Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Blue Box

Blue Box

Warszawa

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1525 PLN z 15000 PLN

35 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

10%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 23.07.2015.

Blue Box - Innowacyjny system dzielenia się odzieżą

O projekcie

Akcja zbiórki pieniędzy na projekt "Blue Box" dobiega końca. Serdecznie dziękuje za wszystkie wpłaty oraz pomoc przy promocji projektu! To nie koniec naszych działań i to nie koniec projektu Blue Box a wręcz przeciwnie, to dopiero jego początek. Jeśli chcesz być na bierząco z informacjami dotyczącymi projektu, polub naszą stronę na portalu facebook : www.facebook.com/blueboxy

Więcej informacji wkrótce!

Według statystyk prowadzonych przez GUS w Polsce może mieszkać nawet 300 tysięcy osób bezdomnych! Jeśli dodamy do tego dzieci z domów dziecka, podpopiecznych domów samotnych matek, rodziny korzystające z pomocy opieki społecznej to liczba osób które potrzebują pomocy w Polsce jest ogromna!

Pomoc w postaci odzieży bardzo by im się przydała. Obecnie w Polsce stoi kilkadziesiąt tysięcy pojemników do których codziennie Polacy wrzucają ubrania by te trafiły do osób biednych. Wszystko wydaje się więc w porządku, prawda? Problem z dostarczaniem odzieży osobom ubogim, wydaje się być rozwiązany. To nie prawda! Odzież wrzucana do kontenerów jest sprzedawana a znalezienie osoby która otrzymałaby jakiekolwiek ubranie z jednego z tysięcy pojemników rozstawionych w Polsce, graniczyłoby z cudem.

Zauważ jak patologiczna jest ta sytuacja. Typowy Kowalski, myśli że wrzucając odzież do pojemników służących do jej zbiórki, pomaga biednym i problem wydaje mu się być rozwiązany. Biedni tymczasem, mimo że widzą na każdym kroku pojemniki z których odzież rzekomo ma im pomagać, mają problem by zaopatrzyć się w odzież. Ta sytuacja to istne szaleństwo.

System przekazywania odzieży do kontenerów musi być całkowicie jawny. Każdy darczyńca powinien mieć możliwość sprawdzenia tego gdzie faktycznie trafiła odzież z pojemnika do którego właśnie wrzucił ubrania. Chcemy skończyć z cwaniactwem i cichym przyzwoleniem na żerowaniu na dobroci ludzi, którzy w swej niewiedzy przekazują odzież do obecnych kontenerów, myśląc że pomagają w ten sposób osobom potrzebującym. Dzięki "Blue Boxom" 100% odzieży wrzucanej do pojemników trafi do osób potrzebujących. A każdy kto wrzuci ubrania do naszego konteneru, będzie wiedział go konkretnie powędrowała odzież którą przekazał na rzecz osób ubogich.

Dla przypomnienia kilka artykułów na temat funkcjonowania kontenerów na odzież w Polsce :

"Kontenery na używaną odzież. Pomagają nie biednym, ale lumpeksom"

"Wielki biznes na zbiórce używanej odzieży."

"Odzież z kontenerów nie trafia do potrzebujących. A gdzie?"

"Chcesz pomóc biednym? Nie wrzucaj odzieży do kontenerów"

Jawność działań jest tym co wyróżnia nasz system przekazywania odzieży. Wrzucając odzież do blueboxa będziesz miał całkowitą pewność, że trafiła ona do tych którzy naprawdę jej potrzebują a na dodatek będziesz mógł to sam sprawdzić poprzez naszą stronę internetową! 

Wyobraź sobie system przekazywania odzieży dziąłający w bardzo prosty sposób. Na terenie Twojego osiedla widnieje ładny, niebieski pojemnik na którego froncie w widocznym miejscu widnieje numer świadczący o unikalności konteneru, adres strony internetowej projektu (www.blueboxy.pl) oraz instruktaż jak sprawdzić gdzie powędrowała odzież z pojemnika ustawionego na Twoim osiedlu.

Po wrzuceniu odzieży do środka konteneru, wracasz do domu i zaglądasz na stronę internetową projektu (www.blueboxy.pl). W wyszukiwarce na stronie wpisujesz unikalny numer pojemnika do którego wrzuciłeś odzież. W przypadku naszej prezentacji będzie to numer : "21563".

