Wizytówki, druga korekta, druk Dodano 16.07.2023, godz. 9:51
Istotna wiadomość dla osób, które w crowdfundingu wybrały nagrodę „wizytówka w książce”. W Waszych skrzynkach odbiorczych (lub w spamołapach) czeka wiadomość, w której pytamy, co chcecie na swojej wizytówce zobaczyć. Na odpowiedzi czekamy do końca lipca.
Istotne wiadomości dla wszystkich: ilustracje już gotowe (wreszcie!), skład gotowy, okładka prawie gotowa, druga korekta w toku, druk wyceniony. Książka będzie podzielona na dwa tomy, z których pierwszy będzie miał 426, a drugi 498 stron. Bonusowa monografia „Gothika” będzie osobną pozycją, dzięki czemu znajdą się w niej kolorowe zrzuty ekranowe (reszta książki będzie czarno-biała).
Ilustracje – „Emigranci” Dodano 10.04.2023, godz. 17:26
Drugi komplet ilustracji do „Projektowania Przeżyć” trafił do książki. Czekamy jeszcze na trzeci komplet, bo w w książce omówione będą trzy przykładowe gry: gra akcji, gra fabularna i gra strategiczna.
Przykładowa strona wygląda tak:
Autorem tego kompletu ilustracji jest Aleksander Spisak, który na co dzień pracuje w studiu budującym gry komputerowe. Gra, którą rysuje na potrzeby książki, jest zmyślona, ale przykłady są wzięte z życia.
Jeśli ta kreska wydaje Wam się znajoma, to nic dziwnego. Ilustracje tego samego autora znajdziecie także w „Level designie dla początkujących”. Wtedy ilustrował dla nas „Horror na opak”, w którym bohaterka musiała ukrywać się w cieniu przed słońcem, a jednym z jej rekwizytów był parasol. Tym razem spod ręki Aleksandra wyszli „Emigranci”, czyli gra zwiedzaniu bezludnych planet w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów.
Ilustracje - „Przytul Żyrafę” Dodano 26.02.2023, godz. 13:28
Mamy już komplet rysunków przedstawiających jedną ze zmyślonych gier omawianych w książce, noszącej tytuł „Przytul Żyrafę”. Jej przewodnim motywem jest zarządzanie firmą kurierską, która dostarcza przedmioty pomocne w spełnianiu marzeń mieszkańców. Kurierami są żyrafy, a jednym z zadań gracza jest dbanie o to, by im się nie nudziło i żeby miały co jeść.
Będziemy na tym przykładzie omawiać między innymi projekt interfejsu użytkownika dla gry strategicznej. Omówimy na przykład różnicę między widokiem głównym a „minimapą”. Przyjrzymy się też sposobom konstruowania zachęt, w których gracz nie musi wykazać się zręcznością, ale za to musi troszkę pokombinować.
Autorką ilustracji do gry „Przytul Żyrafę” jest Katarzyna Gabrysz.
Kilka przykładowych ilustracji znajdziecie na naszym blogu.
Zaczynamy skład (z opóźnieniem) Dodano 05.02.2023, godz. 11:38
Nie ma co kryć, było opóźnienie. Ale najpierw najważniejsze: „Projektowanie Przeżyć” przeszło przez korektę i dotarło to składu. Po składzie będzie trzeba książkę przeczytać jeszcze raz, a potem drukujemy.
Równolegle powstają ilustracje. Podzieliliśmy je na cztery paczki, z których jedna powstaje równolegle ze składem, a pozostałe trzy powierzyliśmy trojgu utalentowanych ilustratorów. Tutaj powstało opóźnienie, ale nie z jednej „dużej” przyczyny, tylko wielu mniejszych, które wywołały lawinę przeciwności. Trochę tak jak wtedy, gdy rano kot stłucze wazon, więc trzeba posprzątać, więc spóźniamy się na pociąg, więc ucieka nam samolot, więc trzeba odwołać wczasy w ciepłym kraju.
