Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Jacek Wesołowski

Jacek Wesołowski

Warszawa

Projektant gier o wszechstronnym doświadczeniu.

Ur. 1980, pracował już nad pięciominutowymi grami przeglądarkowymi, ultratrudnymi platformówkami, strzelankami za małe, średnie i duże pieniądze, a nawet nad jedną odsłoną Street Fightera. Z wykształcenia programista specjalizujący się w sztucznej inteligencji, z powołania tekściarz i wichrzyciel, najwyżej ceni gry dziwne i burzące stereotypy. Opiekun dwóch kotów o imionach Perwersja i Profanacja.

Obecnie prowadzi studio Inżynieria Wszechświetności.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

32803 PLN z 29000 PLN

344 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

113%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.08.2015.

Inżynieria gier. Level design dla początkujących

RSS

Ciąg dalszy nastąpi Dodano 25.04.2018, godz. 20:27

Dzięki Waszem wsparciu "Level design dla początkujących" dotarł już do prawie 600 osób. To więcej, niż zakładaliśmy, dlatego podjęliśmy decyzję o stworzeniu drugiej książki. Nosi ona tytuł "Projektowanie przeżyć: mechanizmy, emocje, narracja" i jest pierwszym tak całościowym podręcznikiem projektowania gier w Polsce, pisanym nowatorską metodą. Będzie też grubsza niż "Level design" (około 700 stron zamiast 430), a dzięki temu stanie się bardziej przystępna, ponieważ wykorzystamy dodatkowe strony na przykłady, uściślenia i objaśnienia.

Dziś rozpoczęła się kampania crowdfundingowa. Nasz główny cel to 35 tysięcy złotych. Pierwsze 10% zebraliśmy w 7 godzin. :-) Zajrzyjcie na stronę kampanii: https://polakpotrafi.pl/projekt/projektowanie-przezyc

Koniec Dodano 11.07.2016, godz. 15:59

To już prawdziwy koniec tej kampanii i w związku z tym - ostatnia aktualizacja. Właśnie odebraliśmy papierowy nakład książki - całe 150 egzemplarzy!
Co nam się udało - dzięki Wam:
- stworzyliśmy większą książkę niż zakładaliśmy - ściślej, o około 20% większą
- dodaliśmy całą nową część, w której prowadzimy czytelników krok po kroku przez budowę jednego levelu
- wydaliśmy książkę w trzech formatach cyfrowych i w jednym papierowym
- poznaliśmy wiele nowych, wspaniałych osób, dzięki którym być może powstanie ciąg dalszy!

Bardzo dziękujemy Wam za Wasz udział i zaangażowanie. Mamy nadzieję, że książka nie tylko pomoże początkującym w tworzeniu własnych gier, ale też zachęci osoby doświadczone do dzielenia się doświadczeniami. Ta nowa jakość będzie Waszą zasługą.

Do zobaczenia!
Dodano: 11.07.2016, 20:28
  Sir_Fred
Sir_Fred
Dziękuję za książkę w postaci e-booka :) Dziękuję za wersję drukowaną :) Oczekuję kolejnych publikacji - powodzenia! :) :)

WYSYŁAMY Dodano 10.05.2016, godz. 14:29

Rozpoczynamy wysyłkę ebooka do wspierających. Spodziewajcie się maila w tej sprawie jeszcze dzisiaj. Jeżeli do jutra wieczorem nie dostaniecie wiadomości, koniecznie sprawdźcie spamołap. Jeżeli nie znajdziecie wiadomości w spamołapie, zgłoście się do nas pod adres wonderland.engineering@gmail.com

Dziękujemy za udział w przedsięwzięciu!
Dodano: 11.05.2016, 22:59
  adamkoro
adamkoro
Szczere Gratulacje! Cała książka, skończona i zebrana w jedną całość, gotowa żeby zawitać na półkę :)

Druga korekta gotowa Dodano 28.04.2016, godz. 20:11

"Inżynieria gier" właśnie wyszła z drugiej korekty. To ostateczny koniec prac nad treścią. Została już tylko pewna niewielka liczba prostych zabiegów służących Waszej wygodzie, takich jak dodanie spisu treści.

Wyniki ankiety Dodano 29.03.2016, godz. 14:28

Bardzo dziękujemy za udział w ankiecie!
Otrzymaliśmy w sumie 124 odpowiedzi.

Wyniki przedstawiają się następująco:
28% uczestników chce samego e-booka
34% chce i ebooka, i wersję papierową
38% chce tylko wersję papierową

Oznacza to, że wersja papierowa zdecydowanie się przyda. W dzisiejszych czasach nakład 100 egzemplarzy jest w pełni wykonalny, więc prawdopodobnie właśnie na taki się zdecydujemy. Oczywiście nie przeszkodzi nam to w przygotowaniu e-booka, który obecnie jest na ostatniej prostej (kończymy skład).

