Miło Cię widzieć!

O projektodawcy

Leśna Mama

Janowice Wielkie

Stawiam na współpracę, a nie konkurencję. Ciągle wierzę, że nie ma rzeczy niemożliwych...
Wrocławianka z urodzenia, po okresie życia w mieście przeniosłam się w góry. Dwa lata mieszkania na odludziu, na wysokości ponad 800 m npm i to, co się wówczas wydarzyło, ukształtowało mój świat wartości.
Od 2003 r. prowadzę świetlicę wiejską w Janowicach Wielkich. We współpracy z rozmaitymi organizacjami zrealizowałam kilkadziesiąt projektów społeczno-kulturalno-edukacyjnych.
Reprezentuję Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości.
Moją miłością jest wędrowanie.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

3155 PLN z 3000 PLN

43 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

105%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.06.2015.

Zróbmy razem 'Polanę'

O projekcie

V Wędrowny Przegląd Piosenki „Polana”

odbędzie się 24-25 lipca 2015 przy schronisku „Szwajcarka” http://schronisko-szwajcarka.pl/ w paśmie Rudaw Janowickich - w Górach Sokolich.

„Polana” jest kameralną dwudniową muzyczną imprezą plenerową, odbywającą się dzięki grupie pasjonatów skupionych w Stowarzyszeniu Góry Szalonych Możliwości. Uczestnikom przeglądu proponujemy kilkanaście godzin koncertów pieśniarzy i zespołów.  Po występach będzie czas na wielogodzinne, nocne ogniskowe muzykowanie.

W tym roku na naszej scenie wystapią m.in. Zbyszek Stefański, duet  Piotr Pieńkowski i Wojtek Lachowski, zespoły Bądź Ciszą, Bieguni, Calcjumfolii, Celtic Tree, Huncwot, Zagrali i Poszli. Lista wykonawców nie jest jeszcze zamknięta, trwają rozmowy. "Nasi" wykonawcy rzadko odjeżdżają od razu po koncertach, większość z nich zostaje z nami przez wiele godzin przy ognisku.

Niewielka scena, skromne nagłośnienie i prawdziwie turystyczne warunki nie zniechęcają miłośników gór i muzyki. Staramy się pewne niedogodności czy niedoskonałości rekompensować naszym gościom dobrą atmosferą oraz gościnnością, bowiem najważniejszym celem "Polany" jest spotkanie ludzi gór w przyjaznym kręgu łagodnej muzyki w jednym z przepięknych plenerów Rudaw Janowickich. Chcemy w ten sposób pielęgnować stare, dobre tradycje wypracowane przez takie przeglądy jak pierwsze edycje "Gitarą i Piórem" w Borowicach, Ogólnopolska Turystyczna Giełda Piosenki  Studenkiej w Szklarskiej Porębie,  czy "Bazunę", a także promować piękne tereny, w których działa nasze Stowarzyszenie.

Trochę historii

"Polana" ma swoje źródła w 2010 roku, kiedy z grupą młodzieży ze świetlicy wiejskiej "Rudawy", w której pracuję od kilkunastu lat https://www.facebook.com/poszukiwacze.optymizmu?ref=hl zorganizowaliśmy na zamku Bolczów Przegląd Piosenki Turystycznej "Rudawy Dobrych Myśli" .

Od 2011 roku zmieniliśmy nazwę na Wędrowny Przegląd Piosenki "Polana" i formułę - dwa dni koncertów i wspólnego muzykowania. Kolejne cztery edycje "Polany" potwierdziły sens przygotowywania kameralnej imprezy dla miłośników "Krainy     Łagodności" w stosunkowo mało uczęszczanym paśmie Rudaw Janowickich.
Każdego roku gościmy na polanowej scenie kilkunastu wykonawców - twórców piosenki autorskiej, a po koncertach zapraszamy wszystkich do wspólnego, całonocnego muzykowania przy ognisku.

