Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

TAK-albo-NIE

TAK-albo-NIE

Warszawa

Poznaj nasz projekt, naszą pasję! Tego jeszcze nie było: uruchamiamy pierwsze w Polsce (a może i na świecie?) centrum sondażowe! Portal TAKalboNIE.pl Głosują tysiące, tysiące, każdy tak jak chce. Poznaj prawdziwą opinię społeczeństwa. Dla wielu z Was będzie również fajna rozrywka.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

145 PLN z 48000 PLN

4 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz". Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 01.09.2019.

TAK albo NIE

O projekcie

 

Portal 'TAK albo NIE' to Centrum Sondaży. Bez cenzury!

 

Nasz projekt to portal, który prezentuje wyniki głosowań i sondaży na setki różnych tematów - bez cenzury. Wobec medialnych manipulacji i dezinformacji chcemy promować i dać Wam prawdę oraz być najważniejszym i najbardziej wiarygodnym źródłem, cytowanym przez TV, prasę i internet. TAKalboNIE to także ciekawe źródło informacji i rozrywki.

 

Portal już działa, teraz bardzo potrzebujemy Ciebie, by móc go rozwinąć i przeprowadzić kampanie reklamowe.

 

W ramach wielkiej wdzięczności - upamiętnimy Was jako 'Ojców Założycieli' na stronie "O nas" - już na zawsze - oraz zachęcamy do współpracy i objęcia stanowisk w ciekawym, dynamicznym przedsięwzięciu.

 

Wiemy, że nie chodzi tu o typową zbiórkę. My chcemy udowodnić, że Polacy, tak jak producenci 'Wiedźmina', potrafią dać produkt całemu światu! Że śmiałe projekty takie jak Facebook, nie muszą być tylko 'Made in USA'. Bo POLAK POTRAFI!

 

 

Nasz projekt to unikatowy w kategorii koncepcji i niezwykle ambitny pod względem biznesowym pomysł na portal, który prezentuje wyniki głosowań i sondaży na setki różnych tematów.

 

Poddajemy pod głosowanie tematy poważniejsze: • PO czy PiS? • Zakaz handlu w niedziele OK czy nie? • 'Żółte kamizelki' czy Macron? • TVP czy TVN? • Hejt i Fake Newsy: tak czy nie? ...i rozrywkowe: • Wolisz koty czy psy? • Blondynki czy brunetki? • E-papierosy? • Piątek czy Lewy? • Galaxy czy iPhone?

 

Internauci, mogąc obserwować tysiące głosów oddawanych w wielu różnych dziedzinach, non stop aktualizowanych na bieżąco, odnajdą rzetelne źródło informacji i autentycznej opinii społeczeństwa, bez cenzury i niczyich nacisków, na wiele tematów, poważnych i zabawnych; będą również mogli uczestniczyć we wciągającej emocjonalnie zabawie. Cele rozwoju są wyraźne i dalekosiężne. Podzieliliśmy je na 3 etapy.

 

 

Czas zbiórki: do 1 września 2019 r.
Pozyskanie: 48.000 zł
Czas realizacji etapu 'Start': do 30 listopada 2019 r.
Finansowanie: 40% pozyskanego budżetu z 'Polak Potrafi'

 

W tym okresie planujemy uruchomienie kilku kampanii reklamowych w kraju (w celu mocnego spopularyzowania portalu i uzyskania skokowego przyrostu oglądalności, a co za tym idzie - pozyskania pierwszych reklamodawców i pierwszych 'sondaży zleconych' tzn. coś à la 'artykułów sponsorowanych'), jak również uzupełnienie kadrowe ekipy (bardzo chętnie o osoby spośród Was, Darczyńców, jeśli widzicie swoją rolę, macie swoje pomysły i czujecie chęć zaangażowania się). Portal 'TAK albo NIE' już jest gotowy. Działa. Mercedes stoi, trzeba tylko 'zatankować benzynę'.

