Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Kampania Przeciw Homofobii

Kampania Przeciw Homofobii

Warszawa

KPH jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która od 2001 roku działa na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową.
Organizowaliśmy m.in. pierwszą w Polsce kampanię społeczną na temat osób LGBT: "Niech nas zobaczą". Zajmujemy się też rzecznictwem i edukacją oraz badaniami nt. sytuacji prawnej i społecznej osób LGBT.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

340 PLN z 340 PLN

10 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

100%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.04.2013.

Lublin - Rodzice, Odważcie Się Mówić

O projekcie

Rodzice, odważcie się mówić to kampania społeczna adresowana do rodziców osób LGB (lesbijek, gejów i osób biseksualnych). Szczególnie do tych rodziców, którzy orientację seksualną swego dziecka akceptują, ale z różnych powodów, np. z obawy przed odrzuceniem i ostracyzmem społecznym uważają, że lepiej jest się z nią ukrywać.

Sytuacja lesbijek, gejów i osób biseksualnych w Polsce uległa na przestrzeni ostatniej dekady poprawie. Są zauważani, a dzięki temu ich prawa i potrzeby są coraz szerzej rozpoznawane. Istnienie rodziców osób LGB i trudności z jakimi się borykają z powodu wrogiego nastawienia wobec ich dzieci, w dalszym ciągu pomija się milczeniem.

Mówi się, że dzień w którym dziecko ‘wychodzi z szafy’, czyli odsłania swą bi- lub homoseksualną orientację przed otoczeniem, jest dniem, w którym do szafy wchodzą rodzice. Bywa, że doznają szoku a obawa przed odrzuceniem i ostracyzmem ze strony dalszej rodziny, sąsiadów i w miejscu pracy powoduje, że skrzętnie skrywają prawdę.

Życie w ukryciu niesie ze sobą lęk przed ewentualnym ujawnieniem, poczucie wstydu, często winy i porażki. Większość rodziców nie zna nikogo, kto miałby podobne doświadczenia. Może to prowadzić do wycofania a nawet izolacji, odbija się na jakości życia i zdrowiu psychicznym. Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby podjąć działania na rzecz grupy, jaką stanowią rodzice i rodziny osób LGB.

Kampania Rodzice, odważcie się mówić, to trzy plakaty, które w marcu 2013 r. eksponowane są na przystankach autobusowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. W sumie można je zobaczyć w 300 lokalizacjach.

Chcemy pokazać kampanię także w Lublinie, na ekranach LCD Dworca PKP. Koszt, jaki musimy pokryć, to 340 zł. Czasu jest niewiele, a kampania jest świetną okazją, żeby rozpocząć lokalną debatę publiczną na ten temat!

Plakaty kampanii Rodzice, Odważcie się Mówić

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.04.2013 00:12