Więcej zdjęć można obejrzeć na stronie www.polana.art.pl

Na Polanę przyjeżdżają ludzie z całej Polski, mamy już wielu stałych bywalców, a do nich dołączają kolejne osoby, zachęcone m.in. takimi  opiniami uczestników naszej imprezy:

• "Cokolwiek nie napiszę zabrzmi co najmniej banalnie.. Było magicznie.. gwiazdy nad głową, blask ogniska.. i Muzyka.. taka prosta i zrozumiała i piękna.. i obecność tych Wszystkich Ludzi, połączonych tą Magią.. Dziękuję i do zobaczenia.." (Krzysztof)

"Drodzy Polanowicze, wszyscy których spotkaliśmy w ten niesamowity weekend - Dziękujemy.... za niezwykłe przyjęcie, atmosferę, opiekę, Wasze nieskończone uśmiechy i ten niesłychany zapał! Przegląd osiadł w niezwykłym miejscu, widoki zapamiętamy na bardzo długo! Ogromne dla Was gratulacje! W takich okolicznościach przyrody i ludzi grało się znakomicie... Ale co najważniejsze - SPOTKANIE! Do zobaczenia!" (Tomek - jeden z wykonawców)

Te i podobne opinie są dla nas niezwykle ważne, ponieważ utwierdzają nas w przekonaniu, że jest dla kogo walczyć o "Polanę" !

Tegoroczna „Polana” jest szczególna

"Polana" nie ma stałego źródła finansowania, ale do tej pory udawało nam się otrzymywać niewielkie dotacje. W tym roku po  raz  pierwszy  musimy ją sfinansować sami. W poszukiwaniu środków na realizację naszych zamierzeń wspólnie z Polanowymi Przyjaciółmi wymyśliliśmy i ogłosiliśmy akcję, „Zróbmy razem Polanę”,w której każdy na tyle, na ile może, wspiera naszą inicjatywę https://www.facebook.com/events/1578435552443565/.  Zdobywamy pieniądze w rozmaity sposób, przyjmując poza darowiznami finansowymi również darowizny rzeczowe, do wykorzystania na bazarkach i loterii. Zebraliśmy już połowę niezbędnej sumy. Potrzebujemy jeszcze ok. 5 tys.

Wierzymy, że większość tej kwoty uda się zdobyć dzięki portalowi „Polak Potrafi” - to idealny sposób wsparcia tego typu imprezy, zgodny z naszym założeniem, że każdy może wesprzeć "Polanę" na miarę swoich możliwości.

Organizatorzy

Połączyła nas przede wszystkim miłość do gór.
Część polanowej ekipy to osoby, które   tworzą  Wędrowny  Przegląd   Piosenki "Polana" od  początku. W  grudniu
2012 r. organizatorzy wcześniejszych edycji tej imprezy założyli Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości, które od 2013 roku przygotowuje "Polanę" https://www.facebook.com/GorySzalonychMozliwosci.

Początkowo trzon grupy stanowiła młodzież, z którą jeździłam przez kilka lat na wolontariat  na  imprezach w klimacie "Krainy Łagodności", m.in. na Rozsypaniec, Kropkę, Muzyczną Zohylinę.
Od stycznia 2015 r. do Stowarzyszenia przystąpiło  30 Polanowych Przyjaciół, których w większości poznaliśmy na poprzednich edycjach imprezy. Z rozmów wynikało, że chętnie wesprą nasze działania związane z "Polaną", więc połączyliśmy siły :) Z czasem zaczęli bywać na Rudawskich Śpiewankach, organizowanych przez nas cyklicznie, kilka razy do roku.  Od  późnej wiosny do  jesieni spotykamy   się   w   plenerach gminy Janowice Wielkie, natomiast zimą ciepło ogniska zastępuje nam blask świec w wiejskich świetlicach https://www.facebook.com/pages/Rudawskie%C5%9Apiewanki/121143831323213?ref=hl
Wszyscy pracują dla "Polany" społecznie.