Kiedy mamy do zrobienia coś małego, przypadkowe trudności łatwo kompensujemy na bieżąco. Powyżej pewnego progu zanim pokonamy jedną trudność, już zaczyna się następna. Przez to czasami wpada się w korkociąg, w którym przez cały czas wydaje nam się, że potrzeba jeszcze tygodnia, żeby dokończyć zadanie, ale za tydzień nadal potrzebujemy jeszcze tygodnia… i tak mijają trzy miesiące albo i więcej. Nasze ilustratorki powpadały w takie korkociągi przed świętami, a autor - zaraz po Nowym Roku. Dla naszego zespołu taka sytuacja oznacza, że możemy co tydzień mówić „przepraszamy, wrócimy za tydzień”, albo też nic nie mówić, aż będziemy coś wiedzieć na pewno, i ryzykować, że cisza się przeciągnie.
Teraz już wiemy na pewno: skład książki powstaje, mimo że nie mamy jeszcze wszystkich ilustracji. Ilustracje na pewno powstaną, zanim skład się skończy, więc już nas dalej nie opóźnią. Druga korekta na pewno zajmie mniej czasu niż pierwsza, bo jest druga. Następna aktualizacja – na pewno jeszcze w lutym.
Koniec części czwartej - rękopis gotowy! Dodano 26.02.2022, godz. 17:54
Wybaczcie, że otrzymujecie to powiadomienie z tygodniowym poślizgiem. 19 lutego zakończyło się tworzenie rękopisu „Projektowania Przeżyć”, co oznacza, że cała książka została spisana i można ją przeczytać od początku do końca. Następnym krokiem jest redakcja tekstu, czyli sprawienie, by czytało się go przyjemniej i wygodniej. Równolegle będą powstawały ilustracje. Tekst przejdzie następnie korektę, skład i jeszcze jedną korektę, a po niej będzie już gotowy do druku.
Książka będzie liczyć najprawdopodobniej nieco ponad 1000 stron, dlatego ukaże się jako pozycja dwutomowa. Bonusowy rozdział 17., czyli monografia kultowego action RPG „Gothic”, trafi do osobnej broszury.
To bardzo przykre, że ta wiadomość przypada w chwili, gdy Ukraina zmaga się z próbą podboju przez zaborczego sąsiada. Z tego powodu trudno się nią cieszyć i trudno się skupić na dalszej pracy. Wiemy, że zdecydowana większość z Was angażuje się we wsparcie obrońców i uchodźców, i dziękujemy Wam za to. Po naszej stronie również trwa wzmożony wysiłek.
Wracając do książki, zakończyła się najdłuższa i najtrudniejsza część tego przedsięwzięcia. Najważniejszą cechą kolejnych etapów jest to, że odtąd praca będzie rozdzielona pomiędzy kilka osób, co pozwoli ją przyspieszyć. Dlatego: do zobaczenia wkrótce.
Koniec części trzeciej Dodano 15.10.2021, godz. 14:46
Tę wiadomość przekazujemy Wam z poślizgiem. Rozdział 12 jest napisany już od trzech tygodni, a wraz z nim zakończyliśmy przygotowanie tekstu części trzeciej książki. W międzyczasie powstała większa część rozdziału 13, który należy do części czwartej, ostatniej. Równolegle zaczynamy przygotowywać część pierwszą do ostatecznej redakcji i przygotowania ilustracji, tak aby skrócić czas, który upłynie pomiędzy powstaniem "rękopisu" (pisanego oczywiście na komputerze) a wysłaniem książki do drukarni. Podobnym sposobem powstawał "Level design" - wtedy na bieżąco ilustrowaliśmy i składaliśmy każdy rozdział.
Najważniejsza wiadomość, którą mamy Wam do przekazania teraz, jest taka, że prace nad książką idą równym tempem. Nie mamy przestojów. Jednocześnie jesteśmy wciąż w nieustającym korkociągu, karuzeli i biegu przez płotki - wszystko naraz - dlatego czasami nie udaje nam się relacjonować postępów na bieżąco. Pandemia nas oczywiście bardzo spowalnia, ale nas nie zabiła.
Książka będzie większa niż zakładaliśmy - prawdopodobnie około 1000 stron, zamiast 800. Ze względu na większy rozmiar musimy zrezygnować z planów wydania jej w jednym tomie. Tom pierwszy będzie zawierał części 1 i 2, tom drugi części 3 i 4, a do osobnej broszury przeniesiemy bonusowy rozdział 17.
Dziękujemy Wam za wszystkie ciepłe słowa i zachęty. Projekt jest opóźniony, ale Wasza wyrozumiałość dodaje nam skrzydeł.
