Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Olga Chajdas

Olga Chajdas

Warszawa, Poland

OLGA CHAJDAS, rocznik ’83. W teatrze debiutowała jako reżyser w 2008 r. spektaklem Tuvii Tenenboma „Ostatni Żyd w Europie” w Teatrze Na Woli. W kolejnych latach wyreżyserowała „Koza albo kim jest Sylwia?” Edwarda Albee, „Zrób sobie raj”, adaptację książki Mariusza Szczygła, “Branoc Mamo” Marshy Norman (nagroda Pulitzera ’83). W telewizji reżyserowała nagradzaną na świecie “Głęboką wodę”, serial kryminalny “Uwikłani”, czy “Barwy szczęścia”. Zrealizowała krótkometrażowy film “3xMIŁOŚĆ”, a jej scenariusz “Kobieta budzi się rano” znalazł się w finale konkursu “Paryż-Warszawa” organizowanego przez Studio Munka. 2 reżyser nominowanego do Oscara “W ciemności” Agnieszki Holland. Obecnie przygotowuje się do kinowego debiutu pełnometrażowego pt. “Nina”.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

10010 PLN z 10000 PLN

43 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

100%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 22.07.2016.

Kobieta budzi się rano

O projekcie

 

 

Pomóż nam skończyć film!!! Jesteśmy grupą ludzi, którzy chcą robić autorskie, ambitne filmy. Zaczynamy od krótkich form. Nasz film "3xMIŁOŚĆ" zdobył nagrodę dla najlepszego kobiety filmowca, oraz obsady na Los Angeles Independent Film Festiwal Awards, oraz Grand Prix na Festiwalu "Oddalenia". Na festiwalu w Buchareszcie nominację dostał zarówno film, scenariusz, jak i główna aktorka Barbara Kurzaj. Działamy sami, inwestujemy siebie, swój czas. Mamy wsparcie fantastycznych ekip, ale przychodzi moment, kiedy własna kieszeń nie wystarczy na pokrycie kosztów nawet tak offowej produkcji. I tu zwracamy się do Was z prośbą o pomoc, żeby skończyć naszą nową produkcję.

 

 

 

 

 

"Kobieta budzi się rano"

 

 

To krótkometrażowy film z Izą Kuną w roli główniej. Scenariusz napisany przez Olgę Chajdas znalazł się w finale konkursu Paryż-Warszawa organizowanego przez Studio Munka. Naszym celem jest zebranie pieniędzy na postprodukcję obrazu. Zebrane środki przeznaczymy na honoraria, montaż obrazu, montaż dźwięku, korekcja barwna, wynajem studia i montażowni, zakup dysków. Wyżywienie ekipy i aktorów na planie, wynajem lokacji, odpowiednie zezwolenia, sprzęt - to stanowi nasz wkład własny w produkcję. Ponadto planujemy przeznaczyć 10% zebranych środków na promocję (opłaty festiwalowe, druk materiałów promocyjnych). 

 

 

 

 

 

 

o czym?

 

 

“Kobieta budzi się rano” to film o alienacji, samotności, o zatraceniu siebie. Kobieta - bohaterka, wyjeżdża za mężem do Warszawy. Rodzi się dziecko. On wychodzi rano do pracy, ona nie znalazła już zajęcia, które dawałoby jej satysfakcję. Siedzi w domu, kocha dziecko, tylko z czasem przestaje o tym myśleć. O wielu rzeczach przestaje myśleć. Któregoś wieczoru, podczas niezapowiedzianej kolacji ze znajomymi wyłącza się. Jakby jakiś przewód się przepalił, ale nikt tego nie zauważył. Po kolacji po cichu, jakby bezwiednie zabija męża nożem. Nic nie czuje, jakby jej rękami kierowała jakaś obca siła. Kładzie się spać. Następnego dnia budzi się… Tu zaczyna się nasz film.

 

 

 

 

jak opowiadany?

 

 

Blisko naszej bohaterki, sensualnie, jej otoczenie powinno żyć. Kiedy wychodzi z domu, czujemy słońce, bliki w kamerę, kolory targu, mijających ją ludzi. Opowiadane gęstymi ujęciami, długimi, towarzyszącymi. Lubię łączenie zimnych i ciepłych barw, nastrojów świetlnych - będę ich szukać w kadrach, w przestrzeni, montażu.