Aktualnie największą odpowiedzialność za Polanę ponoszą:

Krystyna Pisarska "Leśna Mama"
prezes Stowarzyszenia
Miłośniczka ciekawych wyzwań, społecznych działań, wędrówek po górskich drogach
i bezdrożach. Wierzy, że członkowie stowarzyszenia jeszcze niejeden raz pokażą swoje szalone możliwości.
Na co dzień prowadzi świetlicę wiejską "Rudawy"  w Janowicach Wielkich.

Joanna Di Strąk
wiceprezes Stowarzyszenia,
miłośniczka psów, gór i fotografii.
Mało mówi, dużo robi.
Można polegać na Niej jak na Zawiszy.
"Polana" jest dla Di spotkaniem Przyjaciół.
Zawodowo menager w rodzinnej firmie.

Ryszard "Rondel" Rodewald
członek zarządu Stowarzyszenia
Szczególnie chętnie wędruje po Sudetach. Wielokrotny uczestnik Przejścia Dookoła Kotliny Jeleniogórskiej. Z przyjemnością
co roku uczestniczy w wielu przeglądach
muzyki z "Krainy Łagodności".
Polanowy konferansjer.

Beata "Becia" Gąsior
członek zarządu Stowarzyszenia
Na co dzień studentka studiów magisterskich na Akademii Ekonomicznej w Jeleniej Górze.

Pozytywnie zakręcona, działanie jest Jej żywiołem, chętnie pomaga innym.
Zapalona turystka.

Co sfinasujemy dzięki tej zbiórce?

100% sumy - zdobyte dzięki Wam fundusze zostaną przeznaczone na niezbędne opłaty: za prąd, wynajem Toi-Toi, zabezpieczenie medyczne i p-poż., paliwo, art. spożywcze, z których będziemy przygotowywać wyżywienie dla wolontariuszy i wykonawców, art. biurowe.

130 % - dodatkowe 900 zł przeznaczymy na wyższe wynagrodzenie dla wykonawców

150% - kolejne 600 zł wykorzystamy  na na lepsze warunki sanitarne na "Polanie" - więcej Toi-Toi, dodatkowe czyszczenie, pojemniki na wodę

180 % - za nastepne 900 zł przygotujemy lepszą promocję Polany, nowe gadżety Polanowe oraz kupimy więcej koszulek z logo Polany.

Każda kolejna dodatkowa kwota będzie procentować podczas przygotowań oraz na samej "Polanie" wiekszą ilością Polanowych pamiątek.

Nagrody dla Was

Postaraliśmy się, abyście mieli duży wybór nagród. Lista nie jest zamknięta, każdy może dołączyć jeszcze swoją propozycję.

Do naszej akcji "Zróbmy razem Polanę" dołączyło już wielu fundatorów nagród. Ogromnie Im dziękujemy! Z niektórymi Darczyńcami będziecie się mogli spotkać osobiście wybierając ufundowane przez Nich nagrody, wśród których są m.in.:

1. RÓŻNEGO RODZAJU PODZIĘKOWANIA

Do wyboru: podziękowanie na naszej stronie www.polana.art.pl , certyfikat "Przyjaciel Polany" do wydrukowania lub wysłany pocztą, a także limitowana wersja certyfikatu z dedykacją i autografami Polanowych Wykonawców

2. ROZMAITE PAMIĄTKI Z "POLANY" m.in.:

pamiątkowa okrągła
naklejka z logo Polany

kostki do gitary z logo Polany

kolczyki z kostek do gitary z logo Polany

Plakat Polany - na razie mamy plakat z zapowiedzią Polany, z wykonawcami bedzie w odpowiednim czasie :) - do osobistego odbioru lub wysłany pocztą

• niepowtarzalny kubek Polanowy ręcznie malowany, może być imienny - na zdjęciu po lewej kubki z 2012 r. To własnie przy schronisku Szwajcarka pierwszy raz pojawiły się na Polanie ręcznie polanowe kubki ; po praewej kubki z ub. roku