Po wpisaniu w wyszukiwarkę unikalnego numeru pojemnika, na stronie pojawia się karta informacyjna z informacjami.

Wejdź na stronę www.blueboxy.pl i zobacz jak strona działa w praktyce

Dodatkowo na stronie internetowej projektu znajdziesz nagrania video dotyczące sposobu opróżniania pojemników i przekazywania odzieży osobom potrzebującym. Będziemy organizować również cykliczne akcje odpowiadając na konkretne zapotrzebowania na odzież w danym czasie. Zawsze będziemy starać się pomagać tym, którzy tej pomocy będą potrzebować najbardziej. 

Przeprowadziłem dziesiątki rozmów ze zwykłymi przechodniami oraz administracjami osiedli chcąc rozwiązać problem dezinformacji odnośnie pojemników na odzież. Podczas tych rozmów, starałem się wyodrębnić najczęściej pojawiające się problemy a następnie je rozwiązać. Prezentuje Ci je w liście poniżej :

Koniec z obdrapanymi, szpetnymi pojemnikami.

Aby wyróżnić się na tle firm stawiających pojemniki na odzież na terenie Polski
zdecydowaliśmy się na to by nasze kontenery były w kolorze niebieskim. Stąd też nazwa "bluebox", czyli "niebieski pojemnik". Dodatkowo nasze pojemniki docelowo będą pokryte farbą "anty-graffiti" tak by uchronić je przed aktami wandalizmu. Oprócz tego blueboxy. będą wyposażone w specjalny system zabezpieczeń przed ewentualną próbą skradzenia odzieży. 

Koniec z nielegalnym rozstawianiem pojemników.

Nasze pojemniki zawsze będą stawiane tam gdzie otrzymamy na to stosowne pozwolenie od urzędu miasta czy administracji danego osiedla.

Koniec ze sprzedażą odzieży z pojemników.

System finansowania całej akcji jest drugą z innowacji które
wprowadziliśmy przy tworzeniu blueboxów.

Pojemnik na odzież to doskonała powierzchnia reklamowa. Przypomnij sobie liczbę kontenerów w okolicach Twojego miejsca zamieszkania i pomyśl jak ogromny potencjał marketingowy przedstawiają pojemniki, ustawione przy chodnikach, osiedlach, ruchliwych ulicach. Wykorzystamy to! Każda firma, która zechce wspierać nasz projekt finansowo, będzie mogła umieścić swoje logo zarówno na kontenerze jak i na stronie internetowej projektu, dołączając do listy tzw. "Przyjaznych firm".


Dodatkowo, będziemy promować naszych sponsorów poprzez zamieszczanie ich logotypów przed każdym nagraniem video dotyczącym projektu (to jedna z form nagród do wyboru) oraz poprzez promowanie ich marek na naszych stronach w internecie. Przyjaciół trzeba wspierać a każdy kto nam pomoże, jest naszym przyjacielem :)

Dlaczego warto wesprzeć ten projekt?

Blue Box to pierwszy projekt w historii portalu www.polakpotrafi.pl który sięga o wiele dalej niż wspieranie autora projektu i spełnienie jego marzenia. Popierając ten projekt, przyczyniasz się do wspierania nie jednej a tysięcy osób w całym kraju.

Co zyskasz wspierając ten projekt?

Po pierwsze, zyskasz świadomość, że za pomocą kilku złotych, pomogłeś w sposób praktyczny wielu potrzebującym osobom.

Po drugie, jeśli wesprzesz mój projekt otrzymasz w zamian którąś z nagród wypisanych na liście po prawej stronie. (Pamiętaj! Jeśli nie uda mi się zebrać 15 000 zł i zrealizować pomysłu, pieniądze które wpłacisz zostaną Ci zwrócone!)

"Zamiast rozwiązywać za ludzi ich problemy, postanowiłem dać im możliwość na uczciwe zarobienie pieniędzy poprzez pracę na rzecz innych osób, będących w podobnej sytuacji do nich samych. W ten sposób zamiast płakać nad swoim losem, mogą zrobić coś co posłuży zarówno im samym jak i innym ludziom. Dzięki temu poczują się potrzebni oraz będą mieli możliwość stanąć na własnych nogach i odzyskać wiarę w swoje możliwości."

