Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

totalcarrescue

totalcarrescue

Nowy Sącz, Polska

Jesteśmy grupą studentów pochodzących z Nowego Sącza i okolic. Projekt Total Car Rescue, który realizujemy od maja 2014. roku, to nasza próba rozwiązania problemu zaśnięcia za kierownicą. Od początków istnienia projektu rozwijamy go indywidualnie, a wszelkie koszty pokrywamy z własnych kieszeni lub funduszy uzyskanych od sponsorów.
W trakcie prac nad TCR-em usłyszeliśmy liczne słowa uznania w całej Polsce, a w tym momencie przygotowujemy się do reprezentowania naszego kraju w Belgii podczas targów wynalazczości Brussels INNOVA.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

2549 PLN z 2500 PLN

34 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

101%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 05.10.2016.

Udział projektu naukowego TCR w Brussels INNOVA 2016

O projekcie

 

Kampania Udana!

W dniu dzisiejszym, nasza kampania crowdfundingowa uzyskała wymaganą kwotę finansowania! Chcielibyśmy w tym miejscu gorąco i serdecznie podziękować wszystkim, którzy wzieli w niej udział, zarówno bezpośrednim Wspierającym, jak i tym którzy poświęcili swój wolny czas na rozpowszechnianie informacji nt. naszej akcji. Bez waszego udziału ten rezultat nie byłby możliwy. Naturalnie, będziemy nadal w kontakcie - wszakże wspierając projekt stajecie się jego częścią, a teraz nasza inicjatywa rozpocznie się na dobre.  Jest jeszcze trochę czasu - wszelkie dodatkowe środki uzyskane z niniejszej kampanii będą wykorzystane w celu rozwinięcia naszego urządzenia! Celem jest doprowadzenie do jego WEJŚCIA NA RYNEK w roku 2017.  Zaglądajcie na naszego facebooka i pamiętajcie, że to Wy będziecie częscią naszego sukcesu. Dziękujemy!

.............................................................

W dniu 15. czerwca realizowany przez nas projekt Total Car Rescue, czyli system chroniący kierowców przed zaśnięciem, zdobył drugie miejsce w ogólnopolskim konkursie 'Młody Wynalazca' organizowanym przez fundację Haller Pro Inventio. Nagrodą za to osiągnięcie jest nominacja na należące do największych na naszym kontynencie targi wynalazczości Brussels INNOVA. Przyznany nam wówczas grant finansowy pokrywa wszelkie wydatki związane z naszym udziałem w tym wydarzeniu, ale w tej grupie nie ma przejazdu i kosztów życia w Belgii przez okres trwania konkursu.

TCR to nasza koncepcja pozwalająca poprawić bezpieczeństwo na światowych drogach. Naszym zamiarem jest konstrukcja małego urządzenia do montażu w samochodzie, które na podstawie nieinwazyjnej analizy parametrów biometrycznych kierowcy, jego aktywności na drodze oraz czynników zewnętrznych będzie w stanie z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzec go, że jego koncentracja niebezpiecznie spada i przerwa w podróży może być właściwym rozwiązaniem.

Celem naszego projektu jest zebranie funduszy potrzebnych na transport, zakwaterowanie i wyżywienie w Brukseli w dniach 16. - 20. listopada dla trzech osób, gdzie będziemy prezentować nasz projekt. Jesteśmy studentami, więc taki wydatek może być dla nas bardzo trudny do poniesienia, zwłaszcza z uwagi na fakt, iż finalna konstrukcja prototypu naszego urządzenia konsumuje już sporo pieniędzy.

Każda, nawet najmniejsza, kwota jest dla nas ważna - dzięki niej będziemy mogli pokazać w Belgii naszą myśl techniczną i wykonać kolejny krok w drodze do konstrukcji naszego urządzenia. Być może dzięki temu wydarzeniu TCR trafi do samochodów całego świata i będzie w stanie zwiększyć nasze bezpieczeństwo na drodach.

Tegoroczna edycja konkursu Młody Wynalazca.

Tekst na temat projektu, dzięki któremu uzyskaliśmy nominację na Brussels INNOVA.

Każdego dnia na światowe drogi wyjeżdżają setki milionów pojazdów kołowych. Ludzie wsiadają do nich z najróżniejszych powodów – by dostać się do pracy, zrobić zakupy, odwiedzić przyjaciół, wyjechać na wakacje... Samochód stał się nieodzownym elementem codziennego funkcjonowania każdego społeczeństwa, a fakt ten naturalnie prowadzi do konkluzji, iż stał się również gwarantem naszego bezpieczeństwa.