• nagrody związane z Polanowymi wykonawcami np: zdjęcie z Polanowym Wykonawcą w wersji elektronicznej, piosenka Polanowego Wykonacy dedykowana wybranej osobie
  • poprowadzenie fragmentu koncertu na Polanie wspólnie z naszymi Polanowymi Konferansjerami: Paulą, Rondlem i Tomkiem
  • podkoszulka z logo Polany, do wyboru rozmiar,  kolor,  może też być dodatkowo wydrukowane imię lub napis: Przyjaciel Polany z imieniem

• pojedyncze, "archiwalne" egzemplarze podkoszulki z dwóch pierwszych Polan z datą i miejscem przeglądu - jedyna, męska L jaka została z pierwszej Polany w Radomierzu oraz męska L z Polany przy Szwajcarce (taka, jaką ma na zdjęciu Zbyszek Stefański),  obie czarne
  • kilka mniejszych lub większych zestawów Polanowych a w nich np. podkoszulka z logo Polany (bez daty), w dowolnym rozmiarze oraz kolorze, damska lub męska, datowany, ręcznie malowany kubek, certyfikat "Przyjaciel "Polany", naklejka z logo, kostki i kolczyki

3. SMAKOWITE NAGRODY

• nagrody z naszej polanowej kuchni, m.in.

- herbata lub kawa na Polanie serwowana przez sympatycznego członka naszej Polanowej Ekipy :)

sobotnie śniadanie na Polanie dla dwóch osób przygotowane przez Ryśka „Rondla” Rodewald - naszego konferansjera, członka zarządu Stowarzyszenia Góry Szalonych Możliwości

- wyżywienie na Polanie – zestaw jednodniowy lub dwudniowy, a w zestawie śniadanie i obiadokolacja. Menu autorskie szefa polanowej kuchni - Mistrza Wojtka :D

Smaczne podarunki od okolicznych producentów i gościnnych miejsc:

• 4 rodzaje produktów z zaprzyjaźnionego gospodarstwa ekologicznego „Mandala” z Mniszkowa koło Janowic Wielkich - herbaty oraz oryginalne      w smaku i zdrowe konfitury
  • miód z zaprzyjaźnionej rudawskiej pasieki z Mniszkowa
  • degustacja piwa w nowo powstałym, lokalnym Browarze Miedzianka  https://www.facebook.com/browar.miedzianka?fref=ts (ok 6 km od miejsca, w którym odbędzie się Polana)
  • pyszny obiad w klimatycznej restauracji "Pod Jesionami" w Karpaczu http://www.pod-jesionami.pl/
  • pyszny obiad  z kuflem piwa w gościnnej Chacie Izerskiej w Szklarskiej Porębie http://www.chataizerska.pl/index.php?k_d=5&
  • domowy obiad u Pani Marysi w barze "Mamarosa" w Janowicach Wielkich - raz tu zjesz i na pewno powrócisz!