 

 

 

 

 

bohaterka

 

Celowo nie daję imienia Kobiecie (w tej roli Iza Kuna). To powinien być obraz wielu kobiet. Nasza bohaterka, to trzydziestoparoletnia pisarka - inteligentna, nadwrażliwa. Szybko pojawiło się dziecko, wiele rzeczy miało być później, kiedyś. Jej pierwowzorem jest kilka kobiet z kilku artykułów. Naprawdę była kobieta, która zabiła męża, potem kota, żeby do schroniska nie trafił. Naprawdę była kobieta, która wiozła ciało zwierzaka metrem, naprawdę też była kobieta, która przekroczyła ostatnią granicę zabijając swoje dziecko. Możemy szukać powodów, ale mnie bardziej niż morał interesuje właśnie ten brak przyczyny, brak wyjaśnienia, brak sygnałów. Jakby nagle wyłączyć przycisk - co się wtedy dzieje? Nie chcę szukać usprawiedliwienia, czy prawdopodobieństwa, Kobieta działa intuicyjnie, bez przygotowania, jej działania nie muszą i nie będą racjonalne.

 

 

 

 

 

kiedy

 

 

Postprodukcja zajmie nam w zależności od środków 2 - 4 miesięcy. Premierę planujemy na jesień 2016 r.

 

 

EKIPA

 

reżyseria

OLGA CHAJDAS

 

zdjęcia

ŁUKASZ ŁASICA

 

II reżyser

AGNIESZKA KOŁODYŃSKA

 

współpraca reżyserska

JAGODA LESZKO

 

kierownictwo produkcji

ANNA PALKA

 

charakteryzacja

EWA KOWALEWSKA

KAROLINA KORDAS

 

kostiumy

ZOFIA KOMASA

 

scenografia

JAGNA DOBESZ

 

współpraca

PAULINA MAZOŃ

 

montaż

KASIA ADAMIK

 

muzyka

MIKOLAI STROINSKI

 

fotosy

MAREK ZIMAKIEWICZ

TOMASZ PORĘBA

JAROSŁAW CHMIELEWSKI

 

produkcja

WILD MOUSE PRODUCTION

 

 

link do strony firmy na facebooku

https://www.facebook.com/wildmouseprod/?ref=aymt_homepage_panel

 

link do informacji o reżyserze

http://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1147289

https://www.behance.net/olgachajdas

 

 

 

OBSADA

 

kobieta

IZA KUNA

 

mąż

JAKUB WONS

 

córka

NINA NAGRODZKA

 

administratorka

KATARZYNA SKARŻANKA

 

chłopak w metrze

STASZEK CYWKA

 

policjantka

OLGA BOŁĄDŹ

 

policjant

MAREK PITUCH

 

przyjaciółka

ANNA MARIA BUCZEK

 

przyjaciel

PRZEMYSŁAW KOSIŃSKI

 

 

 

 

o reżyserze

 

 

OLGA CHAJDAS, rocznik ’83. Reżyser, producent, scenarzysta. W teatrze debiutowała w 2008 r. spektaklem na podstawie tekstu Tuvii Tenenboma „Ostatni Żyd w Europie” w Teatrze Na Woli w Warszawie. W kolejnych latach wyreżyserowała „I’m sorry” według tekstu Zbigniewa Hołdysa oraz Williama Mastrosimone, „Koza albo kim jest Sylwia?” w OCH-Teatrze w Warszawie, „Zrób sobie raj”, adaptację książki Mariusza Szczygła w Teatrze Studio. Przygotowywała również liczne czytania dramatów, realizacje nagrań spektakli teatralnych (m.in. „Uwaga, złe psy” Remigiusza Grzeli). Jej ostatnia premiera to “Branoc Mamo” Marshy Norman (nagroda Pulitzera ’83) - obecnie w repertuarze Teatru Collegium Nobilium. W telewizji reżyserowała nagradzaną na świecie “Głęboką wodę”, serial kryminalny “Uwikłani”, czy “Barwy szczęścia”. Zrealizowała również krótkometrażowy film “3xMIŁOŚĆ”, a jej scenariusz “Kobieta budzi się rano” znalazł się w finale konkursu “Paryż-Warszawa” organizowanego przez Studio Munka. 2 reżyser nominowanego do Oscara “W ciemności” Agnieszki Holland. Obecnie przygotowuje się do kinowego debiutu pełnometrażowego pt. “Nina”. 

 

 

 

 

o operatorze

 

 

Operator z 16’letnim doświadczeniem. Po ukończeniu Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi przez kilka lat pracował głównie jako operator kamery przy najbardziej znaczących produkcjach telewizyjnych i filmowych w Polsce. Od 2007 roku jest samodzielnym autorem zdjęć do wielu seriali telewizyjnych. Łatwość współpracy z reżyserami oraz kreatywność i pomysłowość to jego największy znak rozpoznawczy. Z łatwością dostosowuje pracę kamery oraz światło do różnych gatunków ,między którymi się poruszam. Przez lata wykształcił w sobie wrażliwość, pasję i umiejętności. W pracy wyznaje przede wszystkim jedną zasadę: „jak lubisz to co robisz to dajesz z siebie wszystko!” 

 

 

 

 

wspierają nas

Do tej pory otrzymaliśmy pomoc sprzętową, zawodową, logistyczną itp. od następujących firm:

 

 

 

 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 22.07.2016 18:06