Emil Szymański (autor projektu "Blue Box")

Każdy z nas ma czasem gorsze chwile. Jednak życie niektórych ludzi przerodziło się w koszmar, który wydaje się nie mieć końca. Czasem z przyczyn zdrowotnych, czasem z przyczyn własnej naiwności a czasem z powodu nałogów; wśród nas są ludzie którzy potrzebują pomocy a odwracanie od nich wzroku nie sprawi, że ich problemy znikną. Co będzie pomocą dla osób bezdomnych? Czy będzie to gorący obiad? Czy będzie to para nowych butów? Uważamy, że największą pomocą dla osób które popadły w tarapaty, będzie pomoc w stanięciu im na nogi poprzez pracę, tak aby sami byli w stanie zapracować na swoje potrzeby i odzyskali wiarę we własne możliwości.

Wraz z rozwojem projektu chcemy zatrudniać podopiecznych schronisk dla bezdomnych oraz domów samotnych matek. Mężczyźni przydadzą się do pracy jako kierowcy, do rozładunku i załadunku ubrań a kobiety doskonale sprawdzą się pracując przy segregacji odzieży.

Pomoc wyjścia z bezdomności poprzez pracę to drugi z ważnych aspektów projektu "Blue Box".

Nazywam się Emil Szymański, mam 23 lata i mieszkam w Warszawie. 

Chciałbym wyjaśnić Ci w jaki sposób pomysł na tego typu akcje narodził się w mojej głowie. Powiem Ci wprost - kocham zmieniać świat na lepsze! Całe moje życie to droga w poszukiwaniu inspiracji, którą następnie staram się wykorzystywać w celu ułatwienia życia jak największej liczby osób. Taki właśnie jest projekt o którym możesz przeczytać powyżej. Gdy już uda nam się to zrobić to... wow... na samą myśl o tym mam ciarki na plecach :)

Na co dzień staram się ulepszać to co zostało już zrobione a przede wszystkim podążać za pasją! Do tej pory prowadziłem firmy związane z handlem (sklep oraz hurtownia) oraz działałem jako freelancer przy tworzeniu stron internetowych. 

Udało mi się przeprowadzić akcje "Ratujmy winyle" podczas której staraliśmy się uchronić winylowe płyty od zapomnienia. Jako osiemnastolatek brałem udział w programie "Dragon's Den - Jak zostać milionerem" stając się wówczas najmłodszym (samodzielnym) uczestnikiem programu w historii.

Odpowiednia osoba na odpowiednm miejscu :) Projekt "Polka potrafi" prowadzony przez Magdę Bębenek, udowadnia że każda kobieta, niezależnie od wieku, może się spełniać i realizować swoje marzenia. Zapraszam do zapoznania się z książkami Magdy, które zainspirowały już tysiące kobiet w całej Polsce!

www.magdabebenek.pl/

Fundacja Happy Feet jest fundacją dedykowaną tancerzom. Dbamy o popularyzację tańca w Polsce oraz wzrost uznania tej sztuki za granicą. Chętnie damy się poznać - www.fundacjahappyfeet.org

 Fundacja jest owocem działalności Braci Mniejszych Kapucynów, którzy od 20 lat prowadzą przyklasztorną Jadłodajnię dla ubogich i bezdomnych w Warszawie przy ulicy Miodowej 13. Z jadłodajni korzysta codziennie około 300 osób, otrzymując strawę nie tylko dla ciała, ale i duszy. 

www.fundacja-kapucynska.org

Platforma skupiającą kobiety które podejmując regularną aktywność fizyczną zapewniają sobie pozytywną energię, dobry stan zdrowia, świetną formę i figurę. Projekt pomagający zrozumieć i polubić aktywny i zdrowy tryb życia.

www.kobietynamedal.pl/

Moim celem jest zebrać 15 000 zł na zakup i rozstawienie pięciu blueboxów na terenie Warszawy.

  • Koszt pojemników

Koszt jednego pojemnika to ok. 1650 zł (być może uda się wynegocjować rabat). Tak więc na same pojemniki potrzebne jest ok. 8250 zł.

  • Koszt prowizji dla portalu polakpotrafi.pl

Koszt prowizji dla portalu polak potrafi to 7% od kwoty 15000 zł. Koszt ten stanowi więc 1050 zł z budżetu.