4. NAGRODY Z BLIŻSZYCH I DALSZYCH OKOLIC:

5. NAGRODY Z SERC NASZYCH PRZYJACIÓŁ:

• lubisz śpiewać i masz swój ulubiony utwór w klimacie z Krainy Łagodności? Możesz zaśpiewać wybrany utwór na "Polanie" ze Zbyszkiem Stefańskim - liderem grupy "Bez Jacka". Zbyszek  wspólnie z Tobą opracuje go, przećwiczy (wszystko podczas Polany) i zaprezentujecie się razem na Polanowej scenie
  • sesja fotograficzna z Przyjaciółką Polany Agą „Ziutą” Białecką w Łodzi lub okolicy http://www.flickriver.com/photos/ziucisko/sets/ - zdjęcia w wersji elektronicznej, termin do uzgodnienia
  • sesja fotograficzna z Joanną Di Strąk  w Jeleniej Górze lub okolicy https://picasaweb.google.com/strak.joanna/Inne?authkey=Gv1sRgCKTc49Hx6qrdVg - zdjęcia w wersji elektronicznej, termin do uzgodnienia
  • impreza urodzinowa dla dziecka we Wrocławiu lub w promieniu 50 km od Wrocławia poprowadzona przez firmę Katarzyny Ciróg JOJO http://www.jojo.com.pl/children.html– do 12 uczestniczących dzieci
  • wycieczka w Karkonosze ze świetnym przewodnikiem - Alpim; grupa do 15 osób
  • fotoobrazy wykonane ze wskazanych przez Ciebie zdjęć na grubym płótnie bawełnianym o wyraźnej strukturze, wykonane z najlepszej jakości materiałów, zapewniających wieloletnią trwałość wydruków. Obrazy są naciągane na drewniane krosna o grubości 2 cm.  Proponujemy dwa formaty: 30x40 cm i 40x60, ale wykupując dwa zdjęcia w formatach 40x60 cm, możesz zamówić jedno w formacie 60x90 cm http://www.fotografia-wielkoformatowa.pl/
  • bilety do teatru Nowego w Poznaniu na spektakl grany po wakacjach - wybór spektaklu po uzgodnieniu z darczyńcą Olą
  • gitara akustyczna CLARISSA wokalisty zespołu Calcjumfolii Mariusza „Dziadzi”

gitara ta widziała sporo gór i szczytów no i gdyby potrafiła mówić to...... na niej Dziadzia wystąpił pierwszy raz w życiu na scenie... zdobienie wykonane na zamówienie, a więc jedyna taka! Dodatkowo na życzenie mogą być autografy zespołu.

• Prywatny koncert zespołu Calcjumfolii - zaproś wybrane osoby i spędźcie przemiły wieczór z muzyką – na terenie całej Polski   https://www.youtube.com/watch?v=vorfdi16g3M
  • Prywatny koncert zespołu "Bądź Ciszą" - niezapomniany wieczór w klimatach z "Krainy Łagodności" na zorganizowanym specjalnie dla Ciebie i zaproszonych przez Ciebie gości spotkaniu muzycznym - tylko w Jeleniej Górze lub okolicach

6. PŁYTA DO WYBORU:

Aby dowiedzieć się więcej o wybranej płycie, kliknij w zdjęcie.
Po wybraniu płyty niezwłocznie napisz do nas wiadomość na potralu "Polak Potrafi" z tytułem płyty, za jaką wpłacasz - zarezerwujemy ją dla Ciebie. Mamy po kilka płyt Zespołu Reprezentacyjnego, Bądź Ciszą, H'Ernest, Huncwot, po dwie: Karola Płudowskiego, Waldemara Chylińskiego (oba tytuły), Piosenki rosyjskie, pozostałe płyty po jednym egzemplarzu.

6. OFERTY DLA PARTNERÓW "POLANY"

• jesteśmy otwarci na propozycje współpracy, zapraszamy do kontaktu e-mailowego: stowarzyszenie.gsm@gmail.com

ZAPRASZAMY 24-25 LIPCA NA POLANOWE SPOTKANIE PRZY SCHRONISKU     "SZWAJCARKA", W KRĘGU GÓR, MUZYKI,       PRZYJAZNYCH LUDZI I PIĘKNEJ PRZYRODY ! :)

Media o Twoim projekcie:

Przegląd Piosenki „Polana” – wesprzyj i wygraj

www.jelonka.com | 2015-06-09

Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości z Janowic Wielkich organizuje 24–25 lipca już piąty Wędrowny Przegląd Piosenki "Polana". Impreza jest finansowana w dużym stopniu przez darczyńców. Część potrzebnej kwoty organizatorzy zamierzają zdobyć poprzez coraz częściej spotykany crowfunding czyli finansowanie projektu dzięki drobnym darowiznom od społeczności. Projekt zbiórki na Polanę ruszył na portalu "Polak Potrafi" https://polakpotrafi.pl/projekt/przeglad–piosenki–polana

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.06.2015 18:06