Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Kolektyw Mamy to - Fundacja Nasza Ziemia

Kolektyw Mamy to - Fundacja Nasza Ziemia

Warszawa, Polska

Grupa profesjonalistów z branży filmowej połączyła siły ze znaną zwłaszcza z akcji \"Sprzątanie świata\" Fundacją \"Nasza Ziemia\". Od września przygotowujemy realizację reklamy społecznej \"Torby\". Chcemy promować używanie toreb przyjaznych środowisku, ograniczając jednocześnie odpady z foliowych jednorazówek.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1175 PLN z 9300 PLN

21 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

12%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.07.2016.

Reklama społeczna 'TORBY'

O projekcie

Świat zasypują plastikowe odpadki - szczególne zagrożenie stanowią znane nam doskonale, wszędobylskie torebki jednorazowe. Co roku produkuje się ich ponad osiem miliardów. Plastikowa torebka powstaje w sekundę, a rozkłada się przez minimum sto lat. Statystyczny konsument wykorzystuje jedną torebkę przez zaledwie kilka minut, bo tyle czasu zajmuje mu dojście z osiedlowego sklepu spożywczego do domu. Co potem? Jak wygląda „drugie życie” plastikowej torebki?

Unoszone przez wiatr torebki potrafią przemierzyć setki kilometrów. Stają się przyczyną uduszenia nieświadomych zagrożenia zwierząt. Zajmują coraz większą przestrzeń naszej planety - na oceanach powstały już monstrualne „plastikowe wyspy”, a największa z nich osiągnęła rozmiary stanu Texas. Nie trzeba jednak szukać tak daleko. Wystarczy przyjrzeć się temu, co dzieje się
w polskich rzekach i jeziorach.

Kampanią „Torby” chcemy uświadomić to, że każdy z nas może zminimalizować zużycie szkodliwych plastików, na przykład korzystając z toreb wielokrotnego użytku. Dzięki filmowi nasz przekaz ma szansę dotrzeć do jak największej liczby osób i przyczynić się do zmiany szkodliwych dla środowiska nawyków.

Nasza propozycja: 

Kolektyw filmowy „Mamy to” postanowił połączyć siły z fundacją ekologiczną „Nasza Ziemia”. Do współpracy zaprosiliśmy Macieja Stuhra, którego apel możecie obejrzeć na załączonym wideo.

Planujemy realizację 6 filmików wiralowych (30 sek), które w intrygujący i dobitny sposób pokażą zagrożenie, jakim są namnażające się plastikowe torby. Filmiki zostaną zamieszczone na youtubie, profilach facebookowych partnerów projektu, a także będą prezentowane przy okazji festiwali, wydarzeń kulturalnych i akcji społecznych.

 

Apel Macieja Stuhra, który zadeklarował udział w reklamie „Torby”.

„Jednorazowe torby foliowe na zakupy – to modelowy przykład niefrasobliwości, braku wyobraźni
i marnotrawienia zasobów naturalnych przez ludzi. Potrzebna jest zmiana naszej
świadomości i zdobycie wiedzy o konsekwencjach używania jednorazowych foliówek na taką skalę jak obecnie. Pomoże w tym film Kolektywu Filmowego „Mamy to!”. Intrygujący scenariusz, zaskakująca akcja, bardzo popularny aktor przyniosą – w co mocno wierzymy – zmianę naszych postaw i bardziej gospodarskiego podejścia do rzeczy, a tym samym pomogą chronićśrodowisko w Polsce. Fundacja Nasza Ziemia z dumą objęła patronat nad filmem i zaangażowała się w jego przygotowanie. Serdecznie prosimy Was o pomoc przy zebraniu funduszy na jego produkcję. Razem zmieniajmy codzienne zwyczaje Polaków na bardziej przyjazne dla natury!” 

Sławek Brzózek, Prezes Fundacji „Nasza Ziemia”

Estetyka materiału filmowego: thriller, film katastroficzny, film o zombie.
Referencje wizualne: „Ptaki” – reż. Alfred Hitchcock

 

O autorach

Kolektyw filmowy Mamy To! to grupa osób z wieloletnim doświadczeniem w produkcji filmowej, nowych mediach i pop-kulturze. Każdy ma swoją specjalizację, którą kreatywnie i elastycznie wykorzystuje, pracując zespołowo przy najbardziej zaawansowanych projektach.