Kiedy mona sie spodziewac konca? Troche juz przesadzacie z tym. Nie mowie juz o innych nagrodach.... zakladam, ze na nie juz hajsu nie bedzie. Scam jak nic.
Dzisiaj to już kompletnie mnie nie obchodzi, jednak za te 70 zeta zyskałem jedną wartościową rzecz - wyleczyłem się z crowdfundingu raz na zawsze. Tak więc mogę się pocieszyć, że te pieniądze nie poszły tak całkiem na marne.
Hurraaaaa.......... :-/
Czekamy od 26.04.2018, a mamy teraz 15.10.2021, więc ciepłe słowa nieco już chyba wystygły, a początkowe rozdziały trzeba by zapewne napisać od nowa, bo się już dawno zdezaktualizowały, ale nadal czekamy...
Dziękujemy więc za wiadomość i od razu życzymy Wesołych Świąt na lata 2021-2031 ;)
Rozdział 5 i dalsze postępy Dodano 17.08.2020, godz. 14:47
Cześć,
Po wielu przebojach i przygodach udało nam się osiągnąc stan prac, w którym możemy z ręką na sercu powiedzieć, że w końcu nikt nie rzuca w nas pianinami. Zaglądajcie na naszą stronę, by śledzić postępy na bieżąco. Najnowszy wpis dotyczy rozdziału 5, który powstawał przez ostatnie trzy tygodnie (kalendarzowe). https://wonderland-engineering.eu/2020/08/17/rozdzial-5-napisany/
Rozdział 6 powstanie do końca sierpnia, a każdy następy - mniej więcej raz na dwa-trzy tygodnie (możliwe są poślizgi z przyczyn nieprzewidzianych, a dokładny czas zależy od tego, czy dany rozdział jest krótszy, czy dłuższy).
Piszcie do typa o zwrot pieniędzy. wonderland.engineering@gmail.com
Albo ciśnijcie go na fejsie https://www.facebook.com/jzwesolowski
https://wonderland-engineering.eu/2021/05/27/rozdzial-10-napisany/#comment-77 książka sie pisze. Ale to chyba nie ja powinienem o tym tutaj informować, prawda?
Wbrew pozorom nadal żyjemy Dodano 11.12.2019, godz. 20:23
Jesteśmy - nie, przepraszam - ja osobiście jestem Wam winien wyjaśnienia co do losów książki. Zespół Inżynierii robi wszystko jak trzeba, wyjąwszy samego autora, na którego spadło kilka pianin (a jedno sam na siebie zrzucił). Wreszcie udało mi się spod tych przeciwności wygrzebać. Na naszej stronie piszę po kolei, co i jak: https://wonderland-engineering.eu/2019/12/11/co-dalej-z-ksiazka/
Są postępy Dodano 04.07.2019, godz. 20:50
Drugi rozdział Dodano 20.01.2019, godz. 15:54
Zapraszamy do lektury drugiego rozdziału książki, który zgodnie z kampanijną zapowiedzią udostępniamy bez opłat:
http://inzynieria-gier.wonderland-engineering.eu/?page_id=157
Przy okazji krótkie sprawozdanie z postępów:
http://wonderland-engineering.eu/2019/01/20/postepy-projektowania-przezyc-edycja-styczniowa/
Wracamy po przerwie Dodano 20.11.2018, godz. 11:10
Koniec zbiórki! Oto wyniki Dodano 04.06.2018, godz. 22:24
W kampanii wzięły udział 382 osoby. Dziękujemy serdecznie!
Zebrana suma to 41.276 złotych, czyli 117% naszego celu głównego. Jesteśmy też w 62% drogi do pierwszego celu dodatkowego. Ma to znaczenie, ponieważ zgodnie z zapowiedzą będziemy szukać dla projektu sponsorów. Ich wkład doda się do Waszego i jeśli łącznie przekroczy progi celów dodatkowych, to zrealizujemy je tak, jakby zostały osiągnięte w crowdfundingu.
