Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Bartosz Krzeszewski

Bartosz Krzeszewski

Pysznica

Bartosz Krzeszewski - informatyk programista. Autor systemów bankowości internetowej IRI oraz KIRI dla banków spółdzielczych w Polsce. Jeden z założycieli spółki I-BS. Twórca systemu wymiany dokumentów dla banku BPS.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

5 PLN z 5000 PLN

1 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 14.04.2013.

Wars of Fate

O projekcie

Do stworzenia gry zainspirowała mnie pierwsza część gry Warlods. Uważam ją za najlepszą turową grę strategiczną jaka powstała. Niestety kolejne części serii nie były już takie dobre (podobna sytuacja miała miejsce w przypadku gry Heroes of Might and Magic, w przypadku której 3 część serii jest najlepsza). Dodatkowo na dzisiejsze standardy Warlords ma wiele braków. Trzeba go uruchamiać w emulatorze ponieważ była to gra działająca pod systemem operacyjnym DOS i nie jest obsługiwana przez dzisiejsze systemy operacyjne. Gra ma opcję gry wieloosobowej ale odbywa się to w archaiczny sposób poprzez zmianę osoby siedzącej przy komputerze (osoba kończąca swoją turę oddaje myszkę i klawiaturę następnemu graczowi) co ogranicza drastycznie ilość osób z którymi jesteśmy wstanie zagrać. Jestem programistą lecz nigdy nie tworzyłem gier komputerowych ale zawsze chciałem to robić więc wpadłem na szalony plan zrobienia klona gry z przed 24 lat. Pomyślałem sobie, że mam prawdopodobnie większą wiedzę i doświadczenie niż osoby, które tworzyły tą grę 24 lata temu ponieważ 24 lata temu komputery dopiero powstawały, praktycznie nie było Internetu (nie w takiej formie jak jest teraz gdzie możemy w nim znaleźć praktycznie wszystkie informacje jakich szukamy) więc powinno mi się udać. I tak w czerwcu 2011 roku zacząłem pisać grę. Gra na początku powstawała dosyć szybko ale z czasem stawała się coraz bardziej skomplikowana i pozostawały coraz trudniejsze do wykonania jej elementy przez co czas realizacji się wydłużał. Niestety jesienią 2011 roku musiałem przerwać jej tworzenie (pisanie pracy inżynierskiej, brak środków finansowych). Do gry wróciłem niedawno bo w połowie stycznia 2013 roku. W grę na dzień dzisiejszy można grać ale brakuje w niej jeszcze kilku podstawowych funkcjonalności.

Stan gry na dzień dzisiejszy:

  1. w grę może grać od 2 do 4 osób,
  2. w grę można grać przeciwko żywym ludziom oraz przeciwko sztucznej inteligencji,
  3. grafika, której używa gra pochodzi z pierwszej części gry Warlords,
  4. każdy gracz na początku gry dysponuje 1 zamkiem oraz 1 bohaterem (herosem),
  5. gracz powiększa swoje terytorium poprzez zdobywanie zamków neutralnych oraz zamków wroga,
  6. w każdym posiadanym zamku gracz może ustawić produkcję zwykłych jednostek,
  7. czas produkcji zwykłej jednostki w zamku może trwać 1 lub więcej tur ( w zależności od zamku i od typu jednostki),
  8. jednostki można łączyć w armie,
  9. jednostki zwykłe, bohaterowie oraz jednostki specjalne posiadają ograniczoną ilość ruchów (w zależności od typu jednostki),
  10. jednostki tracą ruchy w zależności od typu terenu, po którym się poruszają (np. poruszając się po drodze jednostki tracą 1 punkt ruchu a poruszając się po małych górach tracą od 3 do 6 punktów ruchu w zależności od typu jednostki),
  11. jednostka, która nie wykorzysta wszystkich ruchów może zużyć maksymalnie 2 z nich w następnej turze,
  12. jednostki można podzielić na 3 główne typy pod względem sposobu poruszania się, są to jednostki pływające, latające oraz lądowe,
  13. jednostki latające w połączeniu z bohaterem dają mu możliwość latania,
  14. jednostki pływające mogą zabierać na pokład inne jednostki,
  15. wszystkie jednostki mogą walczyć z armiami lub zamkami wroga,
  16. każda jednostka posiada punkty ataku oraz obrony,
  17. punkty ataku brane są pod uwagę gdy jednostka atakuje a punkty obrony wtedy gry się broni,
  18. walka między jednostkami odbywa się automatycznie,
  19. grę wygrywa ten gracz, który przejmie lub zniszczy wszystkie zamki wroga/wrogów oraz zniszczy wszystkie wrogie jednostki,
  20. zamki oraz wieże dają dodatkowe punkty obrony jednostkom, które się w nich znajdują,
  21. obrona zamku spada o 1 za każdym razem gdy zostaje on zdobyty,
  22. obronę zamku można podnieść płacąc za nią złotem,
  23. zamek można zburzyć i otrzymać za to złoto,
  24. każdy zamek co turę daje przychód swojemu właścicielowi (każdy zamek w innej wysokości),
  25. każda jednostka zużywa co turę na swoje utrzymanie złoto (w zależności od typu jednostki),
  26. przejęte przez gracza wieże dają przychód w złocie,
  27. jeśli bohater zginie podczas walki można go wskrzesić w jednym z posiadanych zamków za 100 złota,
  28. bohater może przeszukiwać ruiny,
  29. w ruinach bohater może znaleźć jednostki specjalne, złoto, artefakty lub zginąć.