Wszyscy bez wyjątku chcemy wyeliminować wszelkie zagrożenia, które prowadzą do wypadków drogowych. Jaki czynnik jest jednak najbardziej newralgiczną częścią transportu drogowego? Czy jest to technologia, infrastruktura lub warunki pogodowe? - Niewątpliwie często są one istotne, aczkolwiek światowe statystyki orzekają bez jakichkolwiek wątpliwości, że najsłabszym elementem tej układanki jest człowiek. Człowiek, który często niewłaściwie reaguje na bodźce swojego organizmu, który podejmuje się wyzwań przekraczających jego możliwości, który wreszcie nie zawsze jest świadomy, że jego subiektywna opinia na temat predyspozycji do odbycia podróży nie znajduje odzwierciedlenia w obiektywnych faktach. W znakomitej większości przypadków nie popełnia jednak błędu w złej wierze – jest to raczej konsekwencja tego, iż nasz umysł nie jest w stanie mieć nad wszystkim kontroli, a w trakcie jazdy po autostradzie nawet ułamek sekundy zawahania może mieć nieodwracalne następstwa.

Według danych zgromadzonych przez badaczy do grona najczęstszych przyczyn wypadków komunikacyjnych należy problem zaśnięcia za kierownicą. Jest to złożona kwestia, aczkolwiek prawdopodobnie każdy z nas w swoim życiu doświadczył kiedyś nadmiernego zmęczenia, które pojawiło się w niespodziewanym momencie i wywarło swój wpływ na efektywność naszej aktywności. Zaśnięcie za kierownicą co roku zbiera swoje żniwa na drogach całego świata, a problem ten jest szczególnie odczuwalny w krajach, które dysponują rozbudowanymi sieciami dobrej jakości dróg. Samochodowe koncerny od kilku lat starają się znaleźć przynajmniej częściowe rozwiązanie tego problemu, ale dane statystyczne tylko w niewielkim stopniu odzwierciedlają te działania.

W maju 2014. roku zauważyliśmy ten fakt, czego następstwem były już przeszło
dwa lata pracy nad projektem Total Car Rescue (TCR).
Podjęliśmy się niezwykle ambitnego zadania zaprojektowania urządzenia, które będzie w stanie skutecznie chronić swoich użytkowników przed zaśnięciem w trakcie prowadzenia pojazdu.
Uzyskanie tego efektu powiązaliśmy jednak ze spełnieniem konkretnych
kryteriów, które mają cechować nasz system. Ma być on kompleksowy, czyli
obejmować użytkownika całkowitą ochroną przez okres całej podróży, wraz z
możliwością automatycznego, skutecznego i szybkiego wezwania fachowej
pomocy na miejsce zdarzenia. Musi być również nieinwazyjny, tzn nie obligować
kierowcy do jakiejkolwiek dodatkowej aktywności w trakcie prowadzenia pojazdu,
włącznie z zakładaniem na siebie nowych elementów (opaski na rękę, klipsy na
ucho...), naciskaniem różnorodnych przycisków... Jego intuicyjność sprawi, że
zarówno montaż, jak i eksploatacja będą niezwykle proste, a wszystko to okrasi
także niska cena i wysoka jakość wykonania. Najbardziej istotna jest jednak
prewencja, czyli nie wykrywanie u kierowcy momentu zaśnięcia, ale określanie
matematycznego prawdopodobieństwa pojawienia się nadmiernej senności w
najbliższym czasie i reagowanie z odpowiednim wyprzedzeniem.

Kierując się tymi założeniami udało nam się już prawie całkowicie opracować nasz system: na bazie algorytmicznej, programistycznej, sprzętowej i komercyjnej. W trakcie tych już ponad dwóch lat wielokrotnie usłyszeliśmy słowa uznania, między innymi podczas dwóch finałów ogólnopolskiego konkursu E(x)plory w Gdyni (marzec 2015) i w Warszawie (grudzień 2015), podczas których zdobyliśmy,
odpowiednio, Nagrodę Specjalną Przewodniczącej Jury oraz Nagrodę Fundacji
StartupHub Poland.


Najbardziej dumni jesteśmy jednak z zaszczytnego drugiego miejsca w konkursie
Młody Wynalazca organizowanym przez Fundację Haller Pro Inventio w
Katowicach. Z tym tytułem jest związana nominacja na dwa prestiżowe
wydarzenia: międzynarodowe targi innowacji Brussels INNOVA i towarzyszący im
konkurs Eureka (17. - 19. listopad 2016, Bruksela) oraz Giełdę Wynalazków, która
miejsce w Warszawie w marcu 2017. roku.

Właśnie w tym miejscu dochodzimy do istoty sprawy, która zmotywowała nas do umieszczenia tutaj tego projektu. Przyznany nam w konkursie grant finansowy nie obejmuje kosztów podróży do stolicy Belgii i zakwaterowania w tym mieście, a nie jest to wydatek na tyle mały, byśmy mogli ponieść go bez problemu.
Potrzebujemy funduszy na podróż z Polski do Brukseli dla trzech osób oraz
czterodniowe zakwaterowanie. Według naszych aktualnych szacunków jest to
koszt co najmniej 875 złotych za osobę.

