O projekcie
Kim jesteśmy?
Liderem projektu jest redakcja "Merkuriusz Polska", od 12 lat na rynku. Z redaktora naczelną Mariolą Zdancewicz na czele
Andrzej Wilowski - publicysta i dziennikarz, oznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski
Wydawnictwo Zin Zin Press z Witoldem Tkaczykiem, zajmujące się komiksami ponad od 20 lat, współpracujące z najlepszymi krajowymi autorami tego gatunku.
Za trzon techniczny odpowiada firma It Generator z szefem Jackiem Knaflewskim na czele, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania, projektowaniem, wykonywaniem oraz wdrażaniem aplikacji mobilnych.
Konrad Zaraz opowiedzialny za udźwiękowienie
Co chcemy stworzyć?
Historyczno - edukacyjną grę fabularną z elemenatami taktycznymi. Pomysł powstał w związku ze zbliżającym się stuleciem odzyskania przez Polskę niepodległości, rocznicą zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego i jego największego wydarzenia - bitwy o Ławicę (spektakularny, niedoceniany, historycznie fakt).Naszym celem jest stworzenie wielowątkowej, edukacyjnej gry, która będzie połączeniem komiksu z potyczkami w 2D.
Co chcemy osiągnąć?
Chcemy wpłynąc świadomość i wiedzę historyczną ioraz zwrócić uwagę na zapomniane najważniejsze wydarzenie w walce o niepodległość - Bitwę o Ławicę, która legła u podstaw powstania polskiego lotnictwa cywilnego.
O grze.
Gra będzie obrazować miejsca, wydarzenia i fakty, które legły u podstaw Powstania Wielkopolskiego Gracz wcieli się w rolę powstańca wielkopolskiego. Pozna on więc realia, historię walki o niepodległośc i wraz z oddziałem wykona zadania związane z atakiem na okupanta, zarówno z bronią w ręku jak i takie, które można rozwiązać pokojowo, wykazując się sprytem i intelignecją. Gra będzie się dotyczyć głównie w Poznaniu i okolicach.Oprzemy się na ujęciach retrospektywnych, co wzbogaci kontekst historyczny i realia. Pierwszą częścią projektu będzie rozgrywka o Ławicę. Gracz i jego oddział ma szansę rosnąć w siłę, zyskiwać dostęp do lepszego uzbrojenia, a w fazie końcowej wręcz użyć samolotów wroga w celu dokonania rewanżowego bombardowania. W zależności od decyzji podejmowanych w grze przed główną rozgrywką będzie można wdać się lub nie w otwarte potyczki z Niemcami zarówno na uliach Poznania jak i w okolicach Ławicy.
Gra będzie podzielona na misje, w ramach których gracz musi osiągnąć określony cel, aby przejść do następnej rozgrywki. W ramach niektórych zadań będzie musiał rozmawiać z wrogiem, żeby rozwiązać problem pokojowo w innych wręcz odwrotnie. W trakcie będzie mógł wpływać na swoją postać i rozwijać jej umiejętności.
Projekt będzie dostępny na urządzenia mobilne z oprogramowaniem Android oraz iOS, a także na komputery. Planujemy stworzenie również wersji anglojęzycznej.
Na co wydamy zebrane pieniądze?
40 000 zł - przygotowanie scenariusza do gry
50 000 zł - przygotowanie materiałów graficznych
100 000 zł -programowanie, testy
20 000 zł-marketing
40 000 zł- udźwiękowienie