Co chciałbym zrobić za zebrane od Was pieniądze:

  1. zlecić grafikowi stworzenie grafiki do gry,
  2. opłacić serwer na rok czasu (minimalny koszt serwera VPS w firmie OVH wynosi 885 PLN brutto).

Co chciałbym zrobić jeśli zebrana kwota przekroczy założoną:

Na samym początku chciałem zadeklarować kwotę 20 000 PLN ze względu na to, że w grze jest jeszcze dużo rzeczy do zrobienia ale zmniejszyłem ją bo nie wiem czy pomysł się wam spodoba i czy będziecie skłonni go sponsorować. Jeśli udało by się Wam zebrać więcej pieniążków chciałbym kontynuować rozwój gry. Wszystko do tej pory robię sam i przeznaczam na to cały swój czas. Aktualnie nie pracuję i kończą mi się środki finansowe więc niedługo będę musiał znowu zawiesić prace związane z grą i wziąć się za zarabianie pieniędzy na swoje utrzymanie. Poza tym tak naprawdę nie wiem jakiej jakości grafikę będę wstanie zakupić za kwotę wsparcia oraz jakiej mocy serwer będzie potrzebny w przypadku gdyby zainteresowanie grą było duże. Może się okazać tak, że grafika do gry oraz serwer zostaną opłacone lecz serwer nie będzie wstanie obsłużyć zbyt dużej ilości graczy. Dlatego im więcej uda się Wam uzbierać tym lepiej.

Rzeczy, które będą dodane jeśli wystarczy środków (około 20 000 PLN):

  1. Artefakty, czyli przedmiotów, które bohater może znaleźć w ruinach. Artefakty mają docelowo być elementami wyposażenia bohatera i dawać jemu lub jego armiom/zamkom dodatkowe atrybuty. W tym momencie bohater może jedynie znaleźć artefakt lecz niczego to nie mu nie daje.
  2. Dodatkowe tryby rozgrywki. Na dzień dzisiejszy trzeba pokonać wszystkie jednostki/zamki przeciwnika aby wygrać. Chciałbym dodać inne sposoby na zwycięstwo takie jak: przejęcie połowy zamków znajdujących się na mapie, zdobycie stolicy wroga (w przypadku większej ilości przeciwników niż jeden przejęcie stolicy daje kontrolę nad wszystkimi jednostkami/zamkami wroga), ustawienie czasu trwania gry(po przekroczeniu tego czasu podliczane by były zdobyte przez graczy punkty i wygrywał by ten, który zdobył ich najwięcej).
  3. Kolejną zmianą, którą chciał bym wprowadzić jest gra drużynowa (gracze znajdujący się w drużynie nie mogli by się atakować; grę wygrywali by ci gracze, których drużyna wygrała a oni sami nie zostali wyeliminowani w trakcie rozgrywki). Gracze z danej drużyny mogli by wykonywać ruchy jednocześnie w turze drużyny a nie każdy w swojej turze oszczędzając w ten sposób czas.
  4. Następna rzecz to ograniczenie czasowe trwania tury (umożliwienie graczom ustawienia maksymalnego czasu trwania tury na początku gry).
  5. Jedną z ważniejszych rzeczy jest stworzenie edytora map. W tym momencie dostępna jest tylko 1 mapa. Edytor map umożliwiał by tworzenie nowych map przez samych graczy.
  6. Ranking graczy przedstawiający listę najlepszych graczy. Nie do końca mam jeszcze pomysł za co przyznawać punkty i w jakiej ilości.
  7. Statystyki graczy. Każdy gracz na swoim profilu będzie miał informację o ilości wygranych gier, ilości zniszczonych armii wroga w danej grze itp.

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 14.04.2013 00:12