 

 

Czas realizacji: do 31 marca 2020 r.
Finansowanie: 60% budżetu z 'Polak Potrafi'
oraz reklamy i sondaże zlecone

 

Analiza sytuacji

 

Na rynku polskim tego typu inicjatywa nie istnieje. I to jest 'łatwa strona' tego biznesu, gdyż nie ma konkurencji (ta pustka, nisza, jest zdumiewająca. Potwierdza się psychologiczna 'reguła stada', tzn. 90% lub więcej tworzących nowe portale powiela to, co już jest - a najchętniej chyba strony plotkarskie, czyli 'zasada chodzenia na łatwiznę'. Niestety, tam jest piekielna konkurencja. Coś za coś. A wystarczyłoby najpierw choć przez chwilę pomyśleć).

 

W krajowej branży badań opinii publicznej, sondaży i rankingów, obecnie w Polsce działają tylko tzw. sondażownie, które podają dziwne, nierzadko sprzeczne wyniki, stosując w XXI wieku anachroniczne metody badawcze: jest to przeważnie telefoniczna sonda wśród wybranej grupy 1.000 osób. Ponadto, pod względem wiarygodności raczej żadna z nich nie odbierana jest przez społeczeństwo zbyt przychylnie, nie zdobyła dobrej reputacji, nie jest znana, nie stworzyła silnej marki. My zaś już dziś wiemy, że jeśli pomożecie, to w trakcie trwania I Etapu - w październiku - grupa głosujących na naszym portalu będzie aż kilkunastokrotnie większa! I to każdego miesiąca. Co to oznacza?

 

W takiej sytuacji staniemy się równoprawnym, znaczącym i wpływowym partnerem do cytowania przez serwisy informacyjne w mediach: TV, prasie i Internecie. To doda nam prestiżu i podbije oglądalność (będziemy również mieli bezpłatną reklamę). Wobec tego powstanie możliwość przeanalizowania cennika pod kątem podwyżki ceny reklam i sondaży na naszym portalu - dodatkowych dochodów. Podsumowując: źródło wpływów poprzez zlecane nam sondaże + reklamy = ciąg dalszy z I Etapu, ale być może po raz pierwszy już w listopadzie-grudniu przy wyższej rentowności.

 

I jeszcze jedna ważna rzecz: dajemy przecież internautom fajną rozrywkę. Łatwo można sobie wyobrazić, że zaczną się tworzyć grupy społecznościowe na Facebooku, zbierające się (na tym etapie) w dziesiątki tysięcy, aby gromadnie przegłosować słuszną dla siebie sprawę: PO czy PiS, Marihuana do celów rekreacyjnych?, Piątek czy Lewandowski itp. (ten proces możemy zresztą łatwo sami zainicjować). Dla nas to kolejne zwiększenie oglądalności, kolejne zyski.

 

Na koniec rzecz bardzo ważna, proceduralna: wiarygodność wyników (wiarygodność naszej marki). Chcemy weryfikować je poprzez wytypowane przez Was społeczne (opłacane) gremium - następna okoliczność do naszej wspólnej pracy, która - jak widzimy po raz kolejny - nie skończy się w momencie dokonania wpłaty i będzie podzielona na wiele różnych zadań.

 

Można by długo, ale tyle skrótowej analizy. Nie wszystkie sprawy zostały omówione. Niektóre aspekty projektu celowo pominęliśmy, gdyż są to dodatkowe atuty strategiczne, których nie ujawniamy. Są one tajemnicą handlową, a zaprezentowanie ich naraziło by projekt na powstanie lub wzmocnienie potencjalnej konkurencji, w rezultacie - zmniejszenie przewagi konkurencyjnej.

 

Najaktywniejszych z Was chętnie będziemy wynagradzali finansowo, jako część ekipy. Będziemy Was potrzebowali cały czas. Mamy wspólnie jeszcze dużo rzeczy do zrobienia!