Mateusz Szlachtycz

Absolwent PWSFTViT. Reżyser i operator, czasami scenarzysta. Animator kultury, który bywa też dziennikarzem. Zbieracz komiksów i wszelkich artefaktów popkultury rodem z PRL-u. Co niedzielę można go spotkać na polowaniu, czyli gdzieś na terenie warszawskiego bazarku Olimpijka.

Alex Kłoś

Reporter, copywriter, performer. Współpracował jako gitarzysta z muzykami z zespołu tzn. Xenna, publikował przez wiele lat teksty w prasie codziennej, jest scenarzystą filmu o Stanisławie Grzesiuku, napisał scenariusze do wielu komiksów. Publikuje pojechane teksty w miesięcznikach.

Magdalena Kąkol 

Praca w produkcji filmowej, zwłaszcza przy castingach lub w roli asystenta reżysera, to jej żywioł. Z entuzjazmem angażuje się w różnego rodzaju działania: od dużych międzynarodowych produkcji po alternatywne projekty, także non-profit. Uwielbia wokal Rufusa Wainwrighta, humor Woody’ego Allena, a na deser sernik z mocnym espresso.

Dlaczego crowdfunding?

Jesteśmy przekonani, że społecznościowe finansowanie projektów to coś zdecydowanie więcej niż zwykła zbiórka pieniędzy. Dla nas jest to także poparcie idei, okazanie zaufania
i zastrzyk energii, który dopinguje do zintensyfikowanego działania. Dzięki Waszemu wsparciu wiemy, że nie jesteśmy osamotnieni w naszych dążeniach!

To już nasza druga reklama społeczna, którą chcemy zrealizować za pomocą crowfundingu. Poprzedni film MIĘSO (blisko 30 000 wyświetleń na yt!) udało nam się wyprodukować właśnie w ten sposób, a nasze wysiłki zostały docenione przez jury konkursu Kampania Społeczna Roku 2014. Zdobyliśmy główną nagrodę w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie.

 

Nagroda w konkursie „Kampania Społeczna Roku 2014” za nasz poprzedni film o przemysłowej hodowli mięsa.

W polskiej wersji filmu wystąpiła Maja Ostaszewska. Bardzo ucieszyliśmy się, gdy niebawem ukazała się brytyjska wersja „Mięsa” z udziałem aktorki i prezenterki telewizyjnej Anneki Svenskiej.

Na co zbieramy?

Na początek zamierzamy zrealizować pilot reklamy – pierwszy z sześciu filmików. Zbieramy pieniądze na opłacenie kosztów produkcji spotu, przede wszystkim sprzęt filmowy, kostiumy, rekwizyty i transport. Wszyscy twórcy pracują non profit!

 Zdjęcia do pilota planujemy zrobić jeszcze w czerwcu tego roku. Jeśli uda nam się zebrać dodatkowe środki, przeznaczymy je na realizację pełnej wersji reklamy, a więc kolejnych zaplanowanych filmików.

Nagrody

W podziękowaniu za Wasze wsparcie prześlemy nagrody, wśród nich dvd z filmem i niepublikowanymi w internecie materiałami z planu, podziekowanie w napisach końcowych, zaproszenie na premierę, a także takie unikaty jak:

Pocztówka z naszym plakatem i autografem Maciej Stuhra na odwrocie

Torba wielorazowego użytku z logo kampanii - zabierając ją na zakupy, nie tylko sami będziecie postępować proekologicznie, ale też promować hasło "Nie daj się zafoliować" w swoim otoczeniu!

 

Dlaczego warto wspierać ten projekt?

Statystyczny Fin czy Duńczyk zużywa w ciągu roku 4 plastikowe torebki, a Polak aż 466. Chcemy pobudzić widzów do refleksji i zmotywować do zmiany szkodliwych dla środowiska przyzwyczajeń. Film z pewnością dotrze do dużej liczby internautów, więc będzie skutecznym środkiem do promowania idei używania ekologicznych toreb wielorazowych w miejsce szkodliwych jednorazówek.

Kontakt:

+48 601 371 171
+48 502 965 985
e-mail:
info@mamyto.com
Polub nas: https://www.facebook.com/pages/Kolektyw-filmowy-MAMY-TO/462019100488953
Video:
https://vimeo.com/mamyto
https://www.youtube.com/user/MamyToVideo

Wspierają nas:
Maciej Stuhr

 

Fundacja „Nasza Ziemia”

 

 

Dom produkcyjny „Bomaye”

 

Dom postprodukcyjny „MadHouse”

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.07.2016 18:06