Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

NataliaMaria

NataliaMaria

Warszawa

Założycielka Warsaw Ballet - Natalia Maria Wojciechowska - jest byłą solistką Polskiego Baletu Narodowego. Postanowiła porzucić tę rolę, by nauczyć się, jak założyć oraz prowadzić własny biznes i uczynić swoją własną wizję rzeczywistością. Trzy lata po tej radykalnej zmianie w swoim życiu założyła Warsaw Ballet, który choć wcześniej nie miał tak wyraźnych konturów, był jej marzeniem od początku kariery.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

51 PLN z 9200 PLN

1 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 18.05.2015.

OF LOVE - wieczór baletowy

O projekcie

KIM JESTEŚMY

Na sam początek zapraszamy na naszą stronę www.warsawballet.pl

Warsaw Ballet jest nowym polskim zespołem baletu neoklasycznego i postneoklasycznego* założonym przez byłą solistkę Polskiego Baletu Narodowego - Natalię Marię Wojciechowską.

W zespole tańczą zarówno osoby ( każda z nich o silnej osobowości) , które ukończyły szkołę baletową i posiadają dyplom zawodowego tancerza, jak i osoby, które postawiły na prywatną, pozaszkolną formę edukacji tanecznej, osiągając wysoki poziom techniczny i artystyczny nieustępujący tancerzom zawodowym.

Warsaw Ballet jest jednocześnie pierwszym prywatnym, profesjonalnym zespołem baletowym, w którym nasze przebojowe jednostki - tancerze - poza tańczeniem zajmują się przydzielonymi funkcjami: marketingiem i promocją, scenografią, kostiumami, kierownictwem sceny i innymi.

Jest to projekt, który całkowicie opiera się na prywatnych funduszach, bez wsparcia ze strony rządu lub jakiejkolwiek innej instytucji publicznej. Postawiliśmy na taki model, aby nie być zależnymi od czyjegokolwiek zdania oraz jakichkolwiek terminów składania wniosków – chcemy bowiem tworzyć to, co chcemy oraz tak, jak chcemy. Taki model zespołu wymaga jednakże dużego wkładu pracy oraz pieniędzy i właśnie dlatego potrzebujemy finansowej pomocy ze strony sponsorów oraz mecenasów sztuki.

*Czym jest neoklasyka i postneoklasyka w balecie?

George Balanchine w latach 30. XX wieku zapoczątkował łamanie tańca klasycznego, czyli neoklasykę (nową klasykę), wprowadzając większą swobodę w port de bras, czyniąc tancerza zespołowego niemalże równym z solistą, wprowadzając również przerysowanie postawy (w ciele) baletowej i wprowadzając inne środki wyrazu, umożliwiające większą swobodę w interpretacji.

Po wielu latach rozwoju neoklasyki - tutaj warto wspomnieć kontynuatorów nurtu neoklasycznego, jak Ashton, Neumeier, Cranko, Petit i inni - powstał nowy nurt wprowadzający do neoklasyki elementy na pograniczu lekkiej atletyki, tańca współczesnego, tańca nowoczesnego i innych, stawiając tym samym przed tancerzami ekstremalnie wysoką poprzeczkę. Tacy twórcy jak Forsythe czy Dawson oczekiwali i nadal oczekują od tancerzy niezwykłej siły, wytrzymałości, wydolności, rozciągnięcia, szybkości, świadomości, kreatywności, samodzielności, wyobraźni. Forsythe, wykładając na wielu uczelniach, uświadamia, że tancerze są przede wszystkim lekkoatletami, a niekiedy część z nich również artystami.

Mimo iż jest to odrębny nurt, to jednak aż do teraz nie został on nazwany oraz opisany. W roku 2014 Natalia Maria Wojciechowska stworzyła Fundację Neoclassica, która zgodnie z jej nazwą wspiera rozwój tańca neoklasycznego oraz jego późniejszych odmian. Wojciechowska opisała ten nowy nurt i nazwała go postneoklasyką. Jak każdy akt tworzenia, tak i ten był - oraz nadal jest - procesem. Wojciechowska najpierw stworzyła trening dla tancerzy, którzy chcą być w stanie sprostać wymaganiom choreografów XXI wieku, następnie wprowadziła go do zajęć uczących tańca neoklasycznego, a dopiero później wyodrębniła, nazywając postneoklasyką.

NA CO ZBIERAMY FUNDUSZE I CO CHEMY ZROBIĆ

Pieniądze, które teraz zgromadzimy, zostaną wykorzystane do zrealizowania naszej pierwszej produkcji "OF LOVE - wieczór baletowy" i zostaną przeznaczone na stworzenie kostiumów, scenografii, wynajem teatru (Teatr Syrena w Warszawie) oraz profesjonalną podłogę baletową i promocję w mediach.