 

 

Czas realizacji: do 31 grudnia 2020 r.
Finansowanie: Druga akcja na 'Polak Potrafi' lub pozyskanie Inwestora *
oraz reklamy i sondaże zlecone (ciąg dalszy)

 

Luźne dygresje

 

Kto powiedział, że np. za rok-dwa nie podbijemy rynku europejskiego, czy światowego? Co stoi na przeszkodzie? Konkurencja? Nie istnieje. No to na co czekamy?

 

I wówczas, przy okazji, spełni się idea portalu 'Polak Potrafi', bo polska innowacyjność i przedsiębiorczość widziana z zagranicy nie musi być ograniczona do produkcji drewnianych palet czy ogórków kiszonych - no dobrze - firmy CD Projekt i jej 'Wiedźmina' czy 'Cyberpunka 2077'.

 

Nasze czasy są piękne: można mieszkać w USA, w Indonezji, w Polsce czy w Mozambiku i stworzyć przebój Internetu. Na cały świat! (Facebook też przecież kiedyś zaczynał - od wymiany zdjęć między dwiema uczelniami).

 

 

Portal 'TAK albo NIE' już jest. Działa. Kilkumiesięczny okres budowania portalu i jego testowania mamy już za sobą. Oczywiście, potrzebujemy go rozwinąć, ulepszyć (np. znacznie przyspieszyć odświeżanie strony, gdyż silnik pracuje dość powoli), zaimplementować wiele usprawnień i funkcjonalności, szczególnie dotyczących interakcji z odbiorcą, i wiele wiele nowych pomysłów - tutaj też zapraszamy do współpracy: Wasze uwagi mogą być bezcenne.

 

Jesteśmy gotowi do startu. Wszystko możesz obserwować na bieżąco: TAKalboNIE.pl

 

 

Na pewne i skuteczne zrealizowanie planu pozwoli nam niezwykle bogate doświadczenie. Przede wszystkim moje. Nazywam się Andrzej Choluj, jestem od wielu lat dziennikarzem i wydawcą. Byłem właścicielem jednej z pierwszych w Polsce Agencji Reklamowych (1991-97), później elitarnych miesięczników, wydawanych na najwyższym poziomie edytorsko-wydawniczym (w tym luksusowy, niezwykle drogi papier kredowy) 'VIP' (1997-1999) oraz jego następcy 'Euro VIP' (2000-2012), dystrybuowanych m.in. w Sejmie, w ambasadach, Empiku. Magazynów o VIP-ach dla VIP-ów.

 

 

Także niezwykle popularnego portalu internetowego SuperModelki.pl (od 2000 r.! - do 2010). Oglądalność sięgała 200.000 gości miesięcznie, co w tamtych czasach było dużym wynikiem (SM.pl możesz zobaczyć w internetowym archiwum WaybackMachine, niestety niepełnym, z czasu, gdy np. byliśmy współorganizatorem podczas wyborów Miss Świata w Warszawie 2006 czy castingu Fashion TV). Prowadzimy również portal o wiedzy i nauce POLTIMES.pl

 

 

* (Odnośnie Etapu III, finansowanie: pozyskanie Inwestora). Dzięki wieloletnim znajomościom z VIP-ami w Polsce (najbogatszymi Polakami, ministrami, ambasadorami) w razie potrzeby mógłbym bardzo łatwo znaleźć Inwestora. Na obecnym, początkowym etapie, z kilku względów, które mogę szerzej wyjaśnić, wolałbym uruchomić 'TAK albo NIE' samodzielnie lub ewentualnie z kimś spośród Was.

 

Oto trzy z tysiąca przykładów: ja z Ambasadorami - USA, Chin i Izraela (po prawej Prezydent Szimon Peres).