Przygotowanie nagród już trwa. Będziemy się z Wami kontaktować mailowo w tej sprawie. Jeżeli nie dostaniecie wiadomości, sprawdźcie najpierw spamołap. Jeżeli coś Was zaniepokoi, piszcie do nas na adres wonderland.engineering@gmail.com
Wiemy, że część osób miała trudności z wzięciem udziału w zbióce z przyczyn technicznych, takich jak błędy obsługi płatności. Przepraszamy za niedogodność. Jeżeli ktoś z Was chciał wziąć udział w kampanii, ale z jakiegokolwiek powodu nie mógł lub nie zdążył, koniecznie skontaktujcie się z nami mailowo. Do końca tego tygodnia, czyli do 10 czerwca włącznie, wszystkie nagrody oprócz szalików możecie "zaklepać" dokładnie tak, jakby kampania wciąż trwała. Niektóre nagrody (chociażby sama książka! :-)) będą dostępne również później, ale już bez crowdfundingowej zniżki.
Jeszcze raz dziękujemy za wsparcie, nie tylko finansowe, ale również życzliwość, komentarze, udostępnienia, namawianie znajomych i wiele innych rzeczy, które Wam zawdzięczamy. Bez Was by się nie udało. Dzięki Wam zrobimy wszystko, by "Projektowanie przeżyć" stało się najlepszą książką o grach, jaką możemy sobie wyobrazić.
UDAŁO SIĘ!!! Dodano 03.06.2018, godz. 10:58
Udało się. Jest 100%. Ruszamy z produkcją „Projektowania przeżyć”, czyli niepowtarzalnego przewodnika po tajnikach kuchni autorów gier. A co Ty możesz z tego mieć?
Po pierwsze: możesz nabyć taniej. Wszystko, co chcesz wiedzieć o grach i wszystko, o czym jeszcze nie wiesz, że chcesz to wiedzieć, w trakcie zbiórki kosztuje mniej o 25% (w przypadku wersji papierowej nie płacisz za wysyłkę). Jedyny warunek: musisz zdążyć przed końcem zbiórki, czyli do 4 czerwca 2018, 22:10.
Po drugie: możesz mieć lepszą książkę. Dodatkowe fundusze pozwolą nam stworzyć ją szybciej, zebrać materiały pomocnicze i dopisać nowe rozdziały. Będziemy zabiegać o zewnętrzne finansowanie i uruchamiać nasze cele dodatkowe wymienione w zbiórce, w miarę jak będzie rósł nasz budżet. Im lepszy wynik zbiórki, tym szybciej to się stanie – nawet jeśli nie przekroczymy dalszych progów.
Dlatego:
- dołącz do zbiórki: kupisz książkę taniej i sprawisz, że będzie lepsza; NASZ ADRES: https://polakpotrafi.pl/projekt/projektowanie-przezyc
- namów znajomych: ich udział w zbiórce ulepsza TWOJĄ książkę
- udostępnij ten wpis: nigdy nie wiadomo, kto jeszcze może wesprzeć
- rozważ nagrody mecenackie: zainteresuj nimi swojego pracodawcę
- zaobserwuj nasz profil: będziemy informować o postępach na bieżąco
90%!!! Dodano 01.06.2018, godz. 19:50
Już bliziutko.
Nagrody, które dostaniecie tylko w tej kampanii:
- pocztówka
- mały pucel na lodówkę
- duży pucel do składania na stole
- oględziny Waszej gry
- wpis na blogu
Nagrody, które po kampanii będą dostępne, ale droższe:
- "Level design dla początkujących"
- "Projektowanie przeżyć"
- pół strony w książce
- cała strona w książce
- dodatkowy rozdział
- własny nakład z własną okładką
- tytuł honorowego wydawcy
80%! Dodano 31.05.2018, godz. 11:54
Mamy 80% i pięć dni. Kończymy w poniedziałek o 22:10.
Potrzebujemy jeszcze 6995 zł. Do tych, którzy już nas wspierają, mamy prośbę o zarekomendowanie książki znajomym. Teraz jest też dobry moment, by przypomnieć o zbiórce osobom, którym już o niej mówiliście, ale było to jakiś czas temu. Poprzednim razem te osoby oswajały się z samym pomysłem. Za drugim razem będą już oswojone i zadecydują, czy chcą dołączyć.
Wiele osób z założenia czeka na ostatnią chwilę. Ta ostatnia chwila jest teraz. Od Was zależy, czy będzie wszystko, czy nic.
Co to za wał? Ile jeszcze mamy czekać na książkę której treść jest już pewnie nieaktualna. Żałuję że was wsparłem!
Tak trzymać. Nie poddawać się!
Super wiadomość, dzięki za update!