 2011 roku odbywał studia pierwszego stopnia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca w klasie dyrygentury prof. Ryszarda Zimaka, które ukończył z wyróżnieniem. W 2013 roku ukończył studia magisterskie, również pod kierunkiem prof. Ryszarda Zimaka. 

Jest dyrygentem i współzałożycielem UNPLUGGED ORCHESTRA, z którą dokonał prawykonań utworów wielu kompozytorów, m.in. B. Kowalskiego, H. Miśkiewicza, T. Opałki, W. Błażejczyka, R. Dębskiego, D. Bawca, K. Janczaka, M. Holki, M. Ałaszewskiego i A. Słotwińskiego. Występował w Warszawie, m.in. w Sali Koncertowej i Studiu S1 Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, w Mazowieckim Centrum Kultury, w Klubie „Arko”, w Domu Kultury „Ikar”, w kościele Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, w Natolińskim Ośrodku Kultury, w Domu Kultury „Świt” oraz w Galerii Porczyńskich, a także w kościele Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Mińsku Mazowieckim oraz na Zamku w Liwie. Jako dyrygent stale współpracuje z Chórem Kameralnym Mińskiego Towarzystwa Muzycznego.

Jadwiga Niebelska - kontralt

Piotr Hruszwicki - bas/baryton

 

 

Chór "Cantate Domino"

 Bardzo prosimy o Państwa wsparcie! Jest wielu melomanów, którzy chętnie sięgnęli by po ten rodzaj muzyki: kontemplacyjnej, pełnej zadumy i duchowej refleksji. Taka jest właśnie muzyka mojej Missa Pro Populo, ponad 40 minut zadumy i nostalgii, ale też przeżyć dramatycznych i burzliwych, takie przecież są często duchowe rozterki wielu z nas. Niech zatem utwór ten będzie swoistym katharsis na te udręki codzinnego życia. W wolnych chwilach, wieczorem przy kominku z pewnością wielu melomanów sięgnie po naszą płytę. Dajmy szansę nowej twórczości! Pragniemy dotrzeć z nią do szerokiego grona odbiorców, którzy łakną pięknej muzyki.

Pańskie utwory zrobiły na mnie ogromnie wrażenie.(...) Słuchając wszystkich wczorajszych utworów odniosłem wrażenie jednolitości stylu, a zarazem w każdym z nich było co nowego. Zgrabny dowcip i błyskotliwość w[Zwariowanych] "Melodiach", ciekawe zestawienie waltorni ze smyczkami pod względem zróżnicowanego materiału dźwiękowego [w Druids Answer], głębia i ekspresja we wszystkich utworach.

[IV] Symfonia zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Przede wszystkim pod względem budowania napięcia, kreowania wielkiej formy, dramaturgii, świetnie zinstrumentowana.

 

ad. dr hab. Marcin Łukaszewski,

teoretyk muzyki, pianista, kompozytor

 

Kompozytor Missa Pro Populo z Weroniką Rosati na planie serialu "Strażacy" w reż. M. Dejczera

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 17.07.2015 18:06