 

Teraz, na starcie, nie tworzę kosztów i biurokracji (nie, nie, chytry nie jestem, wręcz przeciwnie ), ale nie zatrudniam zbędnych osób, gdy znakomicie funkcjonujemy w 3-4 osoby. Etaty dopiero przed nami (o tym, że czekamy na Ciebie przeczytasz za chwilę w dziale 'Budżet'). Z ekipy wyróżnić muszę fenomenalnego chłopaka z mojej ekipy: programistę Maćka Myszkowskiego (to sąsiad z Warszawy). Ten chłopak potrafi zrobić wszystko! Wszystko co tylko wymyślę! (A portal od strony redakcyjnej jest nowatorski i pionierski, a technologicznej - to istny labirynt logiczny). Maciek zastępuje 3-4 leniwych programistów. Jest młody, więc jeszcze o nim usłyszycie. I do tego przesympatyczny! Jest z nim jak w powiedzeniu 'rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, cuda jednak zajmują mu 2-3 dni'.

 

Tutaj możesz obejrzeć nasze prace, np. kiedy jeszcze wydawałem je drukiem, oczywiście z innym zespołem - kliknij w link EuroVIP-16 (uwaga! PDF 90 MB, lepiej ściągnąć niż otwierać w przeglądarce) lub EuroVIP-17 (70 MB!). Tam możesz mnie (na zdjęciach) zobaczyć w akcji, tak samo jak tu, na zbiorze fotografii 'Moje Foto-CV'.

 

 

Powtórzę:

 

Etap I - Zbiórka ('Polak Potrafi') i Start
Czas zbiórki: do 1 września 2019 r.
Pozyskanie: 48.000 zł
Czas realizacji: do 30 listopada 2019 r.
Finansowanie: 40% pozyskanego budżetu z 'Polak Potrafi'

 

Etap II - Zdominowanie Polskiego Rynku
Czas: do 31 marca 2020 r.
Finansowanie: 60% budżetu z 'Polak Potrafi'
oraz reklamy i sondaże zlecone

 

Etap III - Zdobywanie Rynku Światowego (opcja)
Czas: do 31 grudnia 2020 r.
Finansowanie: Druga akcja na 'Polak Potrafi' lub pozyskanie Inwestora*
oraz reklamy i sondaże zlecone (ciąg dalszy)

 

Nie rozpisuję Biznes Planu (budżetu) szczegółowo z kilku powodów.

• Po pierwsze: scenariuszy rozwoju w pierwszej fazie jest bardzo wiele. Kilkadziesiąt. Dla mnie to dobrze, gdyż specjalizuję się w perfekcyjnym dobieraniu optymalnego rozwiązania w zależności od rozwoju sytuacji, w skomplikowanym środowisku biznesowym. Prowadząc firmy, ten etap, początkowy, zawsze lubiłem najbardziej. Później, gdy firma już działa płynnie, robi się nudno :)

• Po drugie: mało rzeczy tak mnie rozbawia jak właśnie Biznes Plany, czyli wróżenie z fusów, z powodów które przed chwilą napisałem. Najbardziej zabawne są one w przypadku projektów wielkoskalowych, np. dużych mostów, czy wieżowców: zaskakująco często zdarza mi się czytać, że koszty są przekraczane... dwu-, a nawet trzykrotnie (przy wielomiliardowych skalach inwestycji!). I w końcu nie wiem czy to jest 'bardzo śmieszne'.

 

Pozwolę sobie na dygresję. 'Z niejednego pieca Biznes Plan jadłem' i, moim zdaniem, trzeba je robić, żeby mieć orientacyjny pogląd na sprawę. W stabilnej firmie, działającej od czterdziestu lat, która np. chce dokupić kolejne dwie linie produkcyjne - tak, koniecznie. Tu zmiennych jest niewiele. Ale w wielu innych przypadkach (nie wszystkich), traktowane jako próba szczegółowego rozliczenia finansowego są zbędną biurokracją. Są próbą zabezpieczenia się w nieufnym / nielojalnym środowisku. Są też mizernym zabezpieczeniem prawno-sądowym dla Inwestora / Banku / Rady Nadzorczej.

 

Minimalny budżet dla 'TAK albo NIE'? Każdy będzie dobry - w zależności od jego wysokości osiągniemy Etap I, II albo III. Wychodzi więc na to, że jeśli chcemy zrealizować tylko Etap I, to kwota minimum wynosi 19.200 zł.