  • Koszt nagród

Koszt nagród w tym momencie jest ciężki do oszacowania. Wszystko zależy od tego jaki procent wszystkich nagród będą stanowić nagrody rzeczowe. W przybliżeniu szacuje, że koszt nagród rzeczowych wraz z wysyłką wyniesie ok. 2500 zł.

  • Koszty logistyczne 

Koszty logistyczne związane są z przetransportowaniem pojemników od firmy produkującej i umieszczeniu ich w odpowiednich miejscach w Warszawie. Koszt ten szacuje na ok. 1350 zł

  • Koszty promocyjne

Są to koszty związane z nadrukiem i naklejeniem grafik na pojemnikach oraz inne koszty służące realizacji projektu. Koszt ten szacuje na 1850 zł.

Akcja będzie systematycznie zwiększana. Na dziś celem do którego zmierzam jest postawienie stu blueboxów na terenie Warszawy. Postawienie pięciu to dopiero początek. 

 

1. W jaki sposób będzie rozdysponowywana odzież?

- Odzież będzie przekazywana bezpośrednio osobom potrzebującym poprzez akcje przekazywania odzieży zorganizowane we współpracy z fundacjami, noclegowniami, domami dziecka, jadłodalniami i MOPS.

2. Skoro odzież będzie wydawana bezpośrednio potrzebującym to w jaki sposób zweryfikujecie czy ktoś nie podszywa się pod osobę potrzebującą tylko po to by uzyskać odzież?

- Właśnie dlatego chcemy współpracować z organizacjami pożytku publicznego. W większości przypadków odzież będzie wydawana podopiecznym tych organizacji. Przykład : Odzież w noclegowniach będzie przekazywana z rana gdy osoby przebywające w noclegowni, będą opuszczać jej teren. Nikt raczej nie spędzi nocy w noclegowni po to aby otrzymać zimną sweter :)

3. Nie każda odzież będzie nadawać się do użytku. Z pewnością znajdą się ubrania zniszczone, poplamione. Co zrobicie z tego typu odzieżą?

- Odzież która totalnie nie będzie nadawać się do użytku, będzie sprzedawana w ramach recyklingu a całość przychodu ze sprzedaży zniszczonych ubrań, będzie przeznaczana na konkretne cele organizacji pożytku publicznego. Co ważne : pieniądze nigdy nie będą przeznaczane dwa razy do tej samej organizacji w przeciągu jednego roku.

4. Jak będziecie dowiadywać się, że pojemnik jest już zapełniony odzieżą?

- Na każdym pojemniku będzie widniała informacja, przekazująca swą treścią co zrobić w przypadku stwierdzenia, że pojemnik jest pełny (wystarczy zadzwonić pod wskazany na pojemniku numer). Poza tym, pojemniki będą cyklicznie sprawdzane, conajmniej raz w miesiącu ponieważ szacuje się, że pojemnik na odzież zapełnia się średnio ponad miesiąc.

5. Skąd mam wiedzieć, że nie zależy Wam na tym by samemu sprzedawać odzież?

- Ufaj lecz sprawdzaj :) Właśnie po to powstał system raportów dotyczących ilości odzieży zabranej z pojemników. Będziemy zamieszczać nagrania wideo z opróżniania pojemników gdzie odzież będzie ważona na miejscu. 

6. Czy nie porywacie się z motyką na słońce? Tego typu akcja wymaga doskonałej organizacji.

- Pomysł na ten projekt miałem w głowie przez ponad rok. Jednak dopiero teraz jestem całkowicie gotowy by go zrealizować. Podróż przez tysiące mil, zaczyna się od pierwszego kroku. Mam 23 lata a od 18 roku życia zajmuje się organizacją różnych przedsięwzięć. Mam wszelkie narzędzia ku temu by zrealizować ten pomysł, wiem jak zrealizować ten pomysł i zrealizuje go. Proszę Was o pomoc dlatego, że chce obudzić w Was wrażliwość i współczucie które współczesny świat zdaje się w nas zabijać. Nie wolno utracić nam tych wartości bez których ten świat niemógłby istnieć.

7. Wydaje mi się, że pomaganie bezdomnym nieraz mija się z celem. Dlaczego miałbym pomagać np. alkoholikom którzy wylądowali na ulicy na własne życzenie?

