Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Andrzej Przemysław Urbański

Andrzej Przemysław Urbański

Poznań

Jestem wykładowcą informatyki na Politechnice Poznańskiej. Szczególnie pasjonuje mnie wymyślanie tematów prac dyplomowych i ich prowadzenie. Moje hobby polega na pisaniu, zwłaszcza dla dzieci, i przekazywaniu w ten sposób wiedzy ścisłej z motywacją do jej zdobywania. Publikowałem w elementarzach i pisemkach dziecięcych. Napisałem kilkanaście tekstów piosenek.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

Oczekujący

0 PLN z 3000 PLN

0 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.12.2018.

Wychowanków domu dziecka skoki w przyszłość techniki

O projekcie

 

Prace dyplomowe absolwentów wyższych uczelni są po to, żeby dyplomant wykazał swą wiedzę i umiejętności organizatorskie realizacji niewielkiego projektu. Ponieważ trudno tkwić w jednym miejscu więc często takimi pracami próbuje się zajrzeć w przyszłość. Niekiedy ta przyszłość jest bardzo przystępna i niezwykle atrakcyjna. I właśnie takie prace dyplomowe absolwentów Politechniki Poznańskiej chcemy pokazywać wychowankom domu dziecka w czasie naszych cyklicznych "skoków w przyszłość". Chcemy ich w ten sposób zmotywować by nabrali chęci chociażby do konstruowania robotów z LEGO, których zestaw z pomocą społeczności PolakPotrafi ufundowaliśmy im dwa lata  temu https://polakpotrafi.pl/projekt/zbudowac-robota

Spotkania zorganizujemy wprost w Domu Dziecka ze smakowitą przekąską dla dzieci w trakcie zajęć. 
A mamy co pokazywać, bo powstaje wiele ciekawych i atrakcyjnych projektów, chociażby:


1. Robot LEGO rozwiązuje zagadkę, którą odczyta z kartki papieru i z powrotem na niej zapisze swoje rozwiązanie. Dzieci będą mogły same zadawać problemy robotowi. 


2. Aplikacja mobilna dla mobilnego automatu vendingowego LEGO pozwala zażądać określonego produktu, który zostanie dowieziony na miejsce konsumpcji. Dzieci posilą się zamawiając potrawy smartfonem.  


3.Aplikacja mobilna pozwala wspierać i tworzyć projekty w serwisie crowdfundingowym. Dzieci spróbują stworzyć własny projekt crowdfundingowy.


4.Gra detektywistyczna w średniowiecznym klasztorze. Rozwiążemy kilka zagadek i usłyszymy jak ten świat gry skonstruowano. http://www.cs.put.poznan.pl/aurbanski/dcm.php


5.Gra wokół wydarzeń Poznańskiego Czerwca '56. Czy można oddać hołd walczącym i pomordowanym w formie gry komputerowej? 

 

(demo 833MB)  http://www.cs.put.poznan.pl/aurbanski/WindowsNoEditor.7z

 

6. Obserwacja na smartfonie wyścigów na torze zabawkowym ze śledzeniem wskazanego zawodnika lub czołówki z apośrednictwem rozstawionych wokół toru kamerek.  

 Dron w powietrzu i w smartfonie:

 

Wiele z tych demonstracji będzie znacznie atrakcyjniejszych niż to można wnioskować z samych filmików.

Dodatkowo wzbogacimy spotkania o wskazówki dotyczące bezpiecznego i efektywnego posługiwania się smartfonami.

  1. Poczęstunek dla 15 wychowanków na 6 spotkaniach.
  2. Druk broszur na spotkania i dla sponsorów.
  3. Smartfony dla demonstracji projektów, a na koniec jako prezent dla najpilniejszych uczestników spotkań.

  1. Wojciech Walczak - dyrektor Domu Dziecka nr 2 w Poznaniu.
  2. Szymon Goździk - absolwent informatyki o specjalności Internet Przedmiotów Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  3. Rafał Pyrkosz - przygotowujący pracę inżynierską student studiów inżynierskich kierunku informatyka Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  4. Marcin Borzymowski - student studiów magisterskich o specjalności Zaawansowane Technologie Internetowe kierunku informatyka Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  5. Andrzej P.Urbański - inicjator.

W niniejszej publikacji wykorzystano materiały z następujących prac dyplomowych:

  1. Patryk Stachowiak  Program rozwiązujący łamigłówkę logiczną formułowaną na kartce papieru i dorysowujący na niej rozwiązanie z użyciem odpowiedniego sprzętu, obroniona 30 stycznia 2018.
  2. Jacek Mikołajczak Aplikacja mobilna dla mobilnego automatu vendingowego, obroniona z wyróżnieniem 9 października 2018.
  3. Damian Jackowski Aplikacja mobilna serwisu crowdfundingowego, obroniona 9 października 2018
  4. Marcin Borzymowski i Tomasz Sienkiewicz Opracowanie i implementacja gry detektywistycznej opartej na scenariuszu powieści "Imię róży" i mechanice gry planszowej "Cluedo" w środowisku PlayCanvas, obroniona 6 września 2016
  5. Bartosz Gehrke i Rafał Pyrkosz Gra o wydarzeniach Poznańskiego Czerwca '56, obrona zaplanowana na grudzień 2018.
  6. Szymon Goździk Aplikacja mobilna dla sprzętowego symulatora transmisji wyścigów samochodowych, obroniona z wyróżnieniem 25 września 2018.
  7. Mateusz Skwierczyński Aplikacja interpretująca dane wizualne i pozycyjne z drona, obroniona  z wyróżnieniem 25 września 2018.

Ten projekt nie powstałby gdyby nie praca i inspiracja wielu ludzi, również poprzedników tych dyplomantów na rzecz domów dziecka i na politechnice. Pierwsi byli studenci robotyki i automatyki razem z uczniami V LO. Wdzięczny również jestem za pomoc nauczycielom i dyrekcji VLO. Potem studenci informatyki działający w ramach Koła Upowszechniania programowania, którzy czyli wychowanków domu dziecka nie tylko informatyki ale również przedmiotów szkolnych: matematyk, fizyka i angielski. Dziękuję również wymienionym dyplomantom za ogrom pracy, zapału i talentów jaki włożyli w swoje prace. Dziękuję za podzielenie się ze mną materiałem z ich prac i za tolerowanie mojego troszkę dziwnego hobby. Na koniec chciałbym też podziękować moim najbliższym przede wszystkim żonie i dzieciom, że znoszą niedogodności jakie im sprawiam swoimi zainteresowaniami.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.12.2018 22:10