Jak przekroczymy 100% tego, co potrzebujemy na chwil obecną to EKSTRA, bo mamy już w przygotowaniu kolejny spektakl z pomysłem na multimedialną scenografię, a spektakl będzie opowiadał tańcem o...MÓZGU, o połączeniach, zmysłach, komórkach itd.

Po co nas wspierać - Balet to piekna sztuka, która (każda jego odmiana czy to klasyczna, neoklasyczna czy współczesna) w Polsce jest w dość trudnej sytuacji. Nie jest wystarczająco dobrze promowany i istnieje niewiele miejsc, w których można zobaczyć spektakle baletowe oraz gdzie tancerze po szkole baletowej lub ci od dawna kształcący się, by tańczyć, mogliby dzielić się swoją sztuką i pasją. Naszym projektem chcemy coś zmienić i stworzyć to, czego do tej pory nie było w Polsce - prywatny zespół baletowy oparty na współpracy, lojalności, pasji oraz wzajemnym szacunku. Chcemy jednocześnie stworzyć miejsce pracy dla młodych tancerzy oraz choreografów.

O PRAPREMIERZE "OF LOVE"

(To właśnie na ten projekt obecnie zbieramy)

5 czerwca w warszawskim Teatrze Syrena

BILETY NA

www.bilety24.pl

Wsparciem będzie też po prostu zakup biletu, wejściówki - BĘDZIEMY MEGA WDZIĘCZNI !!!

Natalia Maria Wojciechowska zarys pomysłu, by zebrać choreografów oraz tancerzy, aby w tańcu pokazać różne oblicza miłości, nosiła wiele lat, a teraz nadaje temu pomysłowi realny kształt.

OF LOVE” będzie cyklem wieczorów baletowych choreografowanych przez różnych artystów dla Warsaw Ballet.

Choreografami pierwszej edycji „OF LOVE” będą Natalia Maria Wojciechowska oraz Bartek Woszczyński.

Program „OF LOVE”

"Unlike any" - chor. Natalia Maria Wojciechowska, muzyka Arvo Part, Bach, Satie, Barber

Unlike any" to jednoaktowy balet utrzymany w stylu tańca neoklasycznego. Jest to obraz inspirowany życiem artystki utrzymany w dość ascetycznej, niecodziennej formie. Opowiada o poszukiwaniu, spotkaniu oraz oddaniu się miłości. Miłości, która spala i tworzy, która burzy to, co zbudowane, by tworzyć na nowo.

Głównymi bohaterami baletu są kobieta i mężczyzna– w strojach purpurowych, jak dwie krople krwi symbolizujące czystą miłość. Tłem i uzupełnieniem obrazu są tancerki, które symbolizują wszystko, co otacza parę – rzeczywistość, innych ludzi. Tancerki niekiedy też odzwierciedlają emocje, które towarzyszą kobiecie.

Kolejne sceny obrazujące poszukiwanie miłości, spotkanie bohaterów, reakcję kobiety na miłość, połączenie w jedno kobiety i mężczyzny są przetykane wirtuozerskimi popisami tancerek. Taki układ choreografii wprowadza dysonans, który ma dodatkowo podkreślić wyjątkowość miłosnego duetu obserwowanego przez widzów.

Natalia dedykuje ten balet miłości swojego życia - swojemu mężowi, dzięki któremu narodziła się na nowo i bez którego nadal byłaby samotną kroplą w otaczającym ją i niekiedy przytłaczającym oceanie rzeczywistości.

.Nie budź mnie" - chor. Bartek Woszczyński, muzyka Arvo Part

“Nie budź mnie” jest spektaklem ukazującym paradoks miłości oraz uzależnienia. Tancerze zabierają nas w emocjonalną podróż psychologiczną, w której z pozoru piekna i nieskazitelna miłość jest uczuciem toksycznym i autodestrukcyjnym. Spektakl ukazuje problem izależnień widziany z punktu widzenia osoby uzależnionej, która często nie jest w stanie odróżnić rzeczywistości od wyobraźni. “Nie budź mnie” to personifikacja wzruszającego, lecz tragicznego monologu zamkniętego we własnym, częsciowo wyimaginowanym świecie człowieka.