- Należy pamiętać, że osoby bezdomne to nie tylko alkoholicy. Warto rozgraniczyć osoby które znalazły się w tragicznej sytuacji i chcą z niej wyjść od tych którzy znaleźli się na ulicy na własne życzenie i zamiast próbować coś zrobić ze swoim życiem, próbują jedynie zdobyć pieniądze na alkohol. Chcemy pomóc stanąć ludziom na nogi a nie demoralizować ich poprzez rozdawanie im wszystkiego za darmo. Nasza akcja nie jest skierowana tylko do bezdomnych. Chcemy pomagać domom dziecka, domom samotnych matek, jadłodajniom, domom opieki dla osób starszych. Poza tym warto pomagać dla samego aktu pomocy. Dla mnie nie ma nic wspanialszego jak niesienie pomocy innym ludziom. Każdy z nas ma jedno życie a w nim marzenia, plany, radości, smutki. Pomagajmy sobie wzajemnie. Każdy z nas gdzieś w głębi serca chciałby aby świat był dobry a ludzie byli dla siebie życzliwi, czuli się bezpiecznie, byli akceptowani. Spróbujmy tego dokonać. Zamiast przeklinać ciemność, rozpalajmy światło.

Jeśli macie Pańśtwo jakieś pytania to proszę o nadsyłanie poprzez forumlarz dostępny przy projekcie.

Serdecznie zapraszam do kontaktu wszystkie osoby które chcą dowiedzieć się więcej o projekcie jak również osoby zainteresowane wzajemną współpracą.

Mój numer telefonu : 883-425-822

Zapraszam do kontaktu także osoby chcące zostać mecenasami projektu "Blue Box".

 

Pomóż mi poprzez pokazywanie strony tego projektu swoim znajomym.

Bardzo Cię proszę abyś oprócz wsparcia finansowego, udostępnił tą stronę na swoim profilu w mediach społecznościowych takich jak : facebook, twitter, pinterest, google plus i inne. 

  Facebook Twitter Google Pinterest Email

To bardzo ważne! Aby zebrać środki, muszę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, tak więc oprócz wsparcia pieniężnego możesz pomóc mi również poprzez propagowanie ideii blueboxów pośród swoich znajomych. Dziękuje! 

Wejdź na stronę www.blueboxy.pl i kliknij w zakładkę "Darczyńcy" by zobaczyć jak wygląda Tablica Darczyńców w praktyce. Zdjęcie podpisane "Tomek" ma w sobie link. Jeśli użytkownik przebywający na stronie projektu kliknie na zdjęcie Tomka, zostanie przekierowany na wybraną przez niego stronę internetową np. osobisty profi Tomkal na portalu Facebook. Zdjęcie "Sklep/Firma" przedstawia wariant z logiem firmy. Jeśli ktoś kliknie w logo firmy, zostanie przekirowany na stronę firmy/sklepu. Przedstawiony jest również wariant samego zdjęcia, bez podpisu i bez linku.

Media o Twoim projekcie:

Się mówi

www.polskieradio.pl | 2015-06-22

14.00 Czy męczymy zwierzęta? Ubieramy, strzyżemy, traktujemy je jak ludzi, w jakim stopniu cieszy je to, czy albo na ile wpisane jest to w ich charakter Studio: dyr. Andrzej Kruszewicz Zoo, Fundacja VIVA - Cezary Wyszyński materiał: wizyta w salonie piękności dla zwierząt se 15.00 1.Mam odjazd na Blueboxy dla bezdomnych - Emil Szymański ma 23 lata, chce zmieniać świat i robi to od kilku lat; ma pomysł, w jaki sposób pomóc osobom bezdomnym - jego specjalne pojemniki mają sprawić, że 100% odzieży, którą wrzucamy do pojemników na używane ciuchy, trafi właśnie do potrzebujących; to specjalne pojemniki -urządzenia, które stanowią część systemu, a system - poprzez stronę internetową - pokaże nam dokładnie, kto dostał nasze używane spodnie czy kurtkę (dziś nie jest to takie jasne); pojemniki będą finansowane przez reklamodawców, a przekazane ubrania trafią do na prawdę potrzebujących osób, m.in. bezdomnych; Nagranie: sonda - czy wrzucasz czasem swoje używane ubrania do pojemników, które stoją na ulicach? Czy wiesz, dokąd one trafiają?

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 23.07.2015 10:10