 

Lecz... Najmilej będzie widziane 200 lub 300% realizacji - wówczas... Etap III ('Rynek światowy') zrobimy sami!

 

Projekt stanie się wówczas banalnie łatwy. Przecież mam już wszystko oprócz funduszy, o które się do Was zwracam. Mam wieloletnią wizję rozwoju, doświadczenie i otwartość na współpracę. A na tym etapie rozwoju w kadrze jest jeszcze wiele ważnych stanowisk do objęcia. Celowo nie obsadzałem ich dotąd byle kim. Słuchajcie:

 

Ja z Wami, tymi najbardziej zaangażowanymi i przekonanymi do projektu, chcę skompletować zespół profesjonalistów czy pasjonatów, którzy wzmocnią i nadadzą tempa przedsięwzięciu 'TAK albo NIE'.

 

 

Opisane szczegółowo wcześniej. • Etap I - Zbiórka ('Polak Potrafi') i Start - czas zbiórki: do 1 września 2019 r. Czas realizacji: do 30 listopada 2019 r. • Etap II - Zdominowanie Polskiego Rynku - czas: do 31 marca 2020 r. • Etap III - Zdobywanie Rynku Światowego (opcja) - czas: do 31 grudnia 2020 r.

 

 

Chcemy Ci się odwdzięczyć: na naszym portalu umieścimy Twoje imię i nazwisko ze zdjęciem (może być z linkiem lub mailem) na stronie "Ojcowie Założyciele". Będziesz tam nawet wtedy, gdy będziemy sławni jak Facebook. Publicznie - w internecie. Na zawsze!

 

 

Nagrody rozpisane są szczegółowo na tej stronie (prawa kolumna). Ale, jak już pisałem, dużo większe i konkretne bonusy są przewidziane dla tych Darczyńców, którzy pozostaną z nami w aktywnym kontakcie i będą się chcieli w jakiś sposób przyczynić do jeszcze lepszego rozwoju portalu. Tu, oprócz różnego rodzaju honorariów dla nich, wszystkie opcje współpracy będą możliwe (trzeba przecież budować tę firmę). Sky is the limit.

 

Bardzo mile widziany. Zarówno w trakcie zbiórki, jak i po jej zakończeniu oraz podczas rozpoczęcia i w trakcie realizacji projektu. W sprawie pytań, propozycji programowych, redakcyjnych lub wzięcia udziału w przedsięwzięciu:

polland@op.pl

 

W przypadku większego zaangażowania z Twojej strony, chętnie udostępnię numer telefonu komórkowego.

 

Cały czas zapraszam śmiało do przedstawiania wszelkich swoich propozycji, nawet tych z pozoru 'niemądrych', bo wiem z doświadczenia, że w nich czasem zdarzają się prawdziwe 'perły'. Tak przecież działa Brainstorming (Burza Mózgów). Jestem osobą bardzo otwartą, luzakiem ceniącym perfekcję i kreatywność, nie mam nic do ukrycia, więc - do dzieła!

 

* * *

 

Cóż, Facebook Zuckerberga też 15 lat temu był malutki (nikt nie rozumiał o co Zuckowi chodzi, śmiano się, że się bawi w jakieś pokazywanie fotek - a dziś ta firma ma wartość 400 miliardów dolarów, proszę Szanownych Państwa).

 

Jest rok 2004.
- Cześć Mark, co tam masz na monitorku?
- Fajna rzecz, kojarzę kumpli z naszego college'u z dziewczynami, zobacz.
- Ty lepiej pomyśl o jakiejś dobrej robocie.
- Dołączysz do nas?
- Nie, stary, lecę, mam szansę zarobić tysiąc dolców. A jak się twoje to-to nazywa?
- TheFacebook.
- Ech, dzieciaku. No to baw się. Siema!

 

A co na to Polacy? Polacy nie gęsi…
Polak potrafi!

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz"

Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 01.09.2019 22:10