OBECNI PATRONI MEDIALNI

Warszawa.pl, Valkea Media, Portal f5, Radio Warszawa, Blog Balet Info Polska, Blog Ballt ABC, Imperium Kobiet, Planeta Kobiet

Z KIM SIĘ KONTAKTOWAĆ

z Natalią Marią Wojciechowską - natalia.m.wojciechowska@warsawballet.pl

lub z działem marketingu:Łukasz Lewandowski - lukasz.lewandowski@warsawballet.pl

O ZAŁOŻYCIELCE WARSAW BALLET

Założycielka Warsaw Ballet - Natalia Maria Wojciechowska - jest byłą solistką Polskiego Baletu Narodowego. Postanowiła porzucić tę rolę, by nauczyć się, jak założyć oraz prowadzić własny biznes i uczynić swoją własną wizję rzeczywistością. Trzy lata po tej radykalnej zmianie w swoim życiu założyła Warsaw Ballet, który choć wcześniej nie miał tak wyraźnych konturów, był jej marzeniem od początku kariery.

Absolwentka Hamburskiej Szkoły Baletowej im. Johna Neumeiera. Jeszcze w trakcie nauki zatańczyła główną rolę w "Dziadku do orzechów" w choreografii Johna Neumeiera na prestiżowej Gali im. Niżyńskiego w Hamburgu.

Do roku 1999 uczęszczała do Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie. Podczas nauki w Polsce była dwukrotną laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku. W 1997 r. zdobyła III miejsce w kategorii juniorów, a w 1999 r. I miejsce w kategorii seniorów.

W styczniu 1999 r. uzyskała stypendium na Międzynarodowym Konkursie Tańca Prix de Lausanne, co umożliwiło jej wyjazd do prestiżowej szkoły w Hamburgu. Została dwukrotnie uhonorowana stypendium Hapag-Lloyda dla osób wybitnie uzdolnionych oraz wieloma innymi nagrodami.

Miała okazję pracować z najwybitniejszymi choreografami, m.in. z Johnem Neumeierem, Matsem Ekiem, Krzysztofem Pastorem, Alexiejem Ratmanskym, Maurice Béjartem i Kevinem Haigenem. Po ukończeniu szkoły baletowej w Hamburgu dostała angaż w zespole Neumeiera, gdzie już w pierwszym sezonie tańczyła wiele ról zespołowych i małych partii solistycznych w „Giselle", „Iluzji, jak Jezioro łabędzie”, „Niżynskim" i wielu innych.

W latach 2003-2006 współpracowała głównie z Teatrem Muzycznym Roma, tworząc tam rolę białej kotki Wiktorii w musicalu "Koty".

W sezonie 2005/2006 była związana z Operetką Mazowiecką, tworząc solistyczne kreacje w "Zemście nietoperza" oraz "Księżniczce Czardasza".

Od sezonu 2006/2007 do 2010/11 była związana z Operą Narodową, później Polskim Baletem Narodowym, gdzie przygotowała jedną z największych partii repertuaru klasycznego – Odettę-Odylię z „Jeziora łabędziego". Debiut artystki w tej roli odbył się w 2007 r. W tym samym roku zadebiutowała w roli Tatiany w "Onieginie" Cranki, a w 2008 r. wystąpiła w roli Królowej Śniegu w "Dziadku do orzechów" Czajkowskiego i w roli tytułowej w "Annie Kareninie" Szczedrina. Od września 2007 r. była solistką Baletu Opery Narodowej. Od tamtej chwili kreowała solistyczne partie w „Light and Shadow" K. Pastora, „Kopciuszku" F. Ashtona, „Concerto Barocco" G. Blanachine’a, „Kurt Weill" K. Pastora i wielu innych baletach będących w repertuarze Polskiego Baletu Narodowego.

W 2008 podczas I Ogólnopolskiego Konkursu Choreograficznego im. Bronisławy Niżyńskiej zadebiutowała w roli choreografa i od tamtego czasu stworzyła podczas Warsztatów Choreograficznych „Kreacje" minispektakle: „Anioły" (2009), „Demony" (2010), „To tylko iluzja" (2011).

W 2013 została zaangażowana jako pedagog w Akademii Tańca Etoile – tam prowadziła między innymi zajęcia ze stretchingu, tańca neoklasycznego oraz baletu dla młodzieży i dorosłych.

W 2014 roku założyła Fundację Neoclassica wspierającą sztukę tańca neoklasycznego w Polsce oraz Centrum Baletowe Neoclassica kształcące młodych adeptów sztuki tańca neoklasycznego oraz wspierające osoby w rozwoju w innych kierunkach związanych z tańcem.

W 2014 roku założyła zespół Warsaw Ballet, którego jest dyrektorem artystycznym, tancerką oraz choreografem.

Obecnie poza prowadzeniem Fundacji Neoclassica, Centrum Baletowego Neoclassica oraz Warsaw Ballet odnosi międzynarodowe sukcesy jako uznana instruktorka stretchingu, kreatorka własnego programu stretchingowego Extensio oraz blogerka. Jest również uznanym sędzią międzynarodowych i krajowych konkursów tańca i sportu.

 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 18.05.2015 12:12