Z ankiety dowiedzieliśmy się też, który wariant książki wydrukować. Najwięcej osób zainteresowanych wersją papierową wskazało wariant "solidny", tj. miękka okładka, format B5 i kolor wszędzie tam, gdzie się przyda. Spodziewamy się, że koszt jednego egzemplarza wyniesie 80 złotych.

Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi!

Ankieta Dodano 23.03.2016, godz. 14:52

Ostatnia część "Inżynierii gier" jest już gotowa. Książka istnieje obecnie w jedenastu osobnych częściach, które musimy jeszcze skleić w jedną całość. Oznacza to, że już wiemy, ile będzie stron, a ile ilustracji, i jaki będzie układ graficzny.

Dlatego mamy do Was prośbę o udział w krótkiej (jedno pytanie!) ankiecie, która pomoże nam określić najwygodniejszy dla Was format publikacji. Na pewno wydamy książkę jako e-book, a oprócz tego rozważamy także druk w kilku wariantach. Ponieważ wzięliście udział w naszej kampanii crowdfundingowej, to zapewne e-booka macie już zaklepanego. Być może jednak chcielibyście zamienić go na książkę lub mieć i książkę, i e-booka? A może sam e-book wystarczy? We wszystkich tych przypadkach chcielibyśmy znać Wasze zdanie.

Ankieta znajduje się pod adresem:
http://goo.gl/forms/xoMJV5l4GQ

Bardzo dziękujemy za wszystkie odpowiedzi!

Prawie koniec Dodano 14.03.2016, godz. 15:10

Stało się kilka rzeczy naraz:
- zakończyliśmy pracę nad częścią 10!
- część jedenasta, ostatnia, już jest w składzie!
- to oznacza, że mamy już komplet tekstu książki!

Musimy jeszcze przeczytać całość od początku do końca, zrobić drugą korektę, złożyć osobne części razem w jeden e-book i będziemy gotowi do publikacji!

Bardzo przepraszamy za dodatkowe opóźnienie, które złapaliśmy na sam koniec. Polityka w Polsce obrała dramatyczny kurs, zaś my interesujemy się polityką, ponieważ wiemy, że polityka interesuje się nami. Musimy to pogodzić z przygotowaniem książki, jednak ani nam się śni zaniedbywać jej.

Dziękujemy za Waszą cierpliwość i liczymy na pilnik w cieście, jak już nas posadzą. :-)

Część 9 gotowa! Dodano 15.02.2016, godz. 16:02

Zakończyliśmy prace nad dziewiątą częścią "Inżynierii gier".

W poprzednich częściach ustaliliśmy, co to jest dobry level, jak podtrzymać zaangażowanie gracza i jak stosować wybrane elementy, takie jak takt, dekoracje i narracja. W części dziewiątej rozważamy, do czego te wszystkie narzędzia mogą nam się przydać. Wykorzystując emocje i perswazję, pomagamy graczowi bawić się w określony sposób. Gry nakładają na nas szczególne obowiązki z w tym zakresie, ponieważ w odróżnieniu od większości tradycyjnych mediów stoją przed zadaniem skłonienia gracza, żeby nie tylko przyglądał się, ale także coś zrobił.

Stworzenie tej części nie było najbardziej czasochłonne, ale wymagało największego namysłu. Bardzo liczymy, że udało nam się utrzymać równowagę między przystępnością a przydatnością.

Część dziesiąta jest obecnie napisana mniej więcej do połowy. Jej rękopis powinien być gotowy jeszcze w tym tygodniu. Za część ostatnią, jedenastą, zabieramy się zaraz po niej. Po złożeniu części jedenastej książka będzie praktycznie gotowa: zostanie już tylko ostatnie czytanie całości przez autora i druga korekta.

Część 8 gotowa, powstaje część 10 Dodano 06.02.2016, godz. 15:33

Zakończyliśmy prace nad ósmą częścią "Inżynierii gier".

Nie jest to część ósma z naszego wstępnego spisu treści, lecz zupełnie nowa treść, która wypączkowała z części siódmej. Mieliśmy więcej materiału niż się spodziewaliśmy, więc zamiast go wyrzucać powiększyliśmy książkę. Numery dotychczasowych części 8-10 podnieśliśmy o jeden.

Tym razem przyglądamy się uważnie powstawaniu jednego, konkretnego levelu z naszej przykładowej gry, "Skakanki". Krok po kroku przechodzimy od pierwszego pomysłu do ostatniego szlifu. Rozważamy też przykładowy playtest.

Część dziewiąta obecnie przechodzi korektę i już w przyszłym tygodniu trafi do składu. Równolegle powstaje część dziesiąta.

Cała książka będzie dłuższa niż przewidywaliśmy. Pierwsze osiem części liczy obecnie 359 stron. To prawie tyle, ile pierwotnie miała liczyć całość. Obecnie przewidujemy, że łączna objętość wyniesie około 470 stron.

Część 7 gotowa, część 8 prawie, powstaje część 9 Dodano 26.01.2016, godz. 14:22

Siódma część "Inżynierii gier" jest już w rękach czytelników. W trakcie kampanii crowdfundingowej oferowaliśmy ją w ramach większości nagród. Jeżeli wybraliście jedną z nich, sprawdźcie skrzynki pocztowe. Powinno już na Was czekać powiadomienie.