Jesteśmy studentami, więc pokrywanie tej kwoty z własnej kieszenie będzie trudne, zwłaszcza z uwagi na fakt, iż w Brukseli zamierzamy prezentować prototyp naszego wynalazku, który wymaga wiele czasu i pieniędzy. Dość powiedzieć, że poza zakupem sprzętu musimy finansować jeszcze utrzymanie serwerów, drukowanie modeli 3D i badania na grupie kontrolnej. Dodatkowe koszty w postaci biletów i rezerwacji hoteli mogą okazać się zbyt dużym obciążeniem. Fundacja Haller Pro Inventio, w której konkursie wygraliśmy nominację na Brussels INNOVA, pokrywa wszelkie wydatki związane z naszym udziałem (wynajęcie przestrzeni wystawienniczej, opłaty zgłoszeniowe, tłumacze języka francuskiego, transport materiałów dodatkowych), do pełni szczęścia brakuje nam tylko kwoty na przejazd do Belgii i spędzenie tam czterech dni.

 

 

Arkadiusz Szczepanek, Wojciech Żdżarski, Artur Jamro - jesteśmy studentami z Warszawy i Krakowa, wszyscy mamy po dwadzieścia lat i pochodzimy z Nowego Sącza i okolic.

Pasja do nauki toważyszy nam przez całe życie. Nie patrzymy na nią jednak tylko przez pryzmat fachowej literatury. Jest ona dla nas wspaniałym opisem piękna naszej planety, źródłem motywacji do codziennego działania oraz koronnym dowodem na to, że każdy jest w stanie zmienić świat na lepsze.

[ TOTAL CAR RESCUE W PYTANIU NA ŚNIADANIE ! ]

Arek jest pasjonatem nauki, od kilkunastu lat związanym z fizyką i astronomią, a w teh chwili jej studentem. Jego celem na przyszłość jest znajdowanie zastosować fizyki i dziedzin jej pokrewnych do rozwiązywania problemów współczesnego świata. W wolnych chwilach lubi obserwować niebo przez teleskop i oglądać mecze angielskiego snookera.

Wojtek to programista i student informatyki od dziecka związany z nowymi technologiami. W przyszłości chce się zajmować opracowywaniem oprogramowania pomagającego ludziom w codziennym życiu. Poza działalnością naukową jest świeżo upieczonym absolwentem szkoły muzycznej i wielokrotnym uczestnikiem turniejów tenisa stołowego.

Artur to programista i pasjonat IT, w tej chwili studujący informatykę na UW. Najbardziej interesuje go tworzenie gier komputerowych i bezpieczeństwo komputerowe. W wolnych chwilach zajmuje się muzyką - uczy się grać na gitarze lubi śpiewać i nie zamierza poprzestawać tylko na tych dziedzinach. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś ciekawego z dziedziny IT, zapraszamy na blog Artura.

 

Dzięki tej metodzie bardzo wielu Polaków zystało możliwość reprezentowania naszego kraju w różnorodnych turniejach, konkursach i zawodach sportowych.

Każda, nawet najdrobniejsza, kwota jest dla nas ważna - sprawi ona bowiem, że będziemy bliżej zdobycia funduszy na udział w Brussels INNOVA i tym sposobem uzyskamy możliwość reprezentowania tam polskiej myśli technicznej.

Wsparcie finansowe pozwoli nam na wyjazd do Brukseli w listopadzie w celu godnego reprezentowania Polski i podzielenia się naszą myślą techniczną ze światem. Fundusze z kwoty podstawowej (2 500 PLN) zostaną przekazane w całości na zakup biletów do Brukseli (w zależności od ceny w momencie decyzji - samolot, autobus lub paliwo do samochodu) oraz na zakwaterowanie i wyżywienie w tym mieście przez okres czterech dni.

Targi wynalazczości Brussels INNOVA mają miejsce w dniach 17. do 19. listopada 2016., my zamierzamy przybyć na miejsce dzień przed rozpoczęciem i wyjechać dzień po zakończeniu tego wydarzenia.


Wszelkie ewentualne nadwyżki finansowe będą zainwestowane w rozwój projektu Total Car Rescue, czyli na: zakup sprzętu, modelowanie 3D, kampanię reklamową, utrzymanie serwerów, badania na grupie kontrolnej na drogach Europy.

Informacje na temat konkretnych zadań realizowanych za te pieniądze będą dostępne na naszej stronie internetowej.

Nagrody będą realizowane po zakończeniu Brussels INNOVA, czyli po dniu 19. listopada 2016. roku. Wstępnie możemy powiedzieć, że zajmie to nam maksymalnie dwa tygodnie od tej daty.
Umieszczanie nazwisk i znaków handlowych Wspierających na naszej stronie i w mediach społecznościowych będzie następować niezwłocznie po ufundowaniu projektu.

Wszelkie pytania na temat naszego projektu proszę kierować na wybrany kanał komunikacyjny:

E-mail: totalcarrescue@gmail.com
Facebook : facebook.com/totalcarrescue

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 05.10.2016 15:03