Początkowo część siódma miała przeprowadzać czytelników krok po kroku przez proces powstawania przykładowego levelu. Ten plan okazał się zbyt ambitny, bo zebraliśmy dość materiału, by obdzielić nim dwie części. Dlatego postanowiliśmy... obdzielić tym materiałem dwie części, czyli powiększyć książkę o jedną część. Otrzyma ona numer 8, a numery dotychczasowych części 8-10 podniosą się o jeden.

Tekst nowej części ósmej jest już gotowy i przeszedł korektę. Obecnie znajduje się w składzie. Tekst części dziewiątej jest gotowy w około 80%. Spodziewamy się, że trafi do korekty w ciągu najbliższych kilku dni.

Zmiany w harmonogramie Dodano 30.12.2015, godz. 14:40

Ci z Was, którzy czekają na pełną wersję "Inżynierii gier", na pewno zwrócili uwagę, że mamy opóźnienie. Początkowo planowaliśmy wydać ebook w grudniu, jednak obecnie sądzimy, że uda nam się to pod koniec lutego.

Jeżeli chcielibyście wiedzieć więcej o tym, czemu tak się stało, to dziś mamy o tym artykuł na naszej stronie: http://wonderland-engineering.eu/2015/12/30/1737/

Mamy też dobre wiadomości. Rękopis siódmej części jest tak obszerny, że rozważamy podzielenie go na dwa rozdziały i przenumerowanie pozostałych, tak aby książka miała ich w sumie jedenaście. Jest to przy okazji najbardziej ilustrowana część w całym podręczniku, ponieważ dosłownie omawiamy w niej krok po kroku budowę jednego levelu "Skakanki", przykładowej gry, na której omawiamy różne aspekty level designu.

Część 6 gotowa, powstaje część 7 Dodano 26.11.2015, godz. 14:23

Szósta część "Inżynierii gier" jest już w rękach czytelników. Ci z Was, którzy w naszej kampanii crowdfundingowej wybrali nagrodę "cała książka na bieżąco", znajdą w skrzynkach pocztowych wiadomość na ten temat.

W szóstej części omawiamy trudny związek narracji z interakcją. Znawcy tematu do dziś nie są zgodni, czy fabuła w grach jest niezbędna, czy też szkodliwa. W książce prezentujemy stanowisko, że narracja to po prostu jeszcze jeden rodzaj rozgrywki. Wskazujemy kilka ważnych różnic między opowieściami w grach i w tradycyjnych mediach.
Dodano: 30.12.2015, 14:38
Jacek Wesołowski
Jacek Wesołowski
Cały ebook planujemy na luty - niestety przypadki losowe zaburzyły nasz harmonogram. Odznaki, kubki i koszulki już dawno rozesłaliśmy. Jeżeli któraś z tych nagród nie dotarłą, to bardzo proszę o kontakt mailowy.
Dodano: 01.12.2015, 15:15
  Czapi Irie
Czapi Irie
Cześć! A kiedy dostaniemy całego ebooka? oraz Odznakę czytelnika? :)))

Część 5 gotowa, powstaje część 6 Dodano 27.10.2015, godz. 17:09

Z radością informujemy, że piąta część "Inżynierii gier" właśnie powędrowała do czytelników. Ci z Was, którzy w naszej kampanii crowdfundingowej wybrali nagrodę "cała książka na bieżąco", znajdą w skrzynkach pocztowych wiadomość na ten temat.

W części piątej omawiamy rolę dekoracji w grach. Nie skupiamy się na tym, by były ładne, lecz by przekazywały graczowi potrzebne informacje. Omawiamy działanie języka wizualnego i wybranych elementów wystroju, takich jak okruszki, punkty orientacyjne i wąskie gardła.

Tymczasem prace nad częścią szóstą już trwają i są zaawansowane w około 35%.

Nagrody rozesłane, powstaje część 5 Dodano 02.10.2015, godz. 18:51

Przypomnienie: jeżeli ktoś z Was nie otrzymał jeszcze swojej nagrody z kampanii, a nie jest umówiony na odbiór osobisty w przyszłości, to teraz jest doskonały moment, żeby się do nas zgłosić. Wszystkie nagrody wysłane pocztą lub kurierem powinny już do Was dotrzeć. Nagrody do odbioru osobistego czekają u nas na półkach, więc jeśli nie dostaliście od nas wiadomości w tej sprawie, to znaczy, że musiała zaginąć po drodze.

W międzyczasie piąta część "Inżynierii gier" jest już w redakcji. Równolegle pracujemy nad ilustracjami, które stopniowo nabierają kolorów.

Nagrody powstają Dodano 04.09.2015, godz. 20:17

Dziś wysłaliśmy do wykonawców TE przelewy. Dla nas oznacza to kilka dni obgryzania paznokci, dla nich - "czas start". Nagrody fizyczne robią się. :-D

